Tryby wysokiej rozdzielczości

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 00:02, 8 wrz 2005
KMK (Dyskusja | wkład)
(apostrofy)
← Previous diff
Wersja z dnia 16:53, 8 wrz 2005
Krótki (Dyskusja | wkład)
(link do rejestrów antica - dywiza nie ruszałem, spokojnie)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
'''Tryby monochromatyczne ANTIC-a''' to 2-kolorowe [[Tryby graficzne ANTIC-a|tryby graficzne]], w których jeden piksel ma szerokość '''połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]'''. Mają one następujące wspólne cechy: '''Tryby monochromatyczne ANTIC-a''' to 2-kolorowe [[Tryby graficzne ANTIC-a|tryby graficzne]], w których jeden piksel ma szerokość '''połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]'''. Mają one następujące wspólne cechy:
-* Ilość pikseli w linii przy [[Rejestry ANTIC-a#DMACTL|normalnej szerokości pola gry]] wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384.+* Ilość pikseli w linii przy normalnej [[Rejestry ANTIC-a#DMACTL|szerokości pola gry]] wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384.
* Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK]]. * Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru [[Rejestry GTIA#COLBAK|COLBAK]].
* Dostępne są 2 kolory o tej samej [[chrominancja|chrominancji]]. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2]]. Z kolei [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1]] określa wyłącznie [[luminancja|luminancję]] pikseli drugiego koloru. * Dostępne są 2 kolory o tej samej [[chrominancja|chrominancji]]. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2]]. Z kolei [[Rejestry GTIA#COLPF1|COLPF1]] określa wyłącznie [[luminancja|luminancję]] pikseli drugiego koloru.

Wersja z dnia 16:53, 8 wrz 2005

Tryby monochromatyczne ANTIC-a to 2-kolorowe tryby graficzne, w których jeden piksel ma szerokość połowy cyklu koloru. Mają one następujące wspólne cechy:

  • Ilość pikseli w linii przy normalnej szerokości pola gry wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384.
  • Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru COLBAK.
  • Dostępne są 2 kolory o tej samej chrominancji. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa COLPF2. Z kolei COLPF1 określa wyłącznie luminancję pikseli drugiego koloru.
  • W systemie NTSC zachodzi efekt artefaktów.
  • Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG, najlepiej zajrzeć na stronę [1] i poczytać o tym w instrukcji do Graph2Font.

Monochromatycznymi są tryby ANTIC $0 (Graphics 0), ANTIC $3 i ANTIC $F (Graphics 8).


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools