Klony

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 16:06, 26 mar 2010
KMK (Dyskusja | wkład)
(red.)
← Previous diff
Wersja z dnia 11:21, 19 lip 2010
Larek (Dyskusja | wkład)
(pisownia "ArSoft", "larek", dołożenie obrazka i linków zewnętrznych, kilka drobnych informacji o K2010)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez [[Larek|Larka]] (ARsoft Corporation), udźwiękowiona przez [[stRing]]a. Jest klonem (!) popularnej gry [http://braindamage.org/ataxx Ataxx].+{{ImgFrm|http://www.arsoft.netstrefa.pl/pliki_programy/klony.gif|http://www.arsoft.netstrefa.pl/pliki_programy/klony.gif|Klony}}
 + 
 +Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez [[larek|larka]] (ArSoft CORPORATION), udźwiękowiona przez [[stRing]]a. Jest klonem (!) popularnej gry [http://braindamage.org/ataxx Ataxx]. Pojawienie się gry poprzedził zwiastun filmowy ze specjalnie skomponowaną.
 + 
 +==O grze==
Na planszy o rozmiarach 7x7 pól każdy z dwóch graczy reprezentuje jeden rodzaj komórek (piony białe i czarne). Poruszać się można w jednym z ośmiu kierunków, o jedno pole (następuje tu sklonowanie komórki) lub o dwa (komórka po prostu przeskakuje na wskazane miejsce). Dodatkowo, jeżeli z polem, na które skierujemy komórkę, sąsiadują piony reprezentujące komórki przeciwnika, przejmą one materiał genetyczny od komórek gracza, który wykonał ruch (czyli po prostu zmienią się w "jego" komórki). Na planszy o rozmiarach 7x7 pól każdy z dwóch graczy reprezentuje jeden rodzaj komórek (piony białe i czarne). Poruszać się można w jednym z ośmiu kierunków, o jedno pole (następuje tu sklonowanie komórki) lub o dwa (komórka po prostu przeskakuje na wskazane miejsce). Dodatkowo, jeżeli z polem, na które skierujemy komórkę, sąsiadują piony reprezentujące komórki przeciwnika, przejmą one materiał genetyczny od komórek gracza, który wykonał ruch (czyli po prostu zmienią się w "jego" komórki).
Linia 5: Linia 9:
Celem gry jest zajęcie jak największej ilości pól na planszy oraz wyeliminowanie z niej komórek przeciwnika bądź pozbawienie go możliwości ruchu. To ostanie następuje, gdy nie da się wykonać ruchu ani o jedno ani o dwa pola w żadnym ośmiu możliwych kierunków, a to na skutek obecności na nich pionów (własnych lub przeciwnika) lub innych przeszkód. Przeszkodą jest oczywiście także krawędź pola gry. Celem gry jest zajęcie jak największej ilości pól na planszy oraz wyeliminowanie z niej komórek przeciwnika bądź pozbawienie go możliwości ruchu. To ostanie następuje, gdy nie da się wykonać ruchu ani o jedno ani o dwa pola w żadnym ośmiu możliwych kierunków, a to na skutek obecności na nich pionów (własnych lub przeciwnika) lub innych przeszkód. Przeszkodą jest oczywiście także krawędź pola gry.
-W marcu 2010 gra doczekała się sequela - ''Klony 2010''. Więcej można przeczytać w poświęconej jej [http://www.atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1267440844&archive=&start_from=0&ucat=1&ct=nowinki nowince] na [[atarionline.pl]].+==Nowa wersja==
 + 
 +W marcu 2010 gra doczekała się sequela - ''Klony 2010''. Więcej można przeczytać w poświęconej jej [http://www.atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1267440844&archive=&start_from=0&ucat=1&ct=nowinki nowince] na [[atarionline.pl]]. Klony 2010 w stosunku do poprzedniej wersji wymagają komputera Atari z minimum 128 KB RAM oraz umożliwiają obsługę gry oprócz joysticka - za pomocą klawiatury, myszki od Atari ST lub Amigi.
 + 
 +==Odnośniki zewnętrzne==
 + 
 +**[http://www.arsoft.netstrefa.pl/programy.htm#klony Klony - opis, download, mapa, zwiastun filmowy, dzwonki do telefonów]
 +**[http://www.arsoft.netstrefa.pl/programy.htm#klony_2010 Klony 2010 - opis i download]
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Gry logiczne]] [[Kategoria:Gry logiczne]]
[[Kategoria:Polskie gry]] [[Kategoria:Polskie gry]]

Wersja z dnia 11:21, 19 lip 2010

klony.gif
Klony

Gra logiczna, napisana w 2006 roku przez larka (ArSoft CORPORATION), udźwiękowiona przez stRinga. Jest klonem (!) popularnej gry Ataxx. Pojawienie się gry poprzedził zwiastun filmowy ze specjalnie skomponowaną.

O grze

Na planszy o rozmiarach 7x7 pól każdy z dwóch graczy reprezentuje jeden rodzaj komórek (piony białe i czarne). Poruszać się można w jednym z ośmiu kierunków, o jedno pole (następuje tu sklonowanie komórki) lub o dwa (komórka po prostu przeskakuje na wskazane miejsce). Dodatkowo, jeżeli z polem, na które skierujemy komórkę, sąsiadują piony reprezentujące komórki przeciwnika, przejmą one materiał genetyczny od komórek gracza, który wykonał ruch (czyli po prostu zmienią się w "jego" komórki).

Celem gry jest zajęcie jak największej ilości pól na planszy oraz wyeliminowanie z niej komórek przeciwnika bądź pozbawienie go możliwości ruchu. To ostanie następuje, gdy nie da się wykonać ruchu ani o jedno ani o dwa pola w żadnym ośmiu możliwych kierunków, a to na skutek obecności na nich pionów (własnych lub przeciwnika) lub innych przeszkód. Przeszkodą jest oczywiście także krawędź pola gry.

Nowa wersja

W marcu 2010 gra doczekała się sequela - Klony 2010. Więcej można przeczytać w poświęconej jej nowince na atarionline.pl. Klony 2010 w stosunku do poprzedniej wersji wymagają komputera Atari z minimum 128 KB RAM oraz umożliwiają obsługę gry oprócz joysticka - za pomocą klawiatury, myszki od Atari ST lub Amigi.

Odnośniki zewnętrzne

Personal tools