Ataroid
From Atariki
Wersja z dnia 08:22, 24 mar 2007 Miker (Dyskusja | wkład) (→Technikalia - kloski? kluski? ;) ← Previous diff |
Aktualna wersja Mono (Dyskusja | wkład) (→Linki - link do atarmanii) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{grafr|Ataroid.gif}} | {{grafr|Ataroid.gif}} | ||
== Okoliczności przyrody == | == Okoliczności przyrody == | ||
- | Klon [[Arkanoid|Arkanoida]] opublikowany przez niemiecki "Atari Magazin". Mimo pozornej prostoty i kiepskiej grafiki - rozgrywka jest niezwykle wciągająca, choć dosyć trudna. W ucho wpada przyjemna muzyczka (brak jej w [[ASMA|ASMIE]]), niestety dość krótka. | + | Klon [[Arkanoid]]a opublikowany przez niemiecki "[[Atari Magazin]]" w majowym numerze z 1988 roku. Mimo pozornej prostoty i kiepskiej grafiki - rozgrywka jest niezwykle wciągająca, choć dosyć trudna. W ucho wpada przyjemna muzyczka (aranżacja utworu "Pulstar" [http://pl.wikipedia.org/wiki/Vangelis Vangelisa]), niestety dość krótka. |
== Technikalia == | == Technikalia == | ||
- | Ekran jest podzielony na dwie główne części: górną z punktacją, ilością żyć, poziomem oraz numerem ekranu z danego poziomu oraz część główną gry. Elementów jest znacznie więcej niż w standardowym Arkanoidzie, a co się z tym wiąże - są mniejsze. Wielkość pojedyńczego klocka odpowiada wielkości pojedyńczej litery w gr.0. Niektóre klocki w celu zbicia należy uderzyć kilkakrotnie. | + | Ekran jest podzielony na dwie główne części: górną z punktacją, ilością żyć, poziomem oraz numerem ekranu z danego poziomu oraz część główną gry. Elementów jest znacznie więcej niż w standardowym Arkanoidzie, a co się z tym wiąże - są mniejsze. Wielkość pojedynczego klocka odpowiada wielkości pojedynczej litery w [[Graphics 0]]. Niektóre klocki w celu zbicia należy uderzyć kilkakrotnie. |
Gra ma dość dużą paletkę do odbijania piłeczki, dodatkowo da się odbić piłkę jej dolną częścią. | Gra ma dość dużą paletkę do odbijania piłeczki, dodatkowo da się odbić piłkę jej dolną częścią. | ||
Linia 22: | Linia 22: | ||
== Zauważone błędy == | == Zauważone błędy == | ||
* strzały nie dochodzą do krawędzi ekranu; | * strzały nie dochodzą do krawędzi ekranu; | ||
- | * po stracie życia można dalej strzelać, póki ekran się nie odświerzy; | + | * po stracie życia można dalej strzelać, póki ekran się nie odświeży; |
* czasem pozostają śmieci na ekranie; | * czasem pozostają śmieci na ekranie; | ||
== Linki == | == Linki == | ||
- | [http://atarimania.com/detail_soft.php?MENU=8&VERSION_ID=397 Ataroid] w Atarimanii. | + | [http://www.atarimania.com/game-atari-400-800-xl-xe-ataroid_397.html Ataroid] w [[Atarimania|Atarimanii]]. |
== Podobne gry == | == Podobne gry == |
Aktualna wersja
Spis treści |
Okoliczności przyrody
Klon Arkanoida opublikowany przez niemiecki "Atari Magazin" w majowym numerze z 1988 roku. Mimo pozornej prostoty i kiepskiej grafiki - rozgrywka jest niezwykle wciągająca, choć dosyć trudna. W ucho wpada przyjemna muzyczka (aranżacja utworu "Pulstar" Vangelisa), niestety dość krótka.
Technikalia
Ekran jest podzielony na dwie główne części: górną z punktacją, ilością żyć, poziomem oraz numerem ekranu z danego poziomu oraz część główną gry. Elementów jest znacznie więcej niż w standardowym Arkanoidzie, a co się z tym wiąże - są mniejsze. Wielkość pojedynczego klocka odpowiada wielkości pojedynczej litery w Graphics 0. Niektóre klocki w celu zbicia należy uderzyć kilkakrotnie.
Gra ma dość dużą paletkę do odbijania piłeczki, dodatkowo da się odbić piłkę jej dolną częścią.
Bonusy:
B - włącza na jakiś czas dolną ramkę pod paletką (piłeczka nie ucieka);
F - włącza strzały rozbijające klocki;
G - przejście do kolejnego ekranu;
E - poszerzenie paletki;
Znaczek Atari - dodatkowe życie
Zauważone błędy
- strzały nie dochodzą do krawędzi ekranu;
- po stracie życia można dalej strzelać, póki ekran się nie odświeży;
- czasem pozostają śmieci na ekranie;
Linki
Podobne gry
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.