World Karate Championship

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 10:43, 2 cze 2006
KMK (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 14:54, 30 cze 2006
Sq5irz (Dyskusja | wkład)
(interpunkcja, schodowej :) ->piersiowej)
Next diff →
Linia 2: Linia 2:
Doskonały turniej karate produkcji [[System Three Software]], wydany w 1986 r. przez [http://en.wikipedia.org/wiki/Epyx Epyx]. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i muzyczną (słychać także sample z głosem ludzkim). Ciekawostką jest fakt, że wersja PAL jest znana pod nazwą "World Karate Championship", a wersja NTSC jako "International Karate". Doskonały turniej karate produkcji [[System Three Software]], wydany w 1986 r. przez [http://en.wikipedia.org/wiki/Epyx Epyx]. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i muzyczną (słychać także sample z głosem ludzkim). Ciekawostką jest fakt, że wersja PAL jest znana pod nazwą "World Karate Championship", a wersja NTSC jako "International Karate".
-Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt, czy unikaniu pocisków. Wersja pełna (całodyskowa) cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczy się on w różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy.+Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt czy unikaniu pocisków. Wersja pełna (całodyskowa) cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu, a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczy się on w różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy.
Linia 26: Linia 26:
* góra - kopnięcie z wyskoku * góra - kopnięcie z wyskoku
* dół - cios z przykucu, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu * dół - cios z przykucu, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu
-* <kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość klatki schodowej przeciwnika+* <kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość klatki piersiowej przeciwnika
* <kierunek od przeciwnika> - kopnięcie z półobrotu ala chuck * <kierunek od przeciwnika> - kopnięcie z półobrotu ala chuck
* lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku * lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku

Wersja z dnia 14:54, 30 cze 2006

Grafika:Worldkarate1.png

Doskonały turniej karate produkcji System Three Software, wydany w 1986 r. przez Epyx. Wyróżnia się świetną oprawą graficzną (duża ilość kolorów na ekranie, staranna grafika) i muzyczną (słychać także sample z głosem ludzkim). Ciekawostką jest fakt, że wersja PAL jest znana pod nazwą "World Karate Championship", a wersja NTSC jako "International Karate".

Pojedynki o pas karate, z coraz lepszymi przeciwnikami sterowanymi przez komputer, przerywane są zadaniami polegającymi na łamaniu kamiennych płyt czy unikaniu pocisków. Wersja pełna (całodyskowa) cieszy oko ładnym obrazkiem przy wczytywaniu, a także zmieniającą się scenerią pojedynku, toczy się on w różnych miejscach na świecie (Egipt, USA, Australia ...). Gra również (polecana) dla dwóch graczy.


Sterowanie

Klawisze:

  • START - start gry dla jednego gracza
  • SELECT - start gry dla dwóch graczy
  • T - włączenie muzyki w trakcie walki
  • CTRL+T - wyłączenie muzyki w trakcie walki


Joystick (bez Fire):

  • lewo/prawo - krok w danym kierunku
  • góra - mizerny skok
  • dół - podcięcie
  • lewo/prawo+góra - cios reką na wysokość głowy przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu
  • dół+<kierunek od przeciwnika> - cios z przykucu, pięścią w krocze
  • dół+<kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość głowy przeciwnika


Joystick (z Fire):

  • góra - kopnięcie z wyskoku
  • dół - cios z przykucu, pięścią w krocze w kierunku przeciwnego niż postać jest zwrócona; odwraca postać w kierunku ciosu
  • <kierunek do przeciwnika> - kopnięcie na wysokość klatki piersiowej przeciwnika
  • <kierunek od przeciwnika> - kopnięcie z półobrotu ala chuck
  • lewo/prawo+góra - wyskok z obrotem w danym kierunku
  • lewo/prawo+dół - kopnięcie na wysokość piszczela przeciwnika; odwraca postać w kierunku ciosu


Informacje dodatkowe

Jak wszyscy wiemy, Polska to dziwny kraj. Krąży(ło) u nas kilka wersji tej gry, a z najbardziej znanych to wersje:

  • Jednoplanszowa (Nowy Jork) z muzyką, najczęściej spotykana na starych kasetach w systemie normal;
  • Trzyplanszowa FILE (jednoplikowa) z muzyką (wersja na 130XE) oraz bez muzyki (na komputery 64 kB);
  • Pełna wersja dyskowa z doczytywanymi planszami;
  • Pełna wersja dyskowa ładująca plansze do dodatkowej pamięci (tzw. wersja na 130XE)



Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools