Pooyan

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 19:50, 25 gru 2005
Miker (Dyskusja | wkład)
(jeszcze poprawken...)
← Previous diff
Aktualna wersja
Sikor (Dyskusja | wkład)
(Wersja na Atari 2600 - ulinkowienie wewnętrzne)
Linia 1: Linia 1:
{{grafr|pooyan.GIF}} {{grafr|pooyan.GIF}}
-Były sobie kózki trzy (a może owieczki - kto to wie?)... No i oczywiście nie mogło zabraknąć wilka (w liczbie powiedzmy sobie mnogiej), który zechciałby zająć ich długo budowany rodzinny domek (lub cokolwiek, co znajduje się na widocznej z prawej strony ekranu skarpie). Tak więc rzeczone wilki latają sobie na balonikach a naszym zadaniem jest zestrzeliwanie tych ostatnich (w wilki można nie strzelać, bo są odporne na strzałki, którymi rzucamy). Gracz natomiast jest zasypywany przez nie kamieniami, lepiej więc nie oberwać.+Były sobie świnki trzy... No i oczywiście nie mogło zabraknąć bardzo złego wilka (w liczbie, powiedzmy sobie, mnogiej), który zechciałby zająć ich długo budowany rodzinny domek - lub cokolwiek, co znajduje się na widocznej z prawej strony ekranu skarpie. Tak więc rzeczone wilki latają sobie na balonikach a naszym zadaniem jest zestrzeliwanie tych ostatnich; w wilki natomiast można nie strzelać, bo są odporne na strzałki, którymi rzucamy. Gracz natomiast jest zasypywany przez nie kamieniami, lepiej więc nie oberwać.
Ciekawostką jest to, że wisimy w gondoli na ogromnym wyciągu - "wędce". Oprócz strzał mamy również do dyspozycji kość, która jako największy przysmak naszych oprawców pozwala im zapomnieć na moment, że trzymają się balonu. W praktyce oznacza to, iż delikwent próbujący ją złapać będąc w powietrzu należy już do historii. Kość pojawia się od czasu do czasu w najwyższym punkcie wyciągu - jako migający przedmiot (widoczna jest na obu ekranach z gry). Ciekawostką jest to, że wisimy w gondoli na ogromnym wyciągu - "wędce". Oprócz strzał mamy również do dyspozycji kość, która jako największy przysmak naszych oprawców pozwala im zapomnieć na moment, że trzymają się balonu. W praktyce oznacza to, iż delikwent próbujący ją złapać będąc w powietrzu należy już do historii. Kość pojawia się od czasu do czasu w najwyższym punkcie wyciągu - jako migający przedmiot (widoczna jest na obu ekranach z gry).
-Odsłona pierwsza: Wilki zlatują z czubka drzewa i naszym zadaniem jest nie dopuszczenie do tego, aby dotarły do klatek, a jeśli któryś się z nich znajdzie w środku - będzie "nieco" trudniej, bowiem spróbuje "odgryźć" gracza od liny wyciągu. +Odsłona pierwsza: wilki zlatują z czubka drzewa i naszym zadaniem jest niedopuszczenie do tego, aby dotarły do klatek, a jeśli któryś się z nich znajdzie w środku - będzie "nieco" trudniej, bowiem spróbuje "odgryźć" gracza od liny wyciągu.
{{grafr|pooyan2.GIF}} {{grafr|pooyan2.GIF}}
-Odsłona druga: Nie w ciemię bite wilki w odwecie ustawiają na czubku drzewa głaz, którym chcą nas wyprosić z tej planety. Tym razem nie można dopuścić do tego, żeby dostały się na górę. Siedem wilków na drzewie i sprawa (dosłownie) bierze w łeb (jak widać na drugim obrazku).+Odsłona druga: Nie w ciemię bite wilki w odwecie ustawiają na czubku skarpy głaz, którym chcą nas wyprosić z tej planety. Tym razem nie można dopuścić do tego, żeby dostały się na górę. Siedem wilków przy głazie i sprawa (dosłownie) bierze w łeb (jak widać na drugim obrazku).
Odsłona trzecia: Bonusowa runda, w której wilki, podobnie jak poprzednio, próbują dostać się na drzewo, ale tym razem nie interesuje ich głaz. Gracz jednak ma do dyspozycji tylko kości (brak strzałek). Odsłona trzecia: Bonusowa runda, w której wilki, podobnie jak poprzednio, próbują dostać się na drzewo, ale tym razem nie interesuje ich głaz. Gracz jednak ma do dyspozycji tylko kości (brak strzałek).
Linia 13: Linia 13:
No i tak w kółko, tyle że coraz więcej wilków, coraz wymyślniejsze i trudniejsze do przebicia balony, coraz więcej akcesoriów obronnych u naszych oprawców itd. No i tak w kółko, tyle że coraz więcej wilków, coraz wymyślniejsze i trudniejsze do przebicia balony, coraz więcej akcesoriów obronnych u naszych oprawców itd.
-Wygląd ekranu gry: na górze mamy liczbę zdobytych punktów, aktualny rekord oraz naszych "żyć", nieco poniżej chorągiewka po lewej stronie wskazuje nam liczbę wilków do unicestwienia na danym ekranie natomiast ta po lewej - numer poziomu, na którym akualnie jesteśmy.+Wygląd ekranu gry: na górze mamy liczbę zdobytych punktów, aktualny rekord oraz ilość naszych "żyć", nieco poniżej chorągiewka po lewej stronie wskazuje nam liczbę wilków do unicestwienia na danym ekranie natomiast ta po prawej - numer poziomu, na którym akualnie jesteśmy.
-Producentem gry jest Konami, wersja Atari - Scott Spanburg (znany również z gry [[The Goonies]], gra wydana została przez Datasoft.+Dodam jeszcze, że co 50.000 punktów dostajemy dodatkowe życie.
 + 
 +Producentem automatowej wersji gry jest [[Konami]], wersja Atari - [[Scott Spanburg]] (znany również z gry [[The Goonies]]), gra wydana została w USA przez [[Datasoft]] i we Francji przez [[MCC]].
 + 
 +== Wersja na Atari 2600 ==
 +{{Grafr|Pooyan2600.gif}}
 +Wersja na konsole Atari 2600 została wydana już w roku 1982 (w tym samym, cop wersja Arcade, oryginalny automat był składany przez firmę STERN), a zrealizowana przez tego samego producenta, który stworzył oryginał na automaty do gier - Konami. Świadczy to o dużej popularności konsoli w tamtym czasie.
 + 
 +Co ciekawe, jest kilka wersji tej gry na konsolę A2600, oprócz oryginalnej mamy jeszcze wersję niemieckojęzyczną (Ente und der Wolf (Die), wydana przez Quelle), argentyńską (język portugalski? - Poyan), brazylijską (Shock Vision) oraz wersję na kasecie magnetofonowej (dla przystawki [[Starpath_Supercharger|Starpath Supercharger]]).
 + 
 +==Odnośniki zewnętrzne==
 +*[http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=4063 Pooyan]
 +* [http://atarimania.com/detail_soft.php?VERSION_ID=7508&MENU=2 Pooyan] w wersji dla Atari 2600
 +*[http://www.klov.com/game_detail.php?letter=&game_id=9082 Wersja automatowa gry] w [http://en.wikipedia.org/wiki/KLOV KLOV]
 +* [http://www.mobygames.com/game/atari-8-bit/pooyan Pooyan] w moby games.
 + 
 +[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]
 +[[Kategoria:Gry zręcznościowe]]
 +[[Kategoria:Gry - konsole]]
 +[[Kategoria:Gry z automatów]]

Aktualna wersja

Grafika:pooyan.GIF

Były sobie świnki trzy... No i oczywiście nie mogło zabraknąć bardzo złego wilka (w liczbie, powiedzmy sobie, mnogiej), który zechciałby zająć ich długo budowany rodzinny domek - lub cokolwiek, co znajduje się na widocznej z prawej strony ekranu skarpie. Tak więc rzeczone wilki latają sobie na balonikach a naszym zadaniem jest zestrzeliwanie tych ostatnich; w wilki natomiast można nie strzelać, bo są odporne na strzałki, którymi rzucamy. Gracz natomiast jest zasypywany przez nie kamieniami, lepiej więc nie oberwać.

Ciekawostką jest to, że wisimy w gondoli na ogromnym wyciągu - "wędce". Oprócz strzał mamy również do dyspozycji kość, która jako największy przysmak naszych oprawców pozwala im zapomnieć na moment, że trzymają się balonu. W praktyce oznacza to, iż delikwent próbujący ją złapać będąc w powietrzu należy już do historii. Kość pojawia się od czasu do czasu w najwyższym punkcie wyciągu - jako migający przedmiot (widoczna jest na obu ekranach z gry).

Odsłona pierwsza: wilki zlatują z czubka drzewa i naszym zadaniem jest niedopuszczenie do tego, aby dotarły do klatek, a jeśli któryś się z nich znajdzie w środku - będzie "nieco" trudniej, bowiem spróbuje "odgryźć" gracza od liny wyciągu.

Grafika:pooyan2.GIF

Odsłona druga: Nie w ciemię bite wilki w odwecie ustawiają na czubku skarpy głaz, którym chcą nas wyprosić z tej planety. Tym razem nie można dopuścić do tego, żeby dostały się na górę. Siedem wilków przy głazie i sprawa (dosłownie) bierze w łeb (jak widać na drugim obrazku).

Odsłona trzecia: Bonusowa runda, w której wilki, podobnie jak poprzednio, próbują dostać się na drzewo, ale tym razem nie interesuje ich głaz. Gracz jednak ma do dyspozycji tylko kości (brak strzałek).

No i tak w kółko, tyle że coraz więcej wilków, coraz wymyślniejsze i trudniejsze do przebicia balony, coraz więcej akcesoriów obronnych u naszych oprawców itd.

Wygląd ekranu gry: na górze mamy liczbę zdobytych punktów, aktualny rekord oraz ilość naszych "żyć", nieco poniżej chorągiewka po lewej stronie wskazuje nam liczbę wilków do unicestwienia na danym ekranie natomiast ta po prawej - numer poziomu, na którym akualnie jesteśmy.

Dodam jeszcze, że co 50.000 punktów dostajemy dodatkowe życie.

Producentem automatowej wersji gry jest Konami, wersja Atari - Scott Spanburg (znany również z gry The Goonies), gra wydana została w USA przez Datasoft i we Francji przez MCC.

Wersja na Atari 2600

Grafika:Pooyan2600.gif

Wersja na konsole Atari 2600 została wydana już w roku 1982 (w tym samym, cop wersja Arcade, oryginalny automat był składany przez firmę STERN), a zrealizowana przez tego samego producenta, który stworzył oryginał na automaty do gier - Konami. Świadczy to o dużej popularności konsoli w tamtym czasie.

Co ciekawe, jest kilka wersji tej gry na konsolę A2600, oprócz oryginalnej mamy jeszcze wersję niemieckojęzyczną (Ente und der Wolf (Die), wydana przez Quelle), argentyńską (język portugalski? - Poyan), brazylijską (Shock Vision) oraz wersję na kasecie magnetofonowej (dla przystawki Starpath Supercharger).

Odnośniki zewnętrzne

Personal tools