Power Packer

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:01, 28 wrz 2005
Seban (Dyskusja | wkład)
(kolejne literówki)
← Previous diff
Aktualna wersja
KMK (Dyskusja | wkład)
(zm. kat.)
Linia 1: Linia 1:
-Power Packer był programem umożliwiającym kompresje plików. Pracował pod kontrolą sysemu [[Workbench]] na komputerach marki [[Amiga]]. Program pierwotnie był przeznaczony do kompresji plików wykonywalnych dla systemu [[Workbench]] jednak posiadał możliwość spakowania dowolnego pliku niekoniecznie związanego z [[Amiga|Amigą]]. Jego zaletą była dość efektywana metoda kompresji, a przy tym bardzo prosta procedura dekompresująca. Właśnie te dwie cechy spowodowały iż członkowie grupy [[Bloody Coders]] postanowili napisać procedurę dekompresującą dla 8-bitowych komputerów ATARI. Prawdopodobnie jako pierwsi użyli [[Power Packer|Power Packer'a]] do kompresji swoich [[release|releasów]]. Ich procedurę dekompresującą dla [[Power Packer|Power Packer'a]] możemy obejrzeć w akcji w np. w grze [[Cavernia]] przygotowanej przez [[Bloody Coders]].+Jest to program działający na komputerach [http://pl.wikipedia.org/wiki/Amiga Commodore Amiga]. Pierwotnie był przeznaczony do kompresji plików wykonywalnych uruchamianych pod kontrolą [http://pl.wikipedia.org/wiki/Workbench Workbencha], miał jednak możliwość spakowania dowolnego pliku, niekoniecznie związanego z Amigą. Jego zaletą była dość efektywana metoda kompresji, a przy tym bardzo prosta procedura dekompresująca. Właśnie te dwie cechy spowodowały iż członkowie grupy [[Bloody Coders]] postanowili napisać procedurę dekompresującą dla 8-bitowych komputerów Atari. Prawdopodobnie jako pierwsi użyli Power Packera do kompresji swoich ''release'ów''. Ich procedurę dekompresującą dla Power Packera możemy obejrzeć w akcji w np. w grze [[Cavernia]] przygotowanej przez Bloody Coders.
 +Nie wiadomo kto napisał pierwszą wersję depackera dla tego [[cruncher]]a dla 8-bitowego mikroprocesora 6502. Prawdopodobnie ktoś z Bloody Coders. Domyślać się tego możemy już po pierwszych release'ach grupy Bloody Coders. Na podstawie tej procedury powstał potem [[PP20 Depacker]].
-[[Grafika:Amiga_power_packer.png]]+Power Packera używali jeszcze [[Clever People]] do pakowania niektórych release'ów (np. [[Technus]]).
 +A do dziś chyba używa go [[Święty]]/[[Zelax]] do skracania swoich produkcji (np. demo [[Reditus]] lub [[Maze]]).
-Kto napisał pierwszą wersję depackera dla tego [[cruncher|cruncher'a]] dla 8-bitowego mikroprocesora 6502 nie wiadmo. Prawdopodobnie ktoś z [[Bloody Coders]]. A domyślać tego możemy się ponieważ już pierwszych releasach grupy [[Bloody Coders]], [[Seban]] zauważył iż wersja [[Cavernia|Caverni]] "wypuszczona" w świat właśnie przez [[Bloody Coders]] zawiera na początku spakowanych danych 4-bajtową sygnaturę "[[PP20]]", która jest charakterystyczna dla plików spakowanych właśnie Amigowskim [[Power Packer|Power Packer'em]]. Zaciekawiony tym faktem [[Seban]] napisał własną wersję depackera dla danych spakowanych [[Power Packer|Power Packer'em]] (bazując oczywiście na pierwszej wersji od [[Bloody Coders]]). Po czym kod źródłowy depackera został opublikowany w magazynie dyskowym [[Barymag]]. Po jakimś czasie [[TLB]] przysłał źródła depackera przeznaczone dla Amigi napisane w asemblerze procesora [[Motorola 680xx]], analiza kodu depackera przeznaczonego dla [[Amiga|Amigi]] pozwoliła na napisanie jeszcze krótszego i efektywniejszego depackera, projekt został nazwany [[PP20 Depacker]]+[[Kategoria:Emulacja]]
- +
-[[Power Packer|Power Packera]] używali jeszcze [[Clever People]] do pakowania niektórych [[release|releaseów]] (np. [[Technus]]).+
-A do dziś chyba używa go [[Święty]]/[[Zelax]] do skracania swoich produkcji (np. demo [[Reditus]] lub [[Maze]])+

Aktualna wersja

Jest to program działający na komputerach Commodore Amiga. Pierwotnie był przeznaczony do kompresji plików wykonywalnych uruchamianych pod kontrolą Workbencha, miał jednak możliwość spakowania dowolnego pliku, niekoniecznie związanego z Amigą. Jego zaletą była dość efektywana metoda kompresji, a przy tym bardzo prosta procedura dekompresująca. Właśnie te dwie cechy spowodowały iż członkowie grupy Bloody Coders postanowili napisać procedurę dekompresującą dla 8-bitowych komputerów Atari. Prawdopodobnie jako pierwsi użyli Power Packera do kompresji swoich release'ów. Ich procedurę dekompresującą dla Power Packera możemy obejrzeć w akcji w np. w grze Cavernia przygotowanej przez Bloody Coders.

Nie wiadomo kto napisał pierwszą wersję depackera dla tego crunchera dla 8-bitowego mikroprocesora 6502. Prawdopodobnie ktoś z Bloody Coders. Domyślać się tego możemy już po pierwszych release'ach grupy Bloody Coders. Na podstawie tej procedury powstał potem PP20 Depacker.

Power Packera używali jeszcze Clever People do pakowania niektórych release'ów (np. Technus). A do dziś chyba używa go Święty/Zelax do skracania swoich produkcji (np. demo Reditus lub Maze).

Personal tools