Barahir

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 18:25, 4 sie 2007
Miker (Dyskusja | wkład)
(1600 strona! :)
← Previous diff
Aktualna wersja
Krótki (Dyskusja | wkład)
(Autorem TRACK1 jest Barry Leitch, a nie '4mat'.)
Linia 1: Linia 1:
-- "Ratunku! Pomóżcie!" - wyrwał Cię z głębokiego snu ów krzyk. A może to się tylko śniło? Opuściłeś czym prędzej swoją leśną kryjówką. Nieopodal z polany widoczne było na wzgórzu ogromne zamczysko... "A więc to tutaj psubraty mieszkają" - pomyślałeś. - "No nic, nie ma co dalej spać, trzeba za wszelką cenę odnaleźć Barahira, mam nadzieję, że żyje i jest cały...".+- "Ratunku! Pomóżcie!" - wyrwał Cię z głębokiego snu ów krzyk. A może to się tylko śniło? Opuściłeś czym prędzej swoją leśną kryjówkę. Nieopodal z polany widoczne było na wzgórzu ogromne zamczysko... "A więc to tutaj psubraty mieszkają" - pomyślałeś. - "No nic, nie ma co dalej spać, trzeba za wszelką cenę odnaleźć Barahira, mam nadzieję, że żyje i jest cały...".
Gra przygodowa, reklamowana przez [[L.K. Avalon]] jako "pierwsza prawdziwa gra RPG". Charakteryzuje się ładną grafiką, klimatyczną muzyką oraz dość intuicyjnym sterowaniem. Gracz ma za zadanie odnaleźć tytułowego Barahira, lecz droga przed nim usiana jest wieloma przeszkodami i niebezpieczeństwami w postaci strażników, ukrytych przejść, zapadni itd. Gra pozwala na pewną interakcję z innymi postaciami - np. z napotkanego stażnika można zaatakować, można spróbować go przekupić jakimś przedmiotem lub ratować się ucieczką. Gra przygodowa, reklamowana przez [[L.K. Avalon]] jako "pierwsza prawdziwa gra RPG". Charakteryzuje się ładną grafiką, klimatyczną muzyką oraz dość intuicyjnym sterowaniem. Gracz ma za zadanie odnaleźć tytułowego Barahira, lecz droga przed nim usiana jest wieloma przeszkodami i niebezpieczeństwami w postaci strażników, ukrytych przejść, zapadni itd. Gra pozwala na pewną interakcję z innymi postaciami - np. z napotkanego stażnika można zaatakować, można spróbować go przekupić jakimś przedmiotem lub ratować się ucieczką.
Autorzy: Michał Luberda i Daniel Szymczuk (grupa [[Lorien]]). Grę wydało L.K. Avalon w 1993 roku. Autorzy: Michał Luberda i Daniel Szymczuk (grupa [[Lorien]]). Grę wydało L.K. Avalon w 1993 roku.
 +
 +Barahir pojawił się w wersji dyskowej i kasetowej. Ta druga charakteryzowała się pominięciem niektórych lokacji (ale tylko poprzez nie wyświetlanie ich - względy pamięciowe) oraz tylko jedną muzyką. Jako ciekawostkę można dodać, że pierwsza muzyka podczas gry (TRACK1) wcale nie jest autorstwa "Lorienów", lecz znanego amigowego muzyka [http://en.wikipedia.org/wiki/Barry_Leitch Barry'ego Leitcha], którą ten napisał do gry ''HeroQuest''[http://www.exotica.org.uk/wiki/Hero_Quest].
 +
 +==Odnośniki zewnętrzne==
 +*[http://www.atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=500 Barahir w Atarimanii]
[[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]] [[Kategoria:Gry dla Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Gry przygodowe]] [[Kategoria:Gry przygodowe]]
[[Kategoria:Polskie gry]] [[Kategoria:Polskie gry]]

Aktualna wersja

- "Ratunku! Pomóżcie!" - wyrwał Cię z głębokiego snu ów krzyk. A może to się tylko śniło? Opuściłeś czym prędzej swoją leśną kryjówkę. Nieopodal z polany widoczne było na wzgórzu ogromne zamczysko... "A więc to tutaj psubraty mieszkają" - pomyślałeś. - "No nic, nie ma co dalej spać, trzeba za wszelką cenę odnaleźć Barahira, mam nadzieję, że żyje i jest cały...".

Gra przygodowa, reklamowana przez L.K. Avalon jako "pierwsza prawdziwa gra RPG". Charakteryzuje się ładną grafiką, klimatyczną muzyką oraz dość intuicyjnym sterowaniem. Gracz ma za zadanie odnaleźć tytułowego Barahira, lecz droga przed nim usiana jest wieloma przeszkodami i niebezpieczeństwami w postaci strażników, ukrytych przejść, zapadni itd. Gra pozwala na pewną interakcję z innymi postaciami - np. z napotkanego stażnika można zaatakować, można spróbować go przekupić jakimś przedmiotem lub ratować się ucieczką.

Autorzy: Michał Luberda i Daniel Szymczuk (grupa Lorien). Grę wydało L.K. Avalon w 1993 roku.

Barahir pojawił się w wersji dyskowej i kasetowej. Ta druga charakteryzowała się pominięciem niektórych lokacji (ale tylko poprzez nie wyświetlanie ich - względy pamięciowe) oraz tylko jedną muzyką. Jako ciekawostkę można dodać, że pierwsza muzyka podczas gry (TRACK1) wcale nie jest autorstwa "Lorienów", lecz znanego amigowego muzyka Barry'ego Leitcha, którą ten napisał do gry HeroQuest[1].

Odnośniki zewnętrzne

Personal tools