GHG

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search

Mono (Dyskusja | wkład)
(opis formatu)
Next diff →

Wersja z dnia 21:27, 2 sie 2010

Format obrazka obsługiwany przez program Graph8.

offsetdługośćopis
$0000$0002szerokość bloku podana w pikselach
$0002$0001wysokość bloku podana w pikselach
$0003...dane obrazka

Obrazek może posiadać rozmiar od 1x1 do 320x200 pikseli trybu Graphics 8.

Dane obrazka zapisane są linia po linii począwszy od najwyższej na ekranie, a skończywszy na najniższej. Każda linia zapisana jest za pomocą kolejnych bajtów odzwierciedlających stan pikseli od lewej do prawej.


Kolejne bajty definiowane w przykładowym obrazie o rozmiarze 19x3:

                    1 1 1
    0      7 8      5 6 8      - piksel
  0 .....ooo oooooo.. ...xxxxx
  1 ....o... ......o. ...xxxxx
  2 ...ooooo oooooooo ...xxxxx
  :          1        2 2    1
  : 7      0 5      8 3 1    6  - bit
  : +--0---+ +--1---+ +--2---+  - bajt
linia

Dane w linii dopełniane są do bajtu (brakujące bity "x" są uzupełniane zerami).

Kolory nie są obecnie zapisywane w formacie, a program przyjmuje wartość $02 dla COLPF1 (kolor piórka) a $0c dla COLPF2 (kolor tła) - czyli dwa odcienie szarości.

Obrazek o rozmiarze 320x192 może być bezpośrednio ładowany do pamięci ekranu w trybie Graphics 8.

Personal tools