Graphics 0
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 07:22, 14 maj 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (mapowanie kolorów) ← Previous diff |
Wersja z dnia 07:39, 14 maj 2022 Mono (Dyskusja | wkład) (link do zmiany trybow) Next diff → |
||
Linia 8: | Linia 8: | ||
== Ciekawostki == | == Ciekawostki == | ||
- | W tym trybie przez przełączanie trybów GTIA można uzyskać [[Graphics 15#Trzeci tryb w linii|trzy tryby w linii]]. | + | W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać [[ANTIC Display List#Przełączanie trybów w linii|trzy tryby w linii]]. |
== Zobacz również == | == Zobacz również == |
Wersja z dnia 07:39, 14 maj 2022
Zerowy tryb w numeracji Atari OS (ANTIC $02). Tryb tekstowy, 40x24 znaki. Komputer standardowo uruchamia się w tym właśnie trybie. Do Graphics 0 może być zlogosowany tryb 8. Proporcje piksela oraz rejestry kolorów identyczne jak w przypadku tego ostatniego.
Rejestry określające kolory:
- Kolor ramki - COLBAK ($D01A) (cień COLBAKS ($02C8));
- Kolor tła (pola gry) - piksel o wartości 0 COLPF2 ($D018) (cień COLPF2S ($02C6));
- Jasność grafiki - piksel o wartości 1 COLPF1 ($D017) (cień COLPF1S ($02C5)).
W tym trybie zachodzą dosyć złożone zależności pomiędzy grafiką bitmapy a grafiką PMG - patrz Tryby monochromatyczne ANTIC-a.
Ciekawostki
W tym trybie przez programowe przełączanie trybów GTIA można uzyskać trzy tryby w linii.
Zobacz również
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.