Logo

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 15:54, 1 maj 2008
Daniel Koźmiński (Dyskusja | wkład)
(Przeredagowanie oraz dodanie autorów wersji kasetowej)
← Previous diff
Wersja z dnia 06:08, 29 cze 2008
Daniel Koźmiński (Dyskusja | wkład)
(Poprawka kodu, błąd zauważył Seban)
Next diff →
Linia 12: Linia 12:
OPU OPU
- POWTORZ 4 NP 20 LW 90+ POWTORZ 4 [NP 20 LW 90]
[http://atariki.krap.pl/images/2/24/Polskie_LOGO.pdf Manual z listą słów kluczowych] [http://atariki.krap.pl/images/2/24/Polskie_LOGO.pdf Manual z listą słów kluczowych]

Wersja z dnia 06:08, 29 cze 2008

Prosty język programowania przeznaczony głównie dla dzieci, stworzony w celach nauczania. Istnieją implementacje na praktycznie dowolny komputer.

Na Atari XL/XE występuje praktycznie najlepsza spotykana wersja na komputery 8-mio bitowe: Atari Logo. Atari logo początkowo występował na dyskietce, potem stworzono wersję na cartridge'u.

Istnieje też spolszczona wersja Atari Logo - Polskie Logo, która została wydana w 1986 r. przez Młodzieżową Agencję Wydawniczą, pod patronatem Bajtka - autorem jest Wojciech Zientara (wersję kasetową - prawdopodobnie jedyną oficjalną - przygotowali Robert Kujda i Piotr Jesień) i różniła się od wersji angielskiej słowami kluczowymi (były spolszczone).

Ciekawostką jest fakt, że podczas wczytywania programu z oryginalnej kasety na drugim (nieużywanym przez Atari kanale) gra muzyka Marka Bilińskiego (dwa utwory: jeden z nich to "Ogród w Przestworzach").

Atari logo oferowało jako jedyna dostępna ówcześnie implementacja grafikę tzw. "żółwia" opartą na czterech żółwiach (cztery sprzętowe duszki Atari, w dodatku w wersji Atarowskiej wyglądające jak żółwie). Był to idealny język do początkowej nauki programowania wśród dzieci, ale trudno go używać do poważniejszych celów.

Przykładowy program rysujący kwadrat o boku 20 pikseli:

 OPU
 POWTORZ 4 [NP 20 LW 90]

Manual z listą słów kluczowych

Odnośniki zewnętrzne