CMS
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 00:11, 4 sty 2013 Mono (Dyskusja | wkład) (normal/double play) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (→Dane tracków - styl.) |
||
Linia 9: | Linia 9: | ||
|align="center"|Offset ||align="center"|Rozmiar ||align="center"|Opis | |align="center"|Offset ||align="center"|Rozmiar ||align="center"|Opis | ||
|- | |- | ||
- | |align="center"| $00 ||align="center"| $02 || Sygnatura $0000 | + | |align="center"| $00 ||align="center"| $02 || Znacznik $0000 |
|- | |- | ||
|align="center"| $02 ||align="center"| $02 || Adres początku danych | |align="center"| $02 ||align="center"| $02 || Adres początku danych | ||
Linia 20: | Linia 20: | ||
|align="center"|Offset ||align="center"|Rozmiar ||align="center"|Opis | |align="center"|Offset ||align="center"|Rozmiar ||align="center"|Opis | ||
|- | |- | ||
- | |align="center"| $000 ||align="center"| $13 || Podpis - '''Double SCMC v2.02''' | + | |align="center"| $000 ||align="center"| $13 || Sygnatura " Double SCMC v2.02 " |
|- | |- | ||
|align="center"| $013 ||align="center"| $01 || Tempo (globalne) | |align="center"| $013 ||align="center"| $01 || Tempo (globalne) | ||
|- | |- | ||
- | |align="center"| $014 ||align="center"| $40 || Tablica adresów Patternów - młodsze bajty | + | |align="center"| $014 ||align="center"| $40 || Tablica adresów patternów - młodsze bajty |
|- | |- | ||
- | |align="center"| $054 ||align="center"| $40 || Tablica adresów Patternów - starsze bajty | + | |align="center"| $054 ||align="center"| $40 || Tablica adresów patternów - starsze bajty |
|- | |- | ||
|align="center"| $094 ||align="center"| $9c || Tablica definicji instrumentów i mapa akcentów | |align="center"| $094 ||align="center"| $9c || Tablica definicji instrumentów i mapa akcentów | ||
Linia 59: | Linia 59: | ||
Rozszerzone o rozkazy: | Rozszerzone o rozkazy: | ||
- | * M: mode (normal - player gra 1x na ramkę, double - player gra 2x na ramkę) | + | * $87 V: volume (na tracku 2 głośność lewego POKEYa $0-$F, na tracku 3 głośność prawego POKEYa - jeśli pusta, wtedy taka jak lewego) |
- | * V: volume | + | * $97 P: pause (na tracku 2 ilość ramek, na tracku 3 ilość sekund - sumarycznie pauza wynosi więc 50*yy+xx ramek) |
- | * P: pause | + | * $A7 M: mode (na tracku 2: $00 = normal - player gra 1x na ramkę, $01 = double - player gra 2x na ramkę) |
== Uwagi == | == Uwagi == | ||
Linia 71: | Linia 71: | ||
* [[CMC (format pliku)|CMC]] | * [[CMC (format pliku)|CMC]] | ||
+ | * [[CM2]] | ||
* [[CM3]] | * [[CM3]] | ||
* [[CMR]] | * [[CMR]] |
Aktualna wersja
Format pliku używany przez program Stereo Double Chaos Music Composer v2.02 copyright 20.9.1999 by datri.
Plik CMS jest zmodyfikowanym plikiem binarnym DOSu i jest pochodną formatu CMC rozszerzoną o dane tracków przeznaczonych dla drugiego POKEYa.
Spis treści |
[Edytuj]
Zmodyfikowany nagłówek binarny DOS
Offset | Rozmiar | Opis |
$00 | $02 | Znacznik $0000 |
$02 | $02 | Adres początku danych |
$04 | $02 | Adres końca danych |
[Edytuj]
Dane pliku
Offset | Rozmiar | Opis |
$000 | $13 | Sygnatura " Double SCMC v2.02 " |
$013 | $01 | Tempo (globalne) |
$014 | $40 | Tablica adresów patternów - młodsze bajty |
$054 | $40 | Tablica adresów patternów - starsze bajty |
$094 | $9c | Tablica definicji instrumentów i mapa akcentów |
$130 | $d0 | Definicja obwiedni instrumentów (głośności) |
$200 | $55 | 1 ścieżka w SONG (1 kanał pierwszego POKEYa) |
$255 | $55 | 2 ścieżka w SONG (2 kanał pierwszego POKEYa) |
$2aa | $55 | 3 scieżka w SONG (3 kanał pierwszego POKEYa) |
$2ff | $01 | Zarezerwowany |
$300 | $55 | 4 ścieżka w SONG (1 kanał drugiego POKEYa) |
$355 | $55 | 5 ścieżka w SONG (2 kanał drugiego POKEYa) |
$3aa | $55 | 6 scieżka w SONG (3 kanał drugiego POKEYa) |
$3ff | $01 | Zarezerwowany |
$400 | - | Dane patternów |
[Edytuj]
Dane patternów, instrumentów i definicje obwiedni
Identyczne, jak w CMC.
[Edytuj]
Dane tracków
Rozszerzone o rozkazy:
- $87 V: volume (na tracku 2 głośność lewego POKEYa $0-$F, na tracku 3 głośność prawego POKEYa - jeśli pusta, wtedy taka jak lewego)
- $97 P: pause (na tracku 2 ilość ramek, na tracku 3 ilość sekund - sumarycznie pauza wynosi więc 50*yy+xx ramek)
- $A7 M: mode (na tracku 2: $00 = normal - player gra 1x na ramkę, $01 = double - player gra 2x na ramkę)
[Edytuj]
Uwagi
Sygnatura pliku CMS zawiera bajty: $80 $a4 $ef $f5 $e2 $ec $e5 $80 $b3 $a3 $ad $a3 $80 $f6 $92 $8e $90 $92 $80. Jest to napis " Double SCMC v2.02 " w inwersie. Napis ten jest zakodowany przy użyciu kodów ekranowych, a nie jak w przypadku CMC za pomocą kodów ATASCII.
[Edytuj]