Programowanie: Definiowanie niestandardowych trybów graficznych

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 07:31, 28 cze 2008
Xxl (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Aktualna wersja
Dracon (Dyskusja | wkład)

Linia 60: Linia 60:
Podczas wygaszania pionowego należy zapisać rejestr "ch_cnt+1" wartością "<char". W tym przypadku dane grafiki do wyświetlenia znajdują się pod adresem $4000. Definiowanie trybu "MODE 5" polega na wpisaniu w DL zamiast $42 wartości $45 oraz poddaniu danych obrazu odpowiedniej [http://atariki.krap.pl/index.php/Programowanie:_Konwersja_kolorowej_grafiki_z_uk%C5%82adu_6845 konwersji]. Podczas wygaszania pionowego należy zapisać rejestr "ch_cnt+1" wartością "<char". W tym przypadku dane grafiki do wyświetlenia znajdują się pod adresem $4000. Definiowanie trybu "MODE 5" polega na wpisaniu w DL zamiast $42 wartości $45 oraz poddaniu danych obrazu odpowiedniej [http://atariki.krap.pl/index.php/Programowanie:_Konwersja_kolorowej_grafiki_z_uk%C5%82adu_6845 konwersji].
 +
 +=== Definiowanie trybu graficznego Apple II ===
 +
 +Należy pamiętać, że Apple II stosuje odwrotną kolejność bitów w danych do wyświetlenia oraz nie wyświetla najstarszego bitu danych przez co rozdzielczość ekranu Apple wynosi 280 punktów przy 40 pobranych bajtach.
 +
 +<pre>
 +mode equ $f
 +
 +antic dta $70,$70,$70
 +
 + :192 dta $40+mode,a(apple_ekr+((#%8)*$400)+((#%$40)/8)*$80+(#/$40)*$28)
 +
 + dta $41,a(antic)
 +</pre>
 +
 +==Zobacz też==
 +[https://atariwiki.org/wiki/Wiki.jsp?page=Ironman%20Atari#section-Ironman+Atari-GraphicsModes Coś o trybie HIP/RIP/TIP itp.]
[[Kategoria:Niezbędnik kodera]] [[Kategoria:Niezbędnik kodera]]

Aktualna wersja

Na stronie znajdują się opisy uzyskania na Atari niestandardowych trybów graficznych.

Spis treści


Definiowanie trybu graficznego ZX Spectrum

Należy zdefiniować obraz wąski (32 bajty) z następującą DL:

zx_bitmap	= $4000		; pamięć obrazu ZX Spectrum
zx_bitmap1	= $4800
zx_bitmap2	= $5000
zx_colormap	= $5800		; pamięć koloru

antic		dta $70,$70,$70

		:64 dta $4f,a(zx_bitmap+(#/8)*32+(#&7)*$100)
		:64 dta $4f,a(zx_bitmap1+(#/8)*32+(#&7)*$100)
		:64 dta $4f,a(zx_bitmap2+(#/8)*32+(#&7)*$100)

		dta b($41),a(antic)

Definiowanie trybu graficznego układu 6845

Przykładowe uruchomienie trybu graficznego "MODE 4" komputera Acorn Electron i BBC Micro na wąskim (32 bajty) obrazie.

Display List:

antic           dta $70,$70,$70+$80

                :5 dta $42,a(ekr_6845),$2,$2,$2+$80

                dta $41,a(antic)

Pamięć ekranu:

                ldy #0
_1              tya
                sta ekr_6845,y
                iny
                bpl _1
                ...

ekr_6845        equ *

Przerwania DLI:

                sta _6502_a
ch_cnt          lda char
                inc ch_cnt+1
                sta wsync
                sta chbase
                lda _6502_a
                rti 
char            dta b($40),b($44),b($48),b($4c),b($50),b($54) 

Podczas wygaszania pionowego należy zapisać rejestr "ch_cnt+1" wartością "<char". W tym przypadku dane grafiki do wyświetlenia znajdują się pod adresem $4000. Definiowanie trybu "MODE 5" polega na wpisaniu w DL zamiast $42 wartości $45 oraz poddaniu danych obrazu odpowiedniej konwersji.

Definiowanie trybu graficznego Apple II

Należy pamiętać, że Apple II stosuje odwrotną kolejność bitów w danych do wyświetlenia oraz nie wyświetla najstarszego bitu danych przez co rozdzielczość ekranu Apple wynosi 280 punktów przy 40 pobranych bajtach.

mode      equ $f

antic     dta $70,$70,$70

     :192 dta $40+mode,a(apple_ekr+((#%8)*$400)+((#%$40)/8)*$80+(#/$40)*$28)

          dta $41,a(antic)

Zobacz też

Coś o trybie HIP/RIP/TIP itp.

Personal tools