Tryby wysokiej rozdzielczości

From Atariki

Revision as of 22:08, 13 cze 2008; view current revision
←Older revision | Newer revision→
Jump to: navigation, search

Monochromatyczne tryby graficzne, w których jeden piksel ma szerokość połowy cyklu koloru.

Oto wspólne ich cechy:

  • Ilość pikseli w linii przy normalnej szerokości pola gry wynosi 320, przy wąskiej i szerokiej odpowiednio 256 i 384.
  • Kolor ramki jest jak zwykle pobierany z rejestru COLBAK.
  • Dostępne są 2 kolory o tej samej chrominancji. Kolor pola gry - w odróżnieniu od większości trybów - określa COLPF2. Z kolei COLPF1 określa wyłącznie luminancję pikseli drugiego koloru.
  • Grafika PMG nie może zakrywać "zapalonych" pikseli pola gry, niezależnie od priorytetów ustawionych w rejestrze GTIACTL (GTIACTLS). Wpływa jedynie na zmianę ich chrominancji, analogicznie jak w poprzednim punkcie.
  • W systemie NTSC zachodzi efekt artefaktów.
  • Dają możliwość prostego korzystania z tzw. trybów graficznych GTIA.

Monochromatycznymi są tryby ANTIC $2 (Graphics 0), ANTIC $3 i ANTIC $F (Graphics 8).


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools