Graphics 15
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 11:11, 21 maj 2006 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 11:14, 21 maj 2006 Miker (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Piętnasty tryb graficzny w numeracji Atari OS. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0E. | Piętnasty tryb graficzny w numeracji Atari OS. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0E. | ||
- | *Kolory: 4 - 3 którymi "rysujemy" oraz kolor tła. | + | *Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128). |
*Proporcje piksela: 2x1 | *Proporcje piksela: 2x1 | ||
*Rozdzielczość pozioma: 160 pixeli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192. | *Rozdzielczość pozioma: 160 pixeli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192. |
Wersja z dnia 11:14, 21 maj 2006
Piętnasty tryb graficzny w numeracji Atari OS. Składa się ze 192 linii trybu ANTIC $0E.
- Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
- Proporcje piksela: 2x1
- Rozdzielczość pozioma: 160 pixeli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
- Rozdzielczość pionowa: 192 linie, maksymalnie 239 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
Tryb ten jest najbardziej popularnym w grach, ze względu na wielkość piksela oraz ilość kolorów. Daje się również "podrasować" takimi programami jak PowerGraph, GED czy Graph2Font. Często tryb ten był/jest logosowany do trybu 12, co oprócz oszczędności pamięci daje dodatkowy piąty kolor (inverse).
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.