Graphics 10

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 21:17, 30 sie 2005
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 13:26, 7 wrz 2005
KMK (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Dziesiąty tryb graficzny w numeracji Basica. W numeracji [[ANTIC]]'a jest to tryb piętnasty ($0F). A tak dokładniej jest to tryb [[GTIA]] co oznacza, że [[ANTIC]] generuje obraz monochromatyczny, a dopiero na końcu GTIA dodaje kolory.+Dziesiąty tryb graficzny w numeracji Basica. W numeracji [[ANTIC]]a jest to tryb piętnasty ($0F). A tak dokładniej jest to tryb [[GTIA]] co oznacza, że [[ANTIC]] generuje obraz monochromatyczny, a dopiero na końcu GTIA dodaje kolory.
* Liczba kolorów: 9 * Liczba kolorów: 9
-* [[Proporcje pixla]]: 4x1+* Proporcje piksela: 4x1
* Rozdzielczość pozioma: 64, 80, 96 pixli * Rozdzielczość pozioma: 64, 80, 96 pixli
* Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii * Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii

Wersja z dnia 13:26, 7 wrz 2005

Dziesiąty tryb graficzny w numeracji Basica. W numeracji ANTICa jest to tryb piętnasty ($0F). A tak dokładniej jest to tryb GTIA co oznacza, że ANTIC generuje obraz monochromatyczny, a dopiero na końcu GTIA dodaje kolory.

  • Liczba kolorów: 9
  • Proporcje piksela: 4x1
  • Rozdzielczość pozioma: 64, 80, 96 pixli
  • Rozdzielczość pionowa: maksymalnie 239 linii

Cień rejestru GTIA ($D01B) znajduje się pod adresem $026F, wpisanie do niego wartości $80 spowoduje włączenie trybu 10 w numeracji Basica.

Cienie dziewięciu rejestrów kolorów mają następujące adresy:

  • $02C0 ($D012)
  • $02C1 ($D013)
  • $02C2 ($D014)
  • $02C3 ($D015)
  • $02C4 ($D016)
  • $02C5 ($D017)
  • $02C6 ($D018)
  • $02C7 ($D019)
  • $02C8 ($D01A)

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools