Graphics 6

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 15:42, 19 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(korekcja trybu antica)
← Previous diff
Wersja z dnia 17:44, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(zajetosc pamieci)
Next diff →
Linia 10: Linia 10:
* 0 [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]). * 0 [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK ($D01A)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLBAKS|COLBAKS ($02C8)]]).
* 1 [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]). * 1 [[Rejestry GTIA#COLPF0|COLPF0 ($D016)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF0S|COLPF0S ($02C4)]]).
 +
 +Ekran w tyb trybie zajmuje 20*96=1920 ($780) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem.
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria: Tryby graficzne]] [[Kategoria: Tryby graficzne]]

Wersja z dnia 17:44, 20 lip 2022

GR.6

Szósty tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 96 linii trybu ANTIC $0B.

  • Kolory: 2 niezależne (1 + kolor tła; z palety 128).
  • Proporcje piksela: 2x2
  • Rozdzielczość pozioma: 160 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
  • Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 120 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)

Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:

Ekran w tyb trybie zajmuje 20*96=1920 ($780) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 8 pikseli ponieważ każdy z nich kodowany jest jednym bitem.

Personal tools