Robbo

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 13:34, 13 gru 2005
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 13:28, 30 cze 2006
Sq5irz (Dyskusja | wkład)
(interpunkcja+literówki)
Next diff →
Linia 4: Linia 4:
Wzorowana na [[Boulder Dash]] oraz nieco na [http://pl.wikipedia.org/wiki/Sokoban Sokobanie], ale względem nich mocno rozbudowana. Została napisana przez [[Janusz Pelc|Janusza Pelca]], podobno w trzy miesiące w trakcie przygotowań do matury. Wydana przez L.K. Avalon w 1989 roku (nr seryjny AC/AD 00189). Wzorowana na [[Boulder Dash]] oraz nieco na [http://pl.wikipedia.org/wiki/Sokoban Sokobanie], ale względem nich mocno rozbudowana. Została napisana przez [[Janusz Pelc|Janusza Pelca]], podobno w trzy miesiące w trakcie przygotowań do matury. Wydana przez L.K. Avalon w 1989 roku (nr seryjny AC/AD 00189).
-Oprócz pełnej wersji (64 plansze) powstała też wersja demonstracyjna (4 plansze) - transmitowano ją m.in. w audycjach [[Radio Komputer Nocą]]. L.K. Avalon wydało też edytor plansz [[Robbo Konstruktor]], pozwalający tworzyć samodzielne gry.+Oprócz pełnej wersji (64 plansze), powstała też wersja demonstracyjna (4 plansze) - transmitowano ją m.in. w audycjach [[Radio Komputer Nocą]]. L.K. Avalon wydało też edytor plansz [[Robbo Konstruktor]], pozwalający tworzyć samodzielne gry.
-Jedna z częściej przerabianych gier krążących po Polsce w latach dziewięćdziesiątych (zmiany dotyczyły głównie kształtu poszczegónych plansz).+Jedna z częściej przerabianych gier krążących po Polsce w latach dziewięćdziesiątych (zmiany dotyczyły głównie kształtu poszczególnych plansz).
-Ze względów technicznych program zwraca uwagę podłożeniem [[duszki|duszków]] pod pole gry (''[[sprite underlay]]'') celem dodania szóstego koloru w trybie [[ANTIC Display List|ANTIC $04]], który pozwala uzyskać tylko 5 kolorów.+Ze względów technicznych program zwraca uwagę podłożeniem [[duszki|duszków]] pod pole gry (''[[sprite underlay]]''), celem dodania szóstego koloru w trybie [[ANTIC Display List|ANTIC $04]], który pozwala uzyskać tylko 5 kolorów.
Istnieją co najmniej dwie różne wersje kasetowe wydane przez Avalon. Pierwsza z nich pokazywała licznik rekordów podczas wczytywania; późniejsza licznika już nie posiadała, za to "w zamian" zyskała zabezpieczenie przed kopiowaniem. Istnieją co najmniej dwie różne wersje kasetowe wydane przez Avalon. Pierwsza z nich pokazywała licznik rekordów podczas wczytywania; późniejsza licznika już nie posiadała, za to "w zamian" zyskała zabezpieczenie przed kopiowaniem.

Wersja z dnia 13:28, 30 cze 2006

Grafika:Robbo.png

Jedna z ważniejszych gier na ośmiobitowe Atari. Jest to pierwsza polska gra na "światowym" poziomie wykonania, która umożliwiła jej wydawcy, L.K. Avalon, rynkowy start.

Wzorowana na Boulder Dash oraz nieco na Sokobanie, ale względem nich mocno rozbudowana. Została napisana przez Janusza Pelca, podobno w trzy miesiące w trakcie przygotowań do matury. Wydana przez L.K. Avalon w 1989 roku (nr seryjny AC/AD 00189).

Oprócz pełnej wersji (64 plansze), powstała też wersja demonstracyjna (4 plansze) - transmitowano ją m.in. w audycjach Radio Komputer Nocą. L.K. Avalon wydało też edytor plansz Robbo Konstruktor, pozwalający tworzyć samodzielne gry.

Jedna z częściej przerabianych gier krążących po Polsce w latach dziewięćdziesiątych (zmiany dotyczyły głównie kształtu poszczególnych plansz).

Ze względów technicznych program zwraca uwagę podłożeniem duszków pod pole gry (sprite underlay), celem dodania szóstego koloru w trybie ANTIC $04, który pozwala uzyskać tylko 5 kolorów.

Istnieją co najmniej dwie różne wersje kasetowe wydane przez Avalon. Pierwsza z nich pokazywała licznik rekordów podczas wczytywania; późniejsza licznika już nie posiadała, za to "w zamian" zyskała zabezpieczenie przed kopiowaniem.

Personal tools