Fake Frogger!
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 09:40, 9 kwi 2008 Sikor (Dyskusja | wkład) (→Ciekawostki) ← Previous diff |
Wersja z dnia 17:02, 9 kwi 2008 Sikor (Dyskusja | wkład) (dodany screenshot) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
Prosta gra napisana w [[Turbo BASIC XL|Turbo Basicu XL]] w trybie tekstowych (graphics 0, drugi tryb [[ANTIC|Antica]]). Program powstał po tym, jak na ogłoszony przez [[Sikor|Sikora]] konkurs nie wpłynęła żadna praca, a jedną z przyczyn jego powstania była chęć pokazania ludziom, że nawet niewprawny programista byłby w stanie coś takiego napisać. Jest to nic innego jak bardzo prosty klon gry [[Frogger]]. | Prosta gra napisana w [[Turbo BASIC XL|Turbo Basicu XL]] w trybie tekstowych (graphics 0, drugi tryb [[ANTIC|Antica]]). Program powstał po tym, jak na ogłoszony przez [[Sikor|Sikora]] konkurs nie wpłynęła żadna praca, a jedną z przyczyn jego powstania była chęć pokazania ludziom, że nawet niewprawny programista byłby w stanie coś takiego napisać. Jest to nic innego jak bardzo prosty klon gry [[Frogger]]. | ||
- | + | {{Grafr|Ffrogger.gif}} | |
== Technikalia == | == Technikalia == | ||
* gra napisana w Turbo Basicu XL, wersja udostępniona jest wersją skompilowaną | * gra napisana w Turbo Basicu XL, wersja udostępniona jest wersją skompilowaną |
Wersja z dnia 17:02, 9 kwi 2008
Prosta gra napisana w Turbo Basicu XL w trybie tekstowych (graphics 0, drugi tryb Antica). Program powstał po tym, jak na ogłoszony przez Sikora konkurs nie wpłynęła żadna praca, a jedną z przyczyn jego powstania była chęć pokazania ludziom, że nawet niewprawny programista byłby w stanie coś takiego napisać. Jest to nic innego jak bardzo prosty klon gry Frogger.
Spis treści |
Technikalia
- gra napisana w Turbo Basicu XL, wersja udostępniona jest wersją skompilowaną
- wszelki "ruch" jest realizowany na fazach, a znaki przesuwają się zgrubnie co 8 pikseli (wielkość znaku)
- brak jest zastosowania duszków, scrolla itp.
- 3 "poziomy" do przejścia
- muzyka napisana przez Mikera w Chaos Music Composerze
Uwagi dodatkowe
- w drugim poziomie jest zgubiona jedna faza ruchu, tymniemniej autor postanowił, że tak to pozostawi (program miał tylko określić czas, w jakim da się taki program napisać). Mimo tego drobnego błędu, który powstał przez niedopatrzenie - grę da się bezproblemowo ukończyć.
Ciekawostki
- Dzieło Sikora na tyle zainteresowało Kaza, że stworzył on kilka całkiem przyjemnych grafik dla stworzenia gry w atarowskim HiResie.
- Cały program został napisany, skompilowany i przetestowany na okoliczność możliwości ukończenia gry w około 14 godzin. Czas trwania konkursu wynosił około 2 miesięcy - co oznacza, że całość nie dość, że dało by się napisać w tym terminie, to jeszcze można w tym czasie dokonać serii testów oraz optymalizację kodu - poświęcając na to nie więcej niż jedną godzinę dziennie.
Linkownia
Fake Frogger! na atari.online.pl