TBXL: Wczytanie obrazka

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 15:54, 26 maj 2010
Sikor (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 15:56, 26 maj 2010
Sikor (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 6: Linia 6:
100 proc OBRAZEK: REM w TBXL stosujemy procedury 100 proc OBRAZEK: REM w TBXL stosujemy procedury
110 OPEN #1,4,0,"D:NAZWA.EXT":REM pod nazwa.ext podstawiamy odpowiednią nazwę obrazka. Open otwiera kanał IOCB 110 OPEN #1,4,0,"D:NAZWA.EXT":REM pod nazwa.ext podstawiamy odpowiednią nazwę obrazka. Open otwiera kanał IOCB
-120 BGET #1,$adres_obrazka,ilość_bajtow:REM adres obrazka - gdzie wczytujemy dane, na przykład $6000, ilość bajtów - wielkość obrazka w bajtach, odpowiednio 6400 lub 7680, ewntualnie plus 4 bajty dla obrazka MIC+120 BGET #1,$adres_obrazka,ilość_bajtow:REM adres obrazka - gdzie wczytujemy dane, na przykład $6000,
 +ilość bajtów - wielkość obrazka w bajtach, odpowiednio 6400 lub 7680, ewntualnie plus 4 bajty dla obrazka MIC
130 CLOSE #1:REM pamiętamy o zamknięciu kanału IOCB 130 CLOSE #1:REM pamiętamy o zamknięciu kanału IOCB
140 GRAPHICS n:REM używamy odpowiedniego trybu graficznego, na przykład 24 (8+16) 140 GRAPHICS n:REM używamy odpowiedniego trybu graficznego, na przykład 24 (8+16)

Wersja z dnia 15:56, 26 maj 2010

Poniżej znajdują się przykłady dla wczytania i wyświetlenia standardowego obrazu dla Atari dla trybów graficznych. Dane obrazu mają zazwyczaj 6400 (z oknem tekstowym) lub 7680 (bez okna) bajtów.

  • Wczytanie i wyświetlenie danych bezpośrednio do pamięci, sposób stosowany zazwyczaj przez Sikora
100 proc OBRAZEK: REM w TBXL stosujemy procedury
110 OPEN #1,4,0,"D:NAZWA.EXT":REM pod nazwa.ext podstawiamy odpowiednią nazwę obrazka. Open otwiera kanał IOCB
120 BGET #1,$adres_obrazka,ilość_bajtow:REM adres obrazka - gdzie wczytujemy dane, na przykład $6000, 
ilość bajtów - wielkość obrazka w bajtach, odpowiednio 6400 lub 7680, ewntualnie plus 4 bajty dla obrazka MIC
130 CLOSE #1:REM pamiętamy o zamknięciu kanału IOCB
140 GRAPHICS n:REM używamy odpowiedniego trybu graficznego, na przykład 24 (8+16)
150 MOVE $adres_obrazka,dpeek(88),wielkość_obrazka:REM tu wyświetlamy
160 ENDPROC:REM procedura powinna mieć swoje zakończenie
  • Wczytanie i wyświetlenie danych jako zmienna tekstowa, sposób stosowany przez Larka
100 DIM OBRAZ$(6400) : REM -> dla 160x160 lub 7680 dla 160x192
110 OPEN #1,4,0,"D:nazwa_obrazka.MIC"
120 BGET #1,ADR(OBRAZ$),6400 :REM -> dla 160x160 lub 7680 dla 160x192
130 CLOSE #1
140 MOVE ADR(OBRAZ$),DPEEK(DPEEK(560)+4),6400 :REM -> dla 160x160 lub 7680 dla 160x192, wyświetlenie
  • Dla obrazów typu MIC mamy dodatkowe 4 bajty (przed danymi obrazu lub za nimi), należy wtedy pamiętać o odpowiednim ustawieniu adresu obrazu. Te cztery bajty zawierają rejestry kolorów, które także możemy wykorzystać w swoich programach.

Uwagi dodatkowe

  • Korzystając z metody stosowanej przez Sikora, wpisując jako adres_obrazka dpeek(88) możemy obrazek załadować bezpośrednio na ekran.

Zobacz też

Personal tools