Lorien
From Atariki
Polska grupa komputerowa, która zajmowała się wyłącznie pisaniem komercyjnych gier na Atari XL/XE (podobnie jak Opacus Chiroptera). Ich dorobek rozpoczyna gra logiczna "Lorien's Tomb" (uderzająco podobna do istniejącej już gry Cultivation z KE-Soft, ale za to kolorowa). Następnie stworzyli mroczną "Darkness Hour" oraz klimatycznego "Barahira". Mniej udana wydaje się być gra "Frank & Mark", choć pewnie ma swoich wielbicieli. Za to wyraźnie inspirowany Draconusem "Kernaw" był całkiem udaną produkcją, podobnie jak strzelanina "Streets", zaś inna labiryntówka - "Alchemia", okazała się pożegnalną produkcją tego zespołu.
Po zakończeniu działalności na Atari Lorieni przymierzali się do tworzenia gier na Amidze (Artur Moryto w komentarzu do swojego wywiadu dla AOL przekazał: "...było kilka projektów. Pierwszy w czasie, w którym literki RTS kojarzyły się tylko i wyłącznie z Diune 2 na Amidze. Zaczęliśmy robić RTS z renderowaną grafą, dodałem też możliwość tworzenia grup — ekran w 32 kolorach, panel w wyższej 16-kolorowej rozdziałce. Można już było jeździć po planszy jednostkami — max. chyba 256. Było to sporo przed wyjściem C&C. Później chcieliśmy zrobić gierkę, w której chcieliśmy połączyć grafikę z kamery z renderami. Nagrywaliśmy Daniela kamerą ;) wyszło tyle grafiki, że trzymałem w pamięci tylko fazy ruchu w jedną stronę. Kiedy postać szła w prawo dane były obracane blitterkiem. Następny projekt to strzelanka coś à la Fire Fight — znowu można było sobie polatać stateczkiem nad jedną planszą... Później już w innym składzie kosmiczna handlówka coś w stylu Master of Orion, własnoręcznie konstruowane statki i całe floty. Jednym słowem widziałem wiele niedokończonych gier.").
Obecnie, w XXI wieku, można prawdopodobnie przyjąć, że grupa Lorien już nie istnieje.
W skład tej grupy wchodzili: