Sampler

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:25, 9 lip 2006
KMK (Dyskusja | wkład)
(a może jednak SDU?)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(crystal sound)
Linia 1: Linia 1:
-Małe pudełeczko z odrobiną elektroniki w środku, służące do [[digitalizacja|digitalizacji]] dźwięku. Na małym Atari było w obiegu kilka takich urządzeń, poczynając od końcówki lat 80. ("Crystal Sound" ze Śląska, tudzież dopracowany, komercyjny pakiet [[Mirage AD Converter]]). Dzięki temu urządzeniu na scenie pojawiło się wiele demek z samplowanymi instrumentami (co znakomicie poprawiało jakość dźwięku, szczególnie podkładów rytmicznych - perkusji), a nawet całych wielkich kawałków (np. w "Saturday Demo" czy parę dem znanego (poźniej z Amigi) XTD). Samplera chętnie używali tacy muzycy jak [[TL]], czy [[Trener]].+Urządzenie, zwykle w postaci modułu [[cartridge]], służące do [[digitalizacja|digitalizacji]] dźwięku. Pierwsze tego typu urządzenia dla Atari powstały w USA. W Polsce było w obiegu kilka takich urządzeń, poczynając od końcówki lat 80. ([[Crystal Sound]] firmy [[Atares]], tudzież dopracowany, komercyjny pakiet [[Mirage AD Converter]]). Dzięki temu urządzeniu na scenie pojawiło się wiele demek z samplowanymi instrumentami (co znakomicie poprawiało jakość dźwięku, szczególnie podkładów rytmicznych - perkusji), a nawet całych wielkich kawałków (np. w "Saturday Demo" czy parę dem znanego (poźniej z Amigi) XTD). Samplera chętnie używali tacy muzycy jak [[TL]], czy [[Trener]].
Podobne urządzenia powstawały również za granicą. Podobne urządzenia powstawały również za granicą.

Aktualna wersja

Urządzenie, zwykle w postaci modułu cartridge, służące do digitalizacji dźwięku. Pierwsze tego typu urządzenia dla Atari powstały w USA. W Polsce było w obiegu kilka takich urządzeń, poczynając od końcówki lat 80. (Crystal Sound firmy Atares, tudzież dopracowany, komercyjny pakiet Mirage AD Converter). Dzięki temu urządzeniu na scenie pojawiło się wiele demek z samplowanymi instrumentami (co znakomicie poprawiało jakość dźwięku, szczególnie podkładów rytmicznych - perkusji), a nawet całych wielkich kawałków (np. w "Saturday Demo" czy parę dem znanego (poźniej z Amigi) XTD). Samplera chętnie używali tacy muzycy jak TL, czy Trener.

Podobne urządzenia powstawały również za granicą.


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools