GHG

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 21:27, 2 sie 2010
Mono (Dyskusja | wkład)
(opis formatu)
← Previous diff
Wersja z dnia 21:32, 2 sie 2010
Mono (Dyskusja | wkład)
(rozmiar obrazka)
Next diff →
Linia 12: Linia 12:
Dane obrazka zapisane są linia po linii począwszy od najwyższej na ekranie, a skończywszy na najniższej. Dane obrazka zapisane są linia po linii począwszy od najwyższej na ekranie, a skończywszy na najniższej.
Każda linia zapisana jest za pomocą kolejnych bajtów odzwierciedlających stan pikseli od lewej do prawej. Każda linia zapisana jest za pomocą kolejnych bajtów odzwierciedlających stan pikseli od lewej do prawej.
- 
Kolejne bajty definiowane w przykładowym obrazie o rozmiarze 19x3: Kolejne bajty definiowane w przykładowym obrazie o rozmiarze 19x3:
Linia 28: Linia 27:
Kolory nie są obecnie zapisywane w formacie, a program przyjmuje wartość $02 dla [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1]] (kolor piórka) a $0c dla [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2]] (kolor tła) - czyli dwa odcienie szarości. Kolory nie są obecnie zapisywane w formacie, a program przyjmuje wartość $02 dla [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1]] (kolor piórka) a $0c dla [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2]] (kolor tła) - czyli dwa odcienie szarości.
 +
 +Rozmiar pliku może być łatwo obliczony ze wzoru
 +
 + rozmiar = 3 + CEIL( szerokość / 8 ) * wysokość
Obrazek o rozmiarze 320x192 może być bezpośrednio ładowany do pamięci ekranu w trybie [[Graphics 8]]. Obrazek o rozmiarze 320x192 może być bezpośrednio ładowany do pamięci ekranu w trybie [[Graphics 8]].
[[Kategoria: Formaty plików]] [[Kategoria: Formaty plików]]

Wersja z dnia 21:32, 2 sie 2010

Format obrazka obsługiwany przez program Graph8.

offsetdługośćopis
$0000$0002szerokość bloku podana w pikselach
$0002$0001wysokość bloku podana w pikselach
$0003...dane obrazka

Obrazek może posiadać rozmiar od 1x1 do 320x200 pikseli trybu Graphics 8.

Dane obrazka zapisane są linia po linii począwszy od najwyższej na ekranie, a skończywszy na najniższej. Każda linia zapisana jest za pomocą kolejnych bajtów odzwierciedlających stan pikseli od lewej do prawej.

Kolejne bajty definiowane w przykładowym obrazie o rozmiarze 19x3:

                    1 1 1
    0      7 8      5 6 8      - piksel
  0 .....ooo oooooo.. ...xxxxx
  1 ....o... ......o. ...xxxxx
  2 ...ooooo oooooooo ...xxxxx
  :          1        2 2    1
  : 7      0 5      8 3 1    6  - bit
  : +--0---+ +--1---+ +--2---+  - bajt
linia

Dane w linii dopełniane są do bajtu (brakujące bity "x" są uzupełniane zerami).

Kolory nie są obecnie zapisywane w formacie, a program przyjmuje wartość $02 dla COLPF1 (kolor piórka) a $0c dla COLPF2 (kolor tła) - czyli dwa odcienie szarości.

Rozmiar pliku może być łatwo obliczony ze wzoru

rozmiar = 3 + CEIL( szerokość / 8 ) * wysokość

Obrazek o rozmiarze 320x192 może być bezpośrednio ładowany do pamięci ekranu w trybie Graphics 8.

Personal tools