Multi Joy 8
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 17:01, 26 lip 2006 Pepax (Dyskusja | wkład) (gra Fujiama Run) ← Previous diff |
Aktualna wersja Dracon (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 24: | Linia 24: | ||
STA $D300 ;PORTA | STA $D300 ;PORTA | ||
LDX #$06 ;tu czekamy 30 cykli przed odczytem z PORTA | LDX #$06 ;tu czekamy 30 cykli przed odczytem z PORTA | ||
- | WAI DEX ;poniewaz niektore interfejsy MultiJoy | + | WAI DEX ;ponieważ niektóre interfejsy MultiJoy |
- | BNE WAI ;moga byc nieco wolniejsze. | + | BNE WAI ;mogą być nieco wolniejsze. |
LDA $D300 ;PORTA | LDA $D300 ;PORTA | ||
AND #$0F | AND #$0F | ||
Linia 42: | Linia 42: | ||
*[http://www.akk.org/~flo/games.html Gry Floriana Dinglera dla MultiJoy'a] | *[http://www.akk.org/~flo/games.html Gry Floriana Dinglera dla MultiJoy'a] | ||
*[http://mitglied.lycos.de/gunnarbusse/bajamar/download.htm Gry załatane (Schmutzpuppe)] | *[http://mitglied.lycos.de/gunnarbusse/bajamar/download.htm Gry załatane (Schmutzpuppe)] | ||
- | *[http://atari.fandal.cz/detail.php?files_id=5363 Gra Fujiama Run prez Schmutzpuppe'a] | + | *[http://a8.fandal.cz/detail.php?files_id=5363 Gra Fujiama Run napisana przez Schmutzpuppe'a] |
+ | *[https://atariwiki.org/wiki/Wiki.jsp?page=How%20to%20query%20the%20MultiJoy%20Interface obsługa programowa w jęz. ang.] | ||
{{stub}} | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Peryferia 8-bit]] | [[Kategoria:Peryferia 8-bit]] |
Aktualna wersja
Zbudowany przez Rastera prosty interfejs, pozwalający na podłączenie do 8 joysticków Atari XL/XE, używając w tym celu obu portów joysticka.
Kontrola programowa:
LDA #$0 STA $D302 ;PACTL LDA #$F0 ;4HIGHERBITS=OUT,4LOWERBITS=IN STA $D300 ;PORTA LDA #$3C STA $D302 ;PACTL
Uwaga! Ściśle zaleca się poczekać przynajmniej 30 cykli pomiędzy zapisem do rejestru PORTA i kolejnym odczytem tego rejestru (lub przycisku FIRE), ponieważ niektóre interfejsy MultiJoy mogą reagować nieco wolniej.
LDA #N ;N=numer joysticka: od 0 do 7 (lub od 0 do 15 dla MultiJoy16) ASL A ASL A ASL A ASL A STA $D300 ;PORTA LDX #$06 ;tu czekamy 30 cykli przed odczytem z PORTA WAI DEX ;ponieważ niektóre interfejsy MultiJoy BNE WAI ;mogą być nieco wolniejsze. LDA $D300 ;PORTA AND #$0F ;Teraz stan wybranego joysticka (STICK) jest w rejestrze A LDA $D010 ;TRIG0 ;Teraz stan wybranego FIRE'a w joysticku (TRIG) jest w rejestrze A
[Edytuj]
Zewnętrzne linki
- MultiJoy - na stronie Rastera (wersja angielska)
- Schemat MultiJoy'a
- Gry Rastera dla MultiJoy'a
- Quadro Tron wersja załatana
- Bremspunkt przez FoundationTwo
- Gry Floriana Dinglera dla MultiJoy'a
- Gry załatane (Schmutzpuppe)
- Gra Fujiama Run napisana przez Schmutzpuppe'a
- obsługa programowa w jęz. ang.
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.