GHG

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 13:34, 18 cze 2016
Mono (Dyskusja | wkład)
(kategoria tryby graficzne)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(usuniecie kategorii tryby graficzne)
Linia 35: Linia 35:
[[Kategoria: Formaty plików]] [[Kategoria: Formaty plików]]
-[[Kategoria: Tryby graficzne]] 

Aktualna wersja

Format obrazka obsługiwany przez program Graph8.

OffsetDługośćOpis
$0000$0002szerokość bloku podana w pikselach
$0002$0001wysokość bloku podana w pikselach
$0003...dane obrazka

Obrazek może mieć rozmiar od 1x1 do 320x200 pikseli trybu Graphics 8.

Dane obrazka zapisane są linia po linii począwszy od najwyższej na ekranie, a skończywszy na najniższej. Każda linia zapisana jest za pomocą kolejnych bajtów odzwierciedlających stan pikseli od lewej do prawej.

Kolejne bajty definiowane w przykładowym obrazie o rozmiarze 19x3:

                    1 1 1
    0      7 8      5 6 8      - piksel
  0 .....ooo oooooo.. ...xxxxx
  1 ....o... ......o. ...xxxxx
  2 ...ooooo oooooooo ...xxxxx
  :          1        2 2    1
  : 7      0 5      8 3 1    6  - bit
  : +--0---+ +--1---+ +--2---+  - bajt
linia

Dane w linii dopełniane są do bajtu (nadmiarowe bity "x" są uzupełniane zerami).

Dane o kolorach nie są obecnie zapisywane, a program przyjmuje wartość $02 dla COLPF1 (kolor piórka) a $0c dla COLPF2 (kolor tła) - czyli dwa odcienie szarości.

Rozmiar pliku może być łatwo obliczony ze wzoru:

rozmiar = 3 + CEIL( szerokość / 8 ) * wysokość

Obrazek o rozmiarze 320x192 może być bezpośrednio ładowany do pamięci ekranu w trybie Graphics 8 (po pominięciu 3 pierwszych bajtów nagłówka).

Personal tools