CMS
From Atariki
(Różnice między wersjami)
												
			
			| Wersja z dnia 17:18, 18 cze 2015 Mono (Dyskusja | wkład) (→Dane pliku - sygnatura) ← Previous diff  | 
				Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (→Dane tracków - styl.)  | 
			||
| Linia 9: | Linia 9: | ||
| |align="center"|Offset ||align="center"|Rozmiar ||align="center"|Opis | |align="center"|Offset ||align="center"|Rozmiar ||align="center"|Opis | ||
| |- | |- | ||
| - | |align="center"| $00 ||align="center"| $02 || Sygnatura $0000 | + | |align="center"| $00 ||align="center"| $02 || Znacznik $0000 | 
| |- | |- | ||
| |align="center"| $02 ||align="center"| $02 || Adres początku danych | |align="center"| $02 ||align="center"| $02 || Adres początku danych | ||
| Linia 24: | Linia 24: | ||
| |align="center"| $013 ||align="center"| $01 || Tempo (globalne) | |align="center"| $013 ||align="center"| $01 || Tempo (globalne) | ||
| |- | |- | ||
| - | |align="center"| $014 ||align="center"| $40 || Tablica adresów Patternów - młodsze bajty | + | |align="center"| $014 ||align="center"| $40 || Tablica adresów patternów - młodsze bajty | 
| |- | |- | ||
| - | |align="center"| $054 ||align="center"| $40 || Tablica adresów Patternów - starsze bajty | + | |align="center"| $054 ||align="center"| $40 || Tablica adresów patternów - starsze bajty | 
| |- | |- | ||
| |align="center"| $094 ||align="center"| $9c || Tablica definicji instrumentów i mapa akcentów | |align="center"| $094 ||align="center"| $9c || Tablica definicji instrumentów i mapa akcentów | ||
| Linia 59: | Linia 59: | ||
| Rozszerzone o rozkazy: | Rozszerzone o rozkazy: | ||
| - | * $87 V: volume (na tracku 2 głośność lewego POKEYa $0-$F, na tracku 3 głośność prawego POKEYa, jeśli pusta taka jak lewego) | + | * $87 V: volume (na tracku 2 głośność lewego POKEYa $0-$F, na tracku 3 głośność prawego POKEYa - jeśli pusta, wtedy taka jak lewego) | 
| * $97 P: pause (na tracku 2 ilość ramek, na tracku 3 ilość sekund - sumarycznie pauza wynosi więc 50*yy+xx ramek) | * $97 P: pause (na tracku 2 ilość ramek, na tracku 3 ilość sekund - sumarycznie pauza wynosi więc 50*yy+xx ramek) | ||
| * $A7 M: mode (na tracku 2: $00 = normal - player gra 1x na ramkę, $01 = double - player gra 2x na ramkę) | * $A7 M: mode (na tracku 2: $00 = normal - player gra 1x na ramkę, $01 = double - player gra 2x na ramkę) | ||
Aktualna wersja
Format pliku używany przez program Stereo Double Chaos Music Composer v2.02 copyright 20.9.1999 by datri.
Plik CMS jest zmodyfikowanym plikiem binarnym DOSu i jest pochodną formatu CMC rozszerzoną o dane tracków przeznaczonych dla drugiego POKEYa.
Spis treści | 
[Edytuj]
Zmodyfikowany nagłówek binarny DOS
| Offset | Rozmiar | Opis | 
| $00 | $02 | Znacznik $0000 | 
| $02 | $02 | Adres początku danych | 
| $04 | $02 | Adres końca danych | 
[Edytuj]
Dane pliku
| Offset | Rozmiar | Opis | 
| $000 | $13 | Sygnatura " Double SCMC v2.02 " | 
| $013 | $01 | Tempo (globalne) | 
| $014 | $40 | Tablica adresów patternów - młodsze bajty | 
| $054 | $40 | Tablica adresów patternów - starsze bajty | 
| $094 | $9c | Tablica definicji instrumentów i mapa akcentów | 
| $130 | $d0 | Definicja obwiedni instrumentów (głośności) | 
| $200 | $55 | 1 ścieżka w SONG (1 kanał pierwszego POKEYa) | 
| $255 | $55 | 2 ścieżka w SONG (2 kanał pierwszego POKEYa) | 
| $2aa | $55 | 3 scieżka w SONG (3 kanał pierwszego POKEYa) | 
| $2ff | $01 | Zarezerwowany | 
| $300 | $55 | 4 ścieżka w SONG (1 kanał drugiego POKEYa) | 
| $355 | $55 | 5 ścieżka w SONG (2 kanał drugiego POKEYa) | 
| $3aa | $55 | 6 scieżka w SONG (3 kanał drugiego POKEYa) | 
| $3ff | $01 | Zarezerwowany | 
| $400 | - | Dane patternów | 
[Edytuj]
Dane patternów, instrumentów i definicje obwiedni
Identyczne, jak w CMC.
[Edytuj]
Dane tracków
Rozszerzone o rozkazy:
- $87 V: volume (na tracku 2 głośność lewego POKEYa $0-$F, na tracku 3 głośność prawego POKEYa - jeśli pusta, wtedy taka jak lewego)
 - $97 P: pause (na tracku 2 ilość ramek, na tracku 3 ilość sekund - sumarycznie pauza wynosi więc 50*yy+xx ramek)
 - $A7 M: mode (na tracku 2: $00 = normal - player gra 1x na ramkę, $01 = double - player gra 2x na ramkę)
 
[Edytuj]
Uwagi
Sygnatura pliku CMS zawiera bajty: $80 $a4 $ef $f5 $e2 $ec $e5 $80 $b3 $a3 $ad $a3 $80 $f6 $92 $8e $90 $92 $80. Jest to napis " Double SCMC v2.02 " w inwersie. Napis ten jest zakodowany przy użyciu kodów ekranowych, a nie jak w przypadku CMC za pomocą kodów ATASCII.
[Edytuj]
