Future Composer

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 18:13, 17 lis 2006
Miker (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(link do formatu)
Linia 1: Linia 1:
 +{{grafr|future_composer.png}}
Program, w skrócie zwany FC. Pierwszy komercyjny polski edytor muzyczny dla komputerów [[Atari 8-bit]]. Program, w skrócie zwany FC. Pierwszy komercyjny polski edytor muzyczny dla komputerów [[Atari 8-bit]].
-Napisany przez [[Magnus]]a około 1989/1990 r. (nieoficjalna prezentacja na [[Atari Stars Party]]), został wydany przez firmę [[Spektra]] w 1991 roku (jeszcze przed [[Chaos Music Composer]]em - [[L.K. Avalon]]u czy [[Sound Tracker]]em firmy [[ASF]]). Umożliwiał tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 [[Rejestry POKEY-a#AUDCTL|połączone]]) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny dźwięk [[POKEY]]a. +Napisany przez [[Magnus]]a około 1989/1990 r. (nieoficjalna prezentacja na [[Atari Stars Party]]), został wydany przez firmę [[Spektra]] w 1991 roku (jeszcze przed [[Chaos Music Composer]]em - [[L.K. Avalon]]u czy [[Sound Tracker]]em firmy [[ASF]]).
-Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie ''futurystyczny'' design programu). :) +
-Edytora tego używali tacy muzycy jak [[Zur-Soft]], [[Top Odin]], [[Tomasz Liebich]] czy [[Tatqoo]] i [[Greg]].+
-Niektóre cechy charakterystyczne dla FC:+Program ten wzorowany jest na edytorze muzycznym o tej samie nazwie z Commodore 64. Z tego powodu wygląd jak i obsługa edytora są w obu zbliżone (jak wygląda wersja na C-64, można zobaczyć [http://www.xentax.com/html/popups/popupScreenshotFutcom.html tutaj]).
-* generował krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (spakowane dane muzyczki, z dołączoną, relokowalną procedurą odgrywającą (tzw. playerem) w kodzie maszynowym);+
-* bardzo oszczędny (w porównaniu do konkurencji) czas wykonywania się procedury odgrywającej (było to ważne w [[demo|demach]] np. [[Konop]] użył muzyczki z F.C. w części z wypełnianą wektorówką w demie [[Sweet Illusions]]).+
 +Future Composer umożliwia tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 [[Rejestry POKEY-a#AUDCTL|połączone]]) w stylu kompozycji [[Adam Gilmore|Adama Gilmore'a]], czyli czysty, syntetyczny dźwięk [[POKEY]]a. Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie ''futurystyczny'' design programu).
-[[Grafika:future_composer.png]]+* program generuje krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (spakowane dane muzyczki, z dołączoną, relokowalną procedurą odgrywającą (tzw. playerem) w kodzie maszynowym);
 +* bardzo oszczędny (w porównaniu do konkurencji) czas wykonywania się procedury odgrywającej (jest to ważne w [[demo|demach]] np. [[Konop]] użył muzyczki z F.C. w części z wypełnianą wektorówką w demie [[Sweet Illusions]]).
-Linki:+Edytora tego używali tacy muzycy jak [[Zur-Soft]], [[Top Odin]], [[Tomasz Liebich]] czy [[Tatqoo]] i [[Greg]].
-* [http://tiny.pl/q8dw download]+
-* [http://tiny.pl/q8dc przykładowe muzyczki]+
 +==Zobacz też==
 +* [[FC (format pliku)|FC format pliku]]
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Edytory muzyczne]] [[Kategoria:Edytory muzyczne]]
[[Kategoria:Polskie programy]] [[Kategoria:Polskie programy]]

Aktualna wersja

Grafika:future_composer.png

Program, w skrócie zwany FC. Pierwszy komercyjny polski edytor muzyczny dla komputerów Atari 8-bit. Napisany przez Magnusa około 1989/1990 r. (nieoficjalna prezentacja na Atari Stars Party), został wydany przez firmę Spektra w 1991 roku (jeszcze przed Chaos Music Composerem - L.K. Avalonu czy Sound Trackerem firmy ASF).

Program ten wzorowany jest na edytorze muzycznym o tej samie nazwie z Commodore 64. Z tego powodu wygląd jak i obsługa edytora są w obu zbliżone (jak wygląda wersja na C-64, można zobaczyć tutaj).

Future Composer umożliwia tworzenie 3-kanałowych muzyczek (kanał 1 i 2 połączone) w stylu kompozycji Adama Gilmore'a, czyli czysty, syntetyczny dźwięk POKEYa. Uwaga: obsługa wymagająca cierpliwości (prawdziwie futurystyczny design programu).

  • program generuje krótkie objętościowo pliki gotowe do użycia (spakowane dane muzyczki, z dołączoną, relokowalną procedurą odgrywającą (tzw. playerem) w kodzie maszynowym);
  • bardzo oszczędny (w porównaniu do konkurencji) czas wykonywania się procedury odgrywającej (jest to ważne w demach np. Konop użył muzyczki z F.C. w części z wypełnianą wektorówką w demie Sweet Illusions).

Edytora tego używali tacy muzycy jak Zur-Soft, Top Odin, Tomasz Liebich czy Tatqoo i Greg.

Zobacz też