Tryby wysokiej rozdzielczości

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 20:36, 7 wrz 2005
Krótki (Dyskusja | wkład)
(o jednym dostępnym kolorze, o artifactingu i o dziwnych priorytetach sprite'ów)
← Previous diff
Wersja z dnia 20:39, 7 wrz 2005
KMK (Dyskusja | wkład)
(może tak lepiej)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
''Tryby monochromatyczne ANTICa'' to tryby, w których jeden piksel ma szerokość połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]. Pociąga to za sobą następujące skutki: ''Tryby monochromatyczne ANTICa'' to tryby, w których jeden piksel ma szerokość połowy [[cykl koloru|cyklu koloru]]. Pociąga to za sobą następujące skutki:
* Z dwóch kolorów dostępnych w tych trybach oba mają ten sam kolor (chrominancję), różnią się tylko jasnością. * Z dwóch kolorów dostępnych w tych trybach oba mają ten sam kolor (chrominancję), różnią się tylko jasnością.
-* Zachodzi efekt [[atrifacting]]u.+* Zachodzi [[efekt artefaktów]].
* Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTICa]]., najlepiej zajrzeć na stronę [http://g2f.atari8.info] i poczytać o tym w instrukcji do [[Graph2Font]]. * Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką [[PMG]] - patrz [[Tryby monochromatyczne ANTICa]]., najlepiej zajrzeć na stronę [http://g2f.atari8.info] i poczytać o tym w instrukcji do [[Graph2Font]].
Monochromatycznymi są tryby [[ANTIC $0]] ([[Graphics 0]]), [[ANTIC $3]] i [[ANTIC $F]] ([[Graphics 8]]). Monochromatycznymi są tryby [[ANTIC $0]] ([[Graphics 0]]), [[ANTIC $3]] i [[ANTIC $F]] ([[Graphics 8]]).
{{stub}} {{stub}}
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]]

Wersja z dnia 20:39, 7 wrz 2005

Tryby monochromatyczne ANTICa to tryby, w których jeden piksel ma szerokość połowy cyklu koloru. Pociąga to za sobą następujące skutki:

  • Z dwóch kolorów dostępnych w tych trybach oba mają ten sam kolor (chrominancję), różnią się tylko jasnością.
  • Zachodzi efekt artefaktów.
  • Zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTICa., najlepiej zajrzeć na stronę [1] i poczytać o tym w instrukcji do Graph2Font.

Monochromatycznymi są tryby ANTIC $0 (Graphics 0), ANTIC $3 i ANTIC $F (Graphics 8).


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools