Otwarcie ekranu w trybie graficznym (GRAPHICS)
From Atariki
[Edytuj]
Metoda standardowa, polecana
Procedura przełącza ekran w wybrany tryb graficzny. W przykładzie może to być tryb Graphics 9 (wywołanie przez JSR GR9) lub Graphics 15 (wywołanie przez JSR GR15). Jako kanał I/O dla grafiki używany jest IOCB 6, ale równie dobrze może to być dowolny inny.
; ; (K) Lizard ; iccmd = $0342 icbufa = $0344 icax1 = $034a icax2 = $034b ciov = $e456 ; gr9 lda #9 bne gr ; gr15 lda #15 ; gr pha ldx #$60 ; IOCB #6 lda #$0c ; zamknij jsr cioexe pla sta icax2,x ; tryb lda #<dev ; identyfikator urzadzenia sta icbufa,x lda #>dev sta icbufa+1,x lda #%00001100 ; bez okna tekstowego, odczyt/zapis sta icax1,x lda #$03 ; otworz cioexe sta iccmd,x jmp ciov ; dev .by "S:" $9b
[Edytuj]
Metoda najkrótsza
W przypadku, gdzie liczy się pamięć, zwartość kodu, a także przy wprawkach i eksperymentach można zastosować metodę:
lda #GRMODE jsr $ef90
Metoda ta wiąże się z ograniczeniami (możliwe ustawienia to tryb graficzny 0-15, bez rozszerzeń typu +16,+32) i otwiera ekran graficzny bez dolnego okna tekstowego.
Metoda ta jest hackerska, używanie jej w dzisiejszych programach to proszenie się o kłopoty (głównie u innych użytkowników).