Synthetic Arts

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 18:58, 31 maj 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 19:00, 31 maj 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 17: Linia 17:
=== Synthetic Arts 3 === === Synthetic Arts 3 ===
-Wersja 3 zachowuje wszystkie cechy wersji SA2 i jest w zasadzie jej rozszerzeniem. Charakteryzuje się możliwością pracy w trybach 9-bit i 12-bit (interlace) na [[ST]] oraz 12-bit i 15-bit (interlace) w przypadku [[STE]]. Importuje obrazki z formatu [[SPECTRUM 512]].+Wersja 3 zachowuje wszystkie cechy wersji SA2 i jest w zasadzie jej rozszerzeniem. Charakteryzuje się możliwością pracy w trybach 9-bit i 12-bit (interlace) na [[ST]] oraz 12-bit i 15-bit (interlace) w przypadku [[STE]]. Importuje obrazki z formatu [[Spectrum 512]].
Działa również na [[Falcon]]-ie i [[TT030]]. Działa również na [[Falcon]]-ie i [[TT030]].
-{{grafr|Synth3.png}}+ 
Linia 35: Linia 35:
- +{{grafr|Synth3.png}}
{{stub}} {{stub}}
[[Kategoria:Atari ST]] [[Kategoria:Atari ST]]
[[Kategoria:Programy na ST/TT/Falcon]] [[Kategoria:Programy na ST/TT/Falcon]]

Wersja z dnia 19:00, 31 maj 2006

Synthetic Arts - edytor grafiki rastrowej dla Atari ST autorstwa francuskiej grupy Cybernetics.

Spis treści

Synthetic Arts 1

Pierwsza wersja programu, napisany w GFA BASIC-u, pracuje w średniej rozdzielczości ST (640x200x4 kolory). Uruchamia się także na Falcon-ie oraz TT030. Nie zdobył popularności.

Grafika:synth1_1.png

Synthetic Arts 2

Synthetic Arts 2 oprócz nazwy ma niewiele wspólnego z wersją SA1, został napisany od nowa i pracuje w niskiej rozdzielczości ST - 320x200x16 kolorów. Interfejs programu przypomina i wzorowany jest na NeoChrome. Tryb edycji w powiększeniu jest jednym z wygodniejszych spośród tego typu programów. Oprócz stawiania [pixel]-i pozwala na rysowanie linii, kwadratów, wypełniania zamkniętych obszarów, a pod prawym przyciskiem myszy znajduje się drugi kolor. Można również w zależności od wielkości pamięci komputera pracować na 99 niezależnych ekranach. Od wersji 2.025 program oferuje specjalną funkcję wyświetlania obrazków bez ramek (tzw. fullscreen) o maksymalnej rozdzielczości 460x276 w 16 kolorach na podstawowym ST/E. Tworzenie obrazka w formacie fullscreen odbywa się na zasadzie połączenia 4 standardowych obrazów o rozdzielczości 320x200 i odpowiednio podzielonych. Taki obrazek przechowywany jest w specjalnym formacie o rozszerzeniu *.KID. SA2 potrafi wczytywać i zapisywać obrazki w formatach *.NEO, *RGH, *.PI1. Rozpoznaje rozszerzone możliwości serii STE - BLiTTER oraz palete 4096 kolorów. Nie działa na Falcon-ie i TT030.

Grafika:synth1.png

Synthetic Arts 3

Wersja 3 zachowuje wszystkie cechy wersji SA2 i jest w zasadzie jej rozszerzeniem. Charakteryzuje się możliwością pracy w trybach 9-bit i 12-bit (interlace) na ST oraz 12-bit i 15-bit (interlace) w przypadku STE. Importuje obrazki z formatu Spectrum 512.

Działa również na Falcon-ie i TT030.



Powiązane strony


Grafika:Synth3.png


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools