Grafik
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 15:36, 16 maj 2006 Vulgar (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 08:31, 20 maj 2006 Miker (Dyskusja | wkład) (kategoria) Next diff → |
||
Linia 16: | Linia 16: | ||
* Uwe Loos (z grupy [[The German Chaotics]]) | * Uwe Loos (z grupy [[The German Chaotics]]) | ||
- | + | [[Kategoria:Glosariusz]] | |
{{stub}} | {{stub}} |
Wersja z dnia 08:31, 20 maj 2006
Grafik - osobnik w grupie komputerowej, odpowiedzialny za oprawę graficzną w programach (demach i intrach, grach itp.), czasem może wydać produkcję poświęconą swojej twórczości (tzw. Slide Show). Posada grafika zwykle polega na przygotowywaniu logosów (ozdobnych czołówek z nazwą grupy czy dema, itp.), fullscreenów (obrazków całoekranowych) albo tekstur czy jakiś teł i obiektów do efektów w demach.
Małoatarowski grafik zaczyna zwykle od programów w 4-kolorowym trybie 160x192 (np. XL-Art), z czasem próbuje wycisnąć z grafiki więcej i ma dość duże pole do popisu dzięki:
- trybom programowym - INP, CIN, HIP czy TIP (wykorzystującym metodę interlace do polepszenia jakości obrazu ew. zwiększenia ilości kolorów/odcieni)
albo
- programom typu PowerGraph, GED czy Graph2Font - które dzięki zaawansowanym sztuczkom z miksowaniem na ekranie przerwań DLI oraz rastra z obiektami PMG, pozwalają także podbić jakość obrazu.
Najbardziej znani graficy z Atari 8-bit:
- Richard Beston
- Richard Munns
- Uwe Loos (z grupy The German Chaotics)
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.