Synthetic Arts

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 18:03, 5 cze 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 18:35, 4 lip 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-'''Synthetic Arts''' - edytor grafiki rastrowej dla Atari [[ST]] autorstwa francuskiej [[grupy]] [[Cybernetics]].+'''Synthetic Arts''' - edytor grafiki rastrowej dla Atari [[ST]] autorstwa francuskiej [[grupy]] [[Cybernetics]]. Pierwsza wersja programu pracuje w średniej rozdzielczości [[ST]] (640x200x4 kolory), niczym szczególnym się nie wyróźnia i nie jest specjalnie godna uwagi. Napisana w [[GFA BASIC]]-u, uruchamia się także na [[Falcon]]ie oraz [[TT030]].
- +
-Pierwsza wersja programu pracuje w średniej rozdzielczości [[ST]] (640x200x4 kolory), niczym szczególnym się nie wyróźnia i nie jest specjalnie godna uwagi. Napisana w [[GFA BASIC]]-u, uruchamia się także na [[Falcon]]ie oraz [[TT030]].+
{{grafr|synth1_1.png}} {{grafr|synth1_1.png}}

Wersja z dnia 18:35, 4 lip 2006

Synthetic Arts - edytor grafiki rastrowej dla Atari ST autorstwa francuskiej grupy Cybernetics. Pierwsza wersja programu pracuje w średniej rozdzielczości ST (640x200x4 kolory), niczym szczególnym się nie wyróźnia i nie jest specjalnie godna uwagi. Napisana w GFA BASIC-u, uruchamia się także na Falconie oraz TT030.

Grafika:synth1_1.png

O właściwym Synthetic Arts można mówić od czasu pojawienia się całkowicie zmienionej drugiej wersji pracującej w niskiej rozdzielczości ST - 320x200x16 kolorów. Interfejs programu przypomina i wzorowany jest na NeoChrome. Tryb edycji w powiększeniu jest jednym z wygodniejszych spośród tego typu programów. Oprócz stawiania pixeli pozwala na rysowanie linii, kwadratów, wypełniania zamkniętych obszarów, szybką zmianę skali powiększenia, łatwe przemieszczanie, a pod prawym przyciskiem myszy znajduje się drugi kolor. Można również w zależności od wielkości pamięci komputera pracować na 99 niezależnych ekranach. Od wersji 2.025 program oferuje specjalną funkcję wyświetlania obrazków bez ramek (tzw. fullscreen) o maksymalnej rozdzielczości 460x276 w 16 kolorach na podstawowym ST/E. Tworzenie obrazka w formacie fullscreen odbywa się na zasadzie połączenia 4 standardowych obrazów o rozdzielczości 320x200 i odpowiednio podzielonych. Taki obrazek przechowywany jest w specjalnym formacie o rozszerzeniu *.KID. SA2 potrafi wczytywać i zapisywać obrazki w formatach *.NEO, *RGH, *.PI1. Rozpoznaje rozszerzone możliwości serii STE - BLiTTER oraz paletę 4096 kolorów. Nie działa na Falconie i TT030.

Grafika:Synth3.png

Ostatnia wersja nosi numer trzy i zachowuje wszystkie cechy wersji drugiej, dodatkowo działa również na Falconie i TT030. W zasadzie jest jej rozszerzeniem. Charakteryzuje się możliwością pracy w trybach 9-bit (512 kolorów) i 12-bit-interlace (4096 kolorów) na ST oraz 12-bit (4096 kolorów) i 15-bit-interlace (32768 kolorów) w przypadku STE. Potrafi importować obrazki z formatu Spectrum 512.


Powiązane strony

Kid1m.png
przykładowy obrazek w trybie fullscreen 460x276 pixeli

Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools