Hidden part

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:46, 13 wrz 2007
Macgyver (Dyskusja | wkład)
(Ukryte części w demach na Atari 8-bit)
← Previous diff
Wersja z dnia 17:51, 13 wrz 2007
Macgyver (Dyskusja | wkład)
(Ukryte części w demach na Atari 8-bit)
Next diff →
Linia 14: Linia 14:
# [[Bash]] # [[Bash]]
# [[Bonanza]] # [[Bonanza]]
-#* Należy wcisnąć: Control Shift G, Start + Select + Option + Fire w porcie joysticka nr.2 - spowoduje to przejście do drugiej części.+#* Należy wcisnąć: Control Shift G + Start + Select + Option + Fire w porcie joysticka nr 2.
# [[Sweet Illusions]] # [[Sweet Illusions]]
# [[Garfield]] # [[Garfield]]

Wersja z dnia 17:51, 13 wrz 2007

Z angielskiego: "ukryta część".

Ukryta, niedostępna w łatwy i możliwy do przewidzenia sposób część lub opcja programu, dema, gry, utworu muzycznego (np. ukryte patterny w modułach) lub grafikach (np. piksele o takim samym kolorze RGB jak tło więc normalnie niewidoczne a ujawniające się dopiero np. po rotacji kolorów). Najczęściej w programach aby do niej przejść należy:

  • wpisać odpowiedni kod (ciąg znaków) w odpowiednim momencie pracy programu
  • uruchomić program z odpowiednim parametrem/przełącznikiem
  • wykonać odpowiednią akcję (np. w grze w odpowiedniej kolejności strzelać do celów)
  • zadziałać w inny, analogowy sposób (np. polizać palec i dotknąć styków portu joysticka)


Spis treści

Ukryte części w demach na Atari 8-bit

  1. Asskicker
    • Należy trzymać wciśnięty klawisz FIRE joysticka podczas bootowania.
  2. Bash
  3. Bonanza
    • Należy wcisnąć: Control Shift G + Start + Select + Option + Fire w porcie joysticka nr 2.
  4. Sweet Illusions
  5. Garfield
    • Wpisz JAKUB.
  6. Wanted
  7. De Themo 2
  8. Entrance of Dragon
    • Należy na końcu dema wpisać hasło (z jednego ze scrolli): ATARI NOT DEAD
  9. Rabbacan
    • Wpisz The city entrance with bones, Windy glue slips on my eyes

Ukryte części w grach na Atari 8-bit

  1. Sexy Six
    • Należy uruchomic data dyski bez dysku z grą.
  2. World Karate Championship
    • Wpisanie podczas gry (gdy żaden z zawodników nie leży znokautowany) kodu X1, X2, X3 lub X4 zmienia prędkość ruchu postaci.
    • Wpisanie w tych samych warunkach kodu ADZM powoduje zmianę tła.

Ukryte części w programach na Atari 8-bit

  1. TRS Desktop

Ukryte części w intrach/demach na Atari 16/32-bit

  1. Virtual Escape [1]
    • Należy wcisnąć ESCAPE gdy tylko demo się uruchomi (można próbować wciskać ESCAPE kilka razy dla pewności).
  2. Ooh Crickey Wot A Scorcher [2]
  3. Punish Your Machine [3]
    • Należy wpisać w głownym menu: hiddenscreenmaessig
    • Ukryty screen: w menu idź do 'punish your machine' i wpisz HIDDENSCREENMAESSIG.
    • Ukryty obrazek: uruchom screen "when colours are going bang bang" i wciśnij *.
    • Ukryty obrazek: w drugiej części screena "there are many sheeps" wpisz THEOVERLANDERSFROMTHEUNIONAREPROUDTOSAYYOUTHATYOUHAVEFOUNDTHEPASSWORD i wciśnij spację.
    • Ukryty scroll: w intrze do "the best part of the creation" wciśnij 'HELP'.
  1. UMD 8730 [4]
    • Należy odtworzyć jakikolwiek utwór zaczynający się na literę G np. Giana Sisters . Następnie zaczynający się na R. Następnie na Z. Na koniec kliknij na prawe oko rasta-mana.
  2. Awakening of the Gods [5]
    • Wpisz ZURK w głównym menu.
  3. Grumbler in the Rutting Season [6]
    • w Alternative menu wciśnij HELP.

Zobacz też

Cheats - kody i inne sztuczki ułatwiające gry.


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools