M.U.L.E.
From Atariki
Wersja z dnia 08:20, 11 lut 2007 Miker (Dyskusja | wkład) (na razie tyle, może kto uzupełni) ← Previous diff |
Aktualna wersja KMK (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Operacja zmiany toru planetoidy Irata zmierzającej w kierunku Ziemi zakończyła się wielkiem sukcesem. Jednocześnie wstępne badania dowiodły, że mogą występować na niej złoża cennych materiałów. Na dodatek planetoida owa miała atmosferę i grawitację - bardzo zbliżone do tych znanych z Ziemi(!), co z kolei umożliwiało wyjście na jej powierzchnię praktycznie bez osprzętu. Okazało się również,że przez Iratę przepływa coś na kształt rzeki, otoczonej niezwykle żyznymi gruntami. Naturalnie informacja różnymi kanałami "wyciekła" z Centrum Badawczego i rozpoczęła się istna "gorączka złota". Niby "przypadkiem" zajrzało także nieco istot bliżej niewiadomego pochodzenia, wprawdzie nastawionych pokojowo, ale również żywo zainteresowanych eksploatacją planetoidy. Skąd jednak nazwa gry? ano stąd, że jedymym środkiem, który nadawał by się do | + | {{grafr|mule.gif}}Operacja zmiany toru planetoidy Irata zmierzającej w kierunku Ziemi zakończyła się wielkim sukcesem. Jednocześnie wstępne badania dowiodły, że mogą występować na niej złoża cennych materiałów. Na dodatek planetoida miała atmosferę i grawitację - bardzo zbliżone do tych znanych z Ziemi (!), co z kolei umożliwiało wejście na jej powierzchnię praktycznie bez osprzętu. Okazało się również, że przez Iratę przepływa coś na kształt rzeki, otoczonej niezwykle żyznymi gruntami. |
- | transportu wydobytych dórbr byłby muł (ang. mule), jednak, by nie zadręczać zwierząt nadmierną pracą a jednocześnie wspomóc obecną myśl techniczną, zdecydowano się na skonstruowanie mechanicznych mułów, potrafiących udźwignąć kilkanaście razy tyle co ich żywi odpowiednicy. Rzecz jasna, że przed "poszukiwaczami skarbów" na Iratę dotarła grupa biznesmenów, wietrzących złoty interes. Jest więc do dyspozycji skład mułów, oprzęt potrzebny do wydobycia oraz produkcji a na wyższych poziomach również punkt probierczy (możemy tam zbadać co na danej działce można wydobywać) oraz swego rodzaju dom aukcyjny, gdzie można kupić/sprzedać ziemię. Jest nawet pub, gdzie możemy udać się po skończonej robocie i wygrać parę groszy. | + | |
- | W grze może brać udział od 1 do 4 graczy. Gra powstała w USA, gdzie powszechne były komputery serii [[400/800]] (i stąd taka maksymalna ilość graczy). Na komputerach [[XL]]/[[XE]] naraz mogą grać 2 osoby. | + | Naturalnie informacja różnymi kanałami "wyciekła" z Centrum Badawczego i rozpoczęła się istna "gorączka złota". Niby "przypadkiem" zajrzało także nieco istot bliżej niewiadomego pochodzenia, wprawdzie nastawionych pokojowo, ale również żywo zainteresowanych eksploatacją planetoidy. Skąd jednak nazwa gry? Ano stąd, że jedynym środkiem, który nadawałby się do transportu wydobytych dóbr byłby muł (ang. mule); jednak, by nie zadręczać zwierząt nadmierną pracą a jednocześnie wspomóc obecną myśl techniczną, zdecydowano się na skonstruowanie mechanicznych mułów, potrafiących udźwignąć kilkanaście razy tyle co ich żywi odpowiednicy. Rzecz jasna, przed "poszukiwaczami skarbów" na Iratę dotarła grupa biznesmenów wietrzących złoty interes. Jest więc do dyspozycji skład mułów, osprzęt potrzebny do wydobycia oraz produkcji, a na wyższych poziomach również punkt probierczy (możemy tam zbadać, co na danej działce można wydobywać) oraz swego rodzaju dom aukcyjny, gdzie można kupić/sprzedać ziemię. Jest nawet pub, gdzie możemy udać się po skończonej robocie i wygrać parę groszy. |
- | Gra rozgrywana jest następującym w cyklu: zakup działki, zainstalowanie muła z odpowiednim osprzętem, etap symbolizujący zużycie/psucie się/produkcję dóbr oraz dobicie targu z magazynem lub/i z pozostałymi graczami. | + | W grze może brać udział od 1 do 4 graczy. Gra powstała w USA, gdzie powszechne były komputery serii [[400/800]] (i stąd taka maksymalna ilość graczy). Na komputerach [[XL]]/[[XE]] naraz może grać do 3 osób (w przypadku gry dwuosobowej każdy z graczy wykorzystuje joystick do wszystkich czynności, w przypadku gry w trzy osoby dwóch graczy obsługuje licytacje za pomocą wiosełek, natomiast obsadzanie działek odbywa się za pomocą kolejno przekazywanego joysticka). |
- | W zależności od położenia działki możemy wydobywać rudę lub kryształy (w górach), produkować żywność (nad rzeką i w jej okolicach) lub energię (pozostałe pola). Podcas rozgrywki od czasu do czasu mogą wydarzyć się różne "niespodzianki": kwaśne deszcze, upadek meteorytu czy "wizyta" kosmicznych piratów oraz różne inne, o których dany gracz jest informowany stosownymi komunikatami. | + | M.U.L.E rozgrywane jest następującym w cyklu: zakup działki, zainstalowanie muła z odpowiednim osprzętem, etap symbolizujący zużycie/psucie się/produkcję dóbr oraz dobicie targu z magazynem lub/i z pozostałymi graczami. |
- | Gra została wyprodukowana przez Ozark Softscape a wydana przez Electronic Arts oraz Ariola (UK). | + | W zależności od położenia działki możemy wydobywać rudę (w górach) lub kryształy (tam, gdzie stwierdzono ich obecność - może to być wszędzie, byle nie na rzece), produkować żywność (nad rzeką i w jej okolicach) lub energię (pozostałe pola). Podczas rozgrywki od czasu do czasu mogą wydarzyć się różne "niespodzianki": kwaśne deszcze, upadek meteorytu, czy "wizyta" kosmicznych piratów oraz różne inne, o których dany gracz jest informowany stosownymi komunikatami. |
- | {{stub}} | + | Gra została wyprodukowana przez Ozark Softscape, a wydana przez Electronic Arts oraz Ariola (UK). |
- | [[Kategoria:Gry na Atari 8-bit]] | + | Opis strategii grania i więcej informacji można znaleźć w [http://tajemnice.atari8.info/7_91/7_91_mule.html Tajemnicach Atari nr 7/91]. |
+ | |||
+ | [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] |
Aktualna wersja
Operacja zmiany toru planetoidy Irata zmierzającej w kierunku Ziemi zakończyła się wielkim sukcesem. Jednocześnie wstępne badania dowiodły, że mogą występować na niej złoża cennych materiałów. Na dodatek planetoida miała atmosferę i grawitację - bardzo zbliżone do tych znanych z Ziemi (!), co z kolei umożliwiało wejście na jej powierzchnię praktycznie bez osprzętu. Okazało się również, że przez Iratę przepływa coś na kształt rzeki, otoczonej niezwykle żyznymi gruntami.Naturalnie informacja różnymi kanałami "wyciekła" z Centrum Badawczego i rozpoczęła się istna "gorączka złota". Niby "przypadkiem" zajrzało także nieco istot bliżej niewiadomego pochodzenia, wprawdzie nastawionych pokojowo, ale również żywo zainteresowanych eksploatacją planetoidy. Skąd jednak nazwa gry? Ano stąd, że jedynym środkiem, który nadawałby się do transportu wydobytych dóbr byłby muł (ang. mule); jednak, by nie zadręczać zwierząt nadmierną pracą a jednocześnie wspomóc obecną myśl techniczną, zdecydowano się na skonstruowanie mechanicznych mułów, potrafiących udźwignąć kilkanaście razy tyle co ich żywi odpowiednicy. Rzecz jasna, przed "poszukiwaczami skarbów" na Iratę dotarła grupa biznesmenów wietrzących złoty interes. Jest więc do dyspozycji skład mułów, osprzęt potrzebny do wydobycia oraz produkcji, a na wyższych poziomach również punkt probierczy (możemy tam zbadać, co na danej działce można wydobywać) oraz swego rodzaju dom aukcyjny, gdzie można kupić/sprzedać ziemię. Jest nawet pub, gdzie możemy udać się po skończonej robocie i wygrać parę groszy.
W grze może brać udział od 1 do 4 graczy. Gra powstała w USA, gdzie powszechne były komputery serii 400/800 (i stąd taka maksymalna ilość graczy). Na komputerach XL/XE naraz może grać do 3 osób (w przypadku gry dwuosobowej każdy z graczy wykorzystuje joystick do wszystkich czynności, w przypadku gry w trzy osoby dwóch graczy obsługuje licytacje za pomocą wiosełek, natomiast obsadzanie działek odbywa się za pomocą kolejno przekazywanego joysticka).
M.U.L.E rozgrywane jest następującym w cyklu: zakup działki, zainstalowanie muła z odpowiednim osprzętem, etap symbolizujący zużycie/psucie się/produkcję dóbr oraz dobicie targu z magazynem lub/i z pozostałymi graczami.
W zależności od położenia działki możemy wydobywać rudę (w górach) lub kryształy (tam, gdzie stwierdzono ich obecność - może to być wszędzie, byle nie na rzece), produkować żywność (nad rzeką i w jej okolicach) lub energię (pozostałe pola). Podczas rozgrywki od czasu do czasu mogą wydarzyć się różne "niespodzianki": kwaśne deszcze, upadek meteorytu, czy "wizyta" kosmicznych piratów oraz różne inne, o których dany gracz jest informowany stosownymi komunikatami.
Gra została wyprodukowana przez Ozark Softscape, a wydana przez Electronic Arts oraz Ariola (UK).
Opis strategii grania i więcej informacji można znaleźć w Tajemnicach Atari nr 7/91.