Yoomp!
From Atariki
Wersja z dnia 19:04, 15 cze 2008 Miker (Dyskusja | wkład) (uaktualnienie) ← Previous diff |
Wersja z dnia 19:06, 15 cze 2008 Miker (Dyskusja | wkład) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Gra - czarny koń, zwycięzca konkursu "Abbuc Software Contents 2007". Założenia są niezwykle proste, a wykonanie przerasta wszelkie oczekiwania: gracz porusza się piłeczką w tunelu, starając się nie wpaść w dziurę. Program jest przyrównywany do gry "[[Jump!]]" oraz "[[Trailblazer]]", a został stworzony przez czołówkę polskiej [[scena|Sceny]] Atari. Całość wykorzystuje pewne sztuczki programistyczne, które do tej pory można było zobaczyć tylko w produkcjach scenowych i nikt wcześniej by nie pomyślał, że na Atari uda się jeszcze znaleźć dość czasu procesora, aby to wykorzystać w grze. Gra wykrywa (choć niestety nie zawsze prawidłowo) zainstalowane w komputerze stereo (drugi [[Pokey]]), a podczas gry oprócz muzyki słyszymy przestrzenne efekty dźwiękowe. Jest to też chyba pierwszy przypadek w historii nowoczesnych gier, że dokonano konwersji gry z Atari na platformę PC. Jest już dostępna wersja gry dla NTSC. Trwają jeszcze prace nad przeniesieniem programu na platformę C64. | + | Gra - czarny koń, zwycięzca konkursu "[[ABBUC]] Software Contents 2007". Założenia są niezwykle proste, a wykonanie przerasta wszelkie oczekiwania: gracz porusza się piłeczką w tunelu, starając się nie wpaść w dziurę. Program jest przyrównywany do gry "[[Jump!]]" oraz "[[Trailblazer]]", a został stworzony przez czołówkę polskiej [[scena|Sceny]] Atari. Całość wykorzystuje pewne sztuczki programistyczne, które do tej pory można było zobaczyć tylko w produkcjach scenowych i nikt wcześniej by nie pomyślał, że na Atari uda się jeszcze znaleźć dość czasu procesora, aby to wykorzystać w grze. Gra wykrywa (choć niestety nie zawsze prawidłowo) zainstalowane w komputerze stereo (drugi [[Pokey]]), a podczas gry oprócz muzyki słyszymy przestrzenne efekty dźwiękowe. Jest to też chyba pierwszy przypadek w historii nowoczesnych gier, że dokonano konwersji gry z Atari na platformę PC. Jest już dostępna wersja gry dla NTSC. Trwają jeszcze prace nad przeniesieniem programu na platformę C64. |
- | Jest to też jeden z nielicznych przypadków, w których gra (dla 8-mio bitowego Atari) posiada swoją własną stronę: [http://yoomp.atari.pl yoomp.atari.pl]. | + | Jest to też jeden z nielicznych przypadków, w których gra (dla 8-mio bitowego Atari) ma swoją własną stronę: [http://yoomp.atari.pl yoomp.atari.pl]. |
Kolejną ciekawostka jest fakt, że gra wywołała niesamowity odzew w świecie gier i pozwoliła na kolejne odkrycie maszynki (lub emulatorów) przez kolejne osoby. Oto kilka przykładów: [http://rgcd.co.uk/rgcd-online/04/ RGCD#$ - plik ISO], [http://www.oldschool-gaming.com/view_article.php?art=2007_review Oldschool Gaming], [http://eab.abime.net/archive/index.php/t-32848.html eab.abime.net]. Przykłady można mnożyć wystarczy skorzystać z dowolnej wyszukiwarki internetowej, a znajdziemy informacje nie tylko w języku polskim czy angielskim. | Kolejną ciekawostka jest fakt, że gra wywołała niesamowity odzew w świecie gier i pozwoliła na kolejne odkrycie maszynki (lub emulatorów) przez kolejne osoby. Oto kilka przykładów: [http://rgcd.co.uk/rgcd-online/04/ RGCD#$ - plik ISO], [http://www.oldschool-gaming.com/view_article.php?art=2007_review Oldschool Gaming], [http://eab.abime.net/archive/index.php/t-32848.html eab.abime.net]. Przykłady można mnożyć wystarczy skorzystać z dowolnej wyszukiwarki internetowej, a znajdziemy informacje nie tylko w języku polskim czy angielskim. |
Wersja z dnia 19:06, 15 cze 2008
Gra - czarny koń, zwycięzca konkursu "ABBUC Software Contents 2007". Założenia są niezwykle proste, a wykonanie przerasta wszelkie oczekiwania: gracz porusza się piłeczką w tunelu, starając się nie wpaść w dziurę. Program jest przyrównywany do gry "Jump!" oraz "Trailblazer", a został stworzony przez czołówkę polskiej Sceny Atari. Całość wykorzystuje pewne sztuczki programistyczne, które do tej pory można było zobaczyć tylko w produkcjach scenowych i nikt wcześniej by nie pomyślał, że na Atari uda się jeszcze znaleźć dość czasu procesora, aby to wykorzystać w grze. Gra wykrywa (choć niestety nie zawsze prawidłowo) zainstalowane w komputerze stereo (drugi Pokey), a podczas gry oprócz muzyki słyszymy przestrzenne efekty dźwiękowe. Jest to też chyba pierwszy przypadek w historii nowoczesnych gier, że dokonano konwersji gry z Atari na platformę PC. Jest już dostępna wersja gry dla NTSC. Trwają jeszcze prace nad przeniesieniem programu na platformę C64.
Jest to też jeden z nielicznych przypadków, w których gra (dla 8-mio bitowego Atari) ma swoją własną stronę: yoomp.atari.pl.
Kolejną ciekawostka jest fakt, że gra wywołała niesamowity odzew w świecie gier i pozwoliła na kolejne odkrycie maszynki (lub emulatorów) przez kolejne osoby. Oto kilka przykładów: RGCD#$ - plik ISO, Oldschool Gaming, eab.abime.net. Przykłady można mnożyć wystarczy skorzystać z dowolnej wyszukiwarki internetowej, a znajdziemy informacje nie tylko w języku polskim czy angielskim.
Wersja dla PC
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.