Ghost Chaser
From Atariki
Wersja z dnia 21:28, 25 gru 2005 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Miker (Dyskusja | wkład) (literówki i poprawki) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Po długich wojażach wróciłeś wreszcie do domu. To, że drzwi nie dały się otworzyć, ni zdziwiło Cię specjalnie (w końcu zamek mógł przez tyle lat przerdzewieć). Nie zdziwiło cię również otwate okno na piętrze - pewnie zapomniałeś domknąć. Dopiero jak znalazłeś się w środku, opadła Ci szczęka... Twój dom został nawiedzony przez duchy. Biała Dama oczywiście też krąży. | + | Po długich wojażach wróciłeś wreszcie do domu. To, że drzwi nie dały się otworzyć, nie zdziwiło Cię specjalnie (w końcu zamek mógł przez tyle lat przerdzewieć). Nie poruszyło cię także otwarte okno na piętrze - pewnie zapomniałeś zamknąć, skleroza nie boli. Dopiero jak znalazłeś się w środku, opadła Ci szczęka... Twój dom został nawiedzony przez duchy. Biała Dama też oczywiście jest obecna. |
- | + | {{grafr|gchaser.GIF}} | |
- | Zadaniem gracza jest przejście wszystkich komnat. Niektóre z nich są zamknięte, także należy znaleźć do nich klucz (niekiedy jest on także potrzebny aby wyjść z komnaty). W misji przeszkadzają nam różnej maści duchy, które oprócz konwencjonalnych kształtów przybierać moga także wygląd kropel, ogników, ptaków czy żyletek (te ostatnie zabijają na miejscu). Nie można ich lekceważyć, ponieważ nasz bohater ma słabe serce. Wrogiem jest też upadek ze zbyt dużej wysokości lub próba przejścia niewłaściwą drogą. Aby uniknąć nieprzyjemnego spotkania z dusznymi istotami możemy skakać, kucać(!), można nawet znajdując na linie/rurze podciągnąć nogi. W grze spotkać można jeszcze takie wynalazki jak teleport w szafie, obraz patrzący za graczem, czy też szkielety wstające z grobów. Oprócz kluczy zbieramy także kamienie, które pozwalają na jakiś czas pozbyć się Białej Damy. | + | Zadaniem gracza jest przejście wszystkich komnat w domu. Niektóre z nich są zamknięte, także należy znaleźć do nich klucz (niekiedy jest on także potrzebny aby wyjść z komnaty, do której właśnie weszliśmy). W misji przeszkadzają nam różnej maści duchy, które oprócz konwencjonalnych kształtów przybierać moga także wygląd kropel, ogników, ptaków czy żyletek (te ostatnie zabijają na miejscu). Nie można ich lekceważyć, ponieważ nasz bohater ma słabe serce. Wrogiem jest też upadek ze zbyt dużej wysokości lub próba przejścia niewłaściwą drogą. Aby uniknąć nieprzyjemnego spotkania z dusznymi istotami gracz skacze i kuca!), można nawet znajdując na linie/rurze podciągnąć nogi. W grze spotkamy jeszcze takie wynalazki jak teleport w szafie, obraz patrzący za graczem, czy też szkielety wstające z grobów. Oprócz kluczy do zebrania są także kamienie, które pozwalają na jakiś czas pozbyć się Białej Damy. |
Grać można w jedną lub dwie osoby (gramy wtedy naprzemiennie). | Grać można w jedną lub dwie osoby (gramy wtedy naprzemiennie). | ||
- | Ekran gry wskazuje nam ilość punktów aktualnegoego gracza, "życia" - na początku 4 w zapasie, rekord oraz ilość kamieni (na początku 3, maksimum 5). | + | Ekran gry wskazuje nam ilość punktów aktualnego gracza, "życia" - na początku 4 w zapasie, najlepszy wynik oraz ilość kamieni (na początku 3, maksimum 5). |
- | Aby pomóc sobie w rozgrywce można wpisać z klawiatury FRANK - uzupełni to nam liczbę istnieć i przez chwilę nie będzie ona się zmiejszać oraz FANDA - przeniesie gracza od razu do dziewiatej komnaty. | + | Aby pomóc sobie w rozgrywce można wpisać z klawiatury FRANK - uzupełni to nam liczbę istnień i przez chwilę nie będzie ona się zmiejszać lub FANDA - przeniesie gracza od razu do dziewiątej komnaty. |
Autorem Gry jest Frank Cohen. Gra została wyprodukowana w 1984 roku przez firmę Fanda, natomiast wydawcą był Artworx. | Autorem Gry jest Frank Cohen. Gra została wyprodukowana w 1984 roku przez firmę Fanda, natomiast wydawcą był Artworx. | ||
+ | |||
+ | Inne znane gry tego autora: [[Cohen's Towers]], [[Ollie's Follies]], [[Scooter]]. | ||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] | ||
+ | [[Kategoria:Gry labiryntowe]] |
Aktualna wersja
Po długich wojażach wróciłeś wreszcie do domu. To, że drzwi nie dały się otworzyć, nie zdziwiło Cię specjalnie (w końcu zamek mógł przez tyle lat przerdzewieć). Nie poruszyło cię także otwarte okno na piętrze - pewnie zapomniałeś zamknąć, skleroza nie boli. Dopiero jak znalazłeś się w środku, opadła Ci szczęka... Twój dom został nawiedzony przez duchy. Biała Dama też oczywiście jest obecna.
Zadaniem gracza jest przejście wszystkich komnat w domu. Niektóre z nich są zamknięte, także należy znaleźć do nich klucz (niekiedy jest on także potrzebny aby wyjść z komnaty, do której właśnie weszliśmy). W misji przeszkadzają nam różnej maści duchy, które oprócz konwencjonalnych kształtów przybierać moga także wygląd kropel, ogników, ptaków czy żyletek (te ostatnie zabijają na miejscu). Nie można ich lekceważyć, ponieważ nasz bohater ma słabe serce. Wrogiem jest też upadek ze zbyt dużej wysokości lub próba przejścia niewłaściwą drogą. Aby uniknąć nieprzyjemnego spotkania z dusznymi istotami gracz skacze i kuca!), można nawet znajdując na linie/rurze podciągnąć nogi. W grze spotkamy jeszcze takie wynalazki jak teleport w szafie, obraz patrzący za graczem, czy też szkielety wstające z grobów. Oprócz kluczy do zebrania są także kamienie, które pozwalają na jakiś czas pozbyć się Białej Damy.
Grać można w jedną lub dwie osoby (gramy wtedy naprzemiennie).
Ekran gry wskazuje nam ilość punktów aktualnego gracza, "życia" - na początku 4 w zapasie, najlepszy wynik oraz ilość kamieni (na początku 3, maksimum 5).
Aby pomóc sobie w rozgrywce można wpisać z klawiatury FRANK - uzupełni to nam liczbę istnień i przez chwilę nie będzie ona się zmiejszać lub FANDA - przeniesie gracza od razu do dziewiątej komnaty.
Autorem Gry jest Frank Cohen. Gra została wyprodukowana w 1984 roku przez firmę Fanda, natomiast wydawcą był Artworx.
Inne znane gry tego autora: Cohen's Towers, Ollie's Follies, Scooter.