Graphics 7
From Atariki
(Różnice między wersjami)
												
			
			| Wersja z dnia 13:42, 12 sie 2007 Miker (Dyskusja | wkład) ← Previous diff  | 
				Wersja z dnia 13:18, 18 cze 2016 Mono (Dyskusja | wkład) (kategoria tryby graficzne) Next diff →  | 
			||
| Linia 17: | Linia 17: | ||
| [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] | ||
| + | [[Kategoria: Tryby graficzne]] | ||
Wersja z dnia 13:18, 18 cze 2016
Siódmy tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się ze 96 linii trybu ANTIC $0D.
- Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
 - Proporcje piksela: 2x2, czyli ma kształt zbliżony do kwadratu
 - Rozdzielczość pozioma: 160 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 128 lub 192.
 - Rozdzielczość pionowa: 96 linii, maksymalnie 119 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)
 
Rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:
- COLPF0 ($D016) (cień COLPF0S ($02C4));
 - COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5));
 - COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
 - COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8)).
 
Tryb ten użyty został w paru grach, m. in. Draconus, Zybex, czy Blinky's Scary School, a także na stronach tytułowych takich pozycji, jak Black Lamp, Crumble's Crisis, Space Lobsters oraz Ninja Commando.
Programy graficzne używające tego trybu to RAMbrandt oraz Graphics Arts Department.
