CrackArt

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:44, 25 mar 2006
Vulgar (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Tdc (Dyskusja | wkład)
(dr. red.)
Linia 1: Linia 1:
{{ImgFrm|http://atariki.krap.pl/images/8/88/Crackart.jpg|http://atariki.krap.pl/images/c/cb/Crackart.gif|CrackArt - ekran edycyjny}} {{ImgFrm|http://atariki.krap.pl/images/8/88/Crackart.jpg|http://atariki.krap.pl/images/c/cb/Crackart.gif|CrackArt - ekran edycyjny}}
-'''CrackArt''' - ''shareware'' 'owy program do obróbki grafiki rastrowej dla Atari [[ST]]/[[TT030]], uruchamia się również na [[Falcon]]ie. Działa w niskiej rozdzielczości [[ST]] (320x200 pixeli) i pozwala na korzystanie z 16 kolorów (ze standardowej palety 512 kolorów). Obsługuje wiele formatów graficznych, potrafi importować i eksportować grafikę między trybami LO, MED i HI. Oferuje bardzo ciekawe i wygodne funkcje, w zależności od ilości pamięci RAM pracę na od 1 do 9 niezależnych obrazach jednocześnie, szybką zmianę zestawów palet, szybki dostęp do opcji z klawiatury, co ciekawe ma funkcję wycinania grafiki np. z gier, ciekawostką jest są też efekty specjalne znane z bardziej zaawansowanych programów graficznych.+Bardzo ciekawy ''Shareware'' 'owy program do obróbki grafiki pixelowej dla Atari [[ST]]/[[TT030]]. Działa w niskiej rozdzielczości [[Grafika:Low.gif]] [[ST]] (320x200 [[piksel]]i) i pozwala na prace w natywnym trybie w 16 kolorach ze standardowej palety 512 kolorów (9 bit).
-Ostatnia znana wersja to '''1.36 TT+'''+Jako jedyny program graficzny oferuje funkcję wycinania grafiki z gier, stąd też bierze się jego nazwa - '''CrackArt'''. Oprócz własnego formatu zapisu '''*.CA1''' obsługuje również wiele innych typowych dla atari formatów oraz znanych z innych platform, w tym '''*.GIF''', potrafi importować i eksportować grafikę między standardowymi trybami Atari ST/E - '''LO, MED i HI'''. W stosunku do konkurencji oferuje wiele wygodnych i ciekawych funkcji ułatwiający użytkowanie, dzięki czemu zyskał sobie popularność jako program do grafiki "pikselowanej", używany przez [[grafik|grafików]] do tworzenia na potrzeby produkcji scenowych.<br>
 +Pozwala na wygodną pracę na niezależnych ekranach roboczych, w zależności od ilości pamięci RAM '''od 1 do 9''' jednocześnie, szybką zmianę zestawów palet, szybki dostęp do opcji z klawiatury. Ciekawostką jest też, że oferuje efekty specjalne/filtry znane z bardziej zaawansowanych programów graficznych jak np. [http://pl.wikipedia.org/wiki/Antyaliasing Antyaliasing].
-Ze względu na wygodne funkcje edycyjne przyjął się jako program do grafiki 'pixelowej", używany przez grafików do tworzenia na potrzeby produkcji scenowych. +W CrackArcie możemy też pograć w gry.
-[[http://files.dhs.nu/files_gfx/crkart13.zip Do pobrania ]]+Ostatnia znana oficjalna wersja to '''1.36 TT+'''Uruchamia się również na [[Falcon]]ie.
 + 
 + 
 +[[Grafika:Low.gif]] [[Grafika:F030.gif]] [[Grafika:Ste.gif]]
 + 
 + 
 +<center>[[Grafika:Crkart_bg.gif]]</center>
 + 
 +
 + 
 + 
 + 
 +Do pobrania [http://files.dhs.nu/files_gfx/crkart13.zip stąd].
{{stub}} {{stub}}
[[Kategoria:Atari ST]] [[Kategoria:Atari ST]]
[[Kategoria:Programy na ST/TT/Falcon]] [[Kategoria:Programy na ST/TT/Falcon]]

Aktualna wersja

Crackart.jpg
CrackArt - ekran edycyjny

Bardzo ciekawy Shareware 'owy program do obróbki grafiki pixelowej dla Atari ST/TT030. Działa w niskiej rozdzielczości Grafika:Low.gif ST (320x200 pikseli) i pozwala na prace w natywnym trybie w 16 kolorach ze standardowej palety 512 kolorów (9 bit).

Jako jedyny program graficzny oferuje funkcję wycinania grafiki z gier, stąd też bierze się jego nazwa - CrackArt. Oprócz własnego formatu zapisu *.CA1 obsługuje również wiele innych typowych dla atari formatów oraz znanych z innych platform, w tym *.GIF, potrafi importować i eksportować grafikę między standardowymi trybami Atari ST/E - LO, MED i HI. W stosunku do konkurencji oferuje wiele wygodnych i ciekawych funkcji ułatwiający użytkowanie, dzięki czemu zyskał sobie popularność jako program do grafiki "pikselowanej", używany przez grafików do tworzenia na potrzeby produkcji scenowych.
Pozwala na wygodną pracę na niezależnych ekranach roboczych, w zależności od ilości pamięci RAM od 1 do 9 jednocześnie, szybką zmianę zestawów palet, szybki dostęp do opcji z klawiatury. Ciekawostką jest też, że oferuje efekty specjalne/filtry znane z bardziej zaawansowanych programów graficznych jak np. Antyaliasing.

W CrackArcie możemy też pograć w gry.


Ostatnia znana oficjalna wersja to 1.36 TT+Uruchamia się również na Falconie.


Grafika:Low.gif Grafika:F030.gif Grafika:Ste.gif


Grafika:Crkart_bg.gif



Do pobrania stąd.


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools