Programowanie: Definiowanie niestandardowych trybów graficznych

From Atariki

Revision as of 19:02, 25 kwi 2008; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Na stronie znajdują się opisy uzyskania na Atari niestandardowych trybów graficznych.

Spis treści


Definiowanie trybu graficznego ZX Spectrum

Należy zdefiniować obraz wąski (32 bajty) z następującą DL:

zx_bitmap	= $4000		; pamięć obrazu ZX Spectrum
zx_bitmap1	= $4800
zx_bitmap2	= $5000
zx_colormap	= $5800		; pamięć koloru

antic		dta $70,$70,$70

		:64 dta $4f,a(zx_bitmap+(#/8)*32+(#&7)*$100)
		:64 dta $4f,a(zx_bitmap1+(#/8)*32+(#&7)*$100)
		:64 dta $4f,a(zx_bitmap2+(#/8)*32+(#&7)*$100)

		dta b($41),a(antic)

Definiowanie trybu graficznego układu 6845

Przykładowe uruchomienie trybu graficznego "MODE 4" komputera Acorn Electron, BBC Micro i Amstrad CPC na wąskim (32 bajty) obrazie.

Display List:

antic           dta $70,$70,$70+$80

                :5 dta $42,a(ekr_6845),$2,$2,$2+$80

                dta $41,a(antic)

Pamięć ekranu:

                ldy #0
_1              tya
                sta ekr_6845,y
                iny
                bpl _1
                ...

ekr_6845        equ *

Przerwania DLI:

                sta _6502_a
ch_cnt          lda char
                inc ch_cnt+1
                sta wsync
                sta chbase
                lda _6502_a
                rti 
char            dta b($40),b($44),b($48),b($4c),b($50),b($54) 

Podczas wygaszania pionowego należy zapisać rejestr "ch_cnt+1" wartością "<char". W tym przypadku dane grafiki do wyświetlenia znajdują się pod adresem $4000. Definiowanie trybu "MODE 5" polega na wpisaniu w DL zamiast $42 wartości $45.

Personal tools