Rebound

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 10:34, 7 lut 2007
Sikor (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Miker (Dyskusja | wkład)

Linia 1: Linia 1:
 +Niniejszy opis dotyczy gry dla 8-bitowych komputerów Atari w wersji [[MicroValue]]. Jeśli chcesz poczytać o wersji automatowej z 1974 roku - zajrzyj [[Rebound (arcade)|tutaj]], zaś o wersji wydanej jako listing w magazynie Antic [[Rebound (Antic Magazine)|tutaj]].
 +
 +
{{grafr|Rebound.gif}} {{grafr|Rebound.gif}}
== Z czym to się je.. == == Z czym to się je.. ==
Linia 22: Linia 25:
== Podobne gry dla Atari XL/XE == == Podobne gry dla Atari XL/XE ==
-* [[Taverna]]+* [[Tawerna]]
== Linki zewnętrzne == == Linki zewnętrzne ==

Aktualna wersja

Niniejszy opis dotyczy gry dla 8-bitowych komputerów Atari w wersji MicroValue. Jeśli chcesz poczytać o wersji automatowej z 1974 roku - zajrzyj tutaj, zaś o wersji wydanej jako listing w magazynie Antic tutaj.


Grafika:Rebound.gif

Spis treści

Z czym to się je..

"Taaaak, proszęęęę Państwa!!! Mamy finał!!! Rok 2107 to nasz roook!!!" - głos komentatora wyraźnie wskazywał na Twój sukces, drogi graczu. Jako pierwszy w historii naszego kraju doszedłeś do finału w grze "Rebound" - nowoczesnej odmianie tenisa. Nie zawiedź nas!!!

Okoliczności przyrody

Gra pseudo-sportowa stworzona przez Ivana Mackintosha (program) oraz Richarda Munnsa (grafika i muzyka), która została wydana w 1987 roku przez brytyjska firmę Microvalue. Mimo swojej prostoty jest dopracowana nieomal w 100% - mamy doskonała grafikę, szybką akcjęi świetną muzykę (perkusja, której motyw występuje w kilku starszych demach.

Sposób gry, czyli technikalia

Ekran tytułowy:

  • OPTION - wybór poziomu trudności (od 1 do 3, prędkość rozgrywki)
  • SELECT - wybór ilości graczy (1 lub 2)
  • START - rozpoczęcie gry

Ekran gry: podzielony jest na trzy poziome części:

  • część górna dotyczy gracza numer 2 (lub komputera, gdy zastępuje on żywego przeciwnika);
  • część dolna dla 1 gracza
  • część środkowa, gdzie za pomocą trójkątów dochodzących do środka ekranu obrazowana jest ilość zwycięstw

Jak grać: gra polega na odbijaniu paletką piłki, która leci do przeciwnika, odbijając się o bandy. Z punktu widzenia gracza jest to pseudo-trójwymiarowy Pong okraszony wspaniałą muzyką i grafiką. W grze jest dobrze przeliczona fizyka piłeczki (pamiętajcie drogie dziatki, że kąt padania równa sie kątowi odbicia, co ułatwi Wam opanowanie trudnej sztuki gry w Rebounda). Na szczególną uwagę w grze zasługuje żywo reagująca na zdobyte punkty publiczność.

Drobne oszustwa

Gdy gra się z komputerem, ustawienie paletki przy serwowaniu o jedną jej szerokość w prawo od lewej krawędzi bandy powoduje skuchę gracza sterowanego przez komputer - nie wiadomo, czy to jest błąd w algorytmie, czy miejsce dla testerów, które z jakiś przyczyn nie zostało później usunięte. Jest jeszcze jeden taki punkt, ale poszukajcie go sami.

Podobne gry dla Atari XL/XE

Linki zewnętrzne

Personal tools