Sssnake it!
From Atariki
Wersja z dnia 20:27, 3 cze 2009 Sikor (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Sikor (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{Grafr|Sssnakeit.gif}} | {{Grafr|Sssnakeit.gif}} | ||
- | Kolejna wariacja [[Sikor]]a na temat wydłużającej się linii (po [[Liner!]]ze i [[Mini Snake]]-u. | + | Kolejna wariacja [[Sikor]]a na temat wydłużającej się linii (po [[Liner!]]ze i [[Mini Snake]]-u). |
==Historia== | ==Historia== | ||
Historia gry sięga 2004 roku, kiedy Sikor próbował napisać grę w tym stylu, nazwaną '''''Snake it!!!'''''. Program odleżał około pięć lat i jego kod źródłowy został odnaleziony, o czym można przeczytać w [http://atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1235257583&archive=&start_from=90&ucat=1&ct=nowinki nowince] z dnia 22.02.2009 roku na atarionline.pl. | Historia gry sięga 2004 roku, kiedy Sikor próbował napisać grę w tym stylu, nazwaną '''''Snake it!!!'''''. Program odleżał około pięć lat i jego kod źródłowy został odnaleziony, o czym można przeczytać w [http://atarionline.pl/v01/index.phtml?subaction=showfull&id=1235257583&archive=&start_from=90&ucat=1&ct=nowinki nowince] z dnia 22.02.2009 roku na atarionline.pl. |
Aktualna wersja
Kolejna wariacja Sikora na temat wydłużającej się linii (po Liner!ze i Mini Snake-u).
Spis treści |
Historia
Historia gry sięga 2004 roku, kiedy Sikor próbował napisać grę w tym stylu, nazwaną Snake it!!!. Program odleżał około pięć lat i jego kod źródłowy został odnaleziony, o czym można przeczytać w nowince z dnia 22.02.2009 roku na atarionline.pl.
Program by pewnie pozostał w podobnej postaci, gdyby nie namowy innych osób związanych z Atari i kolejna edycja Grzybsoniady, zaplanowana na maj 2009 roku. Jedyną konkurencją zaproponowaną do wystawienia było napisanie gierki i wystawienie jej na kompo.
Po ogłoszeniu tego Kaz narysował wstępną grafikę, wziął błogosławieństwo od Andyego na muzykę i namówił Sikora do dokończenia gry na Grzybsoniadę. Sikor się nieopatrznie zgodził, po czym wziął się za wstępne przymiarki. I tak, po mniejszych lub większych perypetiach gra ujrzała światło dzienne na Grzybsoniadzie 2009, gdzie zajęła trzecie miejsce w konkursie (na cztery zaprezentowane gry).
Technikalia
- Kod napisany w Turbo Basicu XL, skompilowany i zlinkowany
- Muzyka w CMC
- Obrazek z autorami dołączony przed grą za pomocą larkowego integratora
- Część danych przeniesiona po wgraniu poniżej DOS-a, ponieważ wystąpił niedostatek pamięci (zastosowano pomysł Mikera).
Ciekawostki
- Mimo, iż gra miała być przeróbką wcześniejszej wersji - cały kod został napisany na nowo.
Linki
- Snake it!!! na atarionline.pl
- Sssnake it! na atarionline.pl
- Programy z Grzybsoniady 2009 na atariarea.krap.pl
- Sssnake it! na fandalu.