Trzmiel
From Atariki
Wersja z dnia 10:58, 21 cze 2016 Mono (Dyskusja | wkład) (link do cpr) ← Previous diff |
Aktualna wersja Dracon (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | Program graficzny zorientowany pikselowo. Pracuje w [[Graphics 8|grafice 8]] (320 x 192 w dwóch kolorach). Mnogość opcji, sposób obsługi, możliwości i forma opracowania umieszczają go zdecydowanie na czele programów graficznych nie tylko na Atari [[XL]]/[[XE]]. Program łączy w sobie możliwości kilku innych oraz ma także inne niespotykane. Obsługa odbywa się przy użyciu joysticka, menu skonstruowano na zasadzie rozwijanych roletek, jak dla 16-bitowego [[ST]]. W przypadku rozszerzonej pamięci (co najmniej 128 kB) program umożliwia jednoczesną obsługę 8 obrazków. Numer obrabianego rysunku znajduje się w prawym rogu menu. Klawisze od 1 do 8 służą do zmiany obrazka. Pozostałe opcje menu wywołujemy przez naprowadzenie kursora na odpowiednią opcję i naciśnięcie FIRE - rozwinie się roletka, z której będziemy mogli wybrać interesującą nas funkcję. Ponieważ program jest w języku polskim, a wszystki opcje zostały opisane słownie, mamy nadzieję, że krótki ich opis wystarczy Państwu do sprawnego posługiwania się programem. Dokładne ich działanie poznają Państwo osobiście (...). | + | {{grafr|KLEKS_i_TRZMIEL.jpg}} |
- | + | Program graficzny zorientowany pikselowo. Pracuje w [[Graphics 8|grafice 8]] (tzw. hires, 320 x 192 w dwóch kolorach). Mnogość opcji, sposób obsługi, możliwości i forma opracowania umieszczają go zdecydowanie na czele programów graficznych nie tylko na Atari [[XL]]/[[XE]]. Program łączy w sobie możliwości kilku innych oraz ma także inne niespotykane. Obsługa odbywa się przy użyciu joysticka, menu skonstruowano na zasadzie rozwijanych roletek, jak dla 16-bitowego [[ST]]. W przypadku rozszerzonej pamięci (co najmniej 128 kB) program umożliwia jednoczesną obsługę 8 obrazków. Numer obrabianego rysunku znajduje się w prawym rogu menu. Klawisze od 1 do 8 służą do zmiany obrazka. Pozostałe opcje menu wywołuje się przez naprowadzenie kursora na odpowiednią opcję i naciśnięcie FIRE - rozwinie się roletka, z której można wybrać interesującą akurat funkcję. Ponieważ program jest w języku polskim, a wszystkie opcje zostały opisane słownie, to krótki ich opis powinien wystarczyć do sprawnego posługiwania się programem. | |
+ | "Trzmiel" był sprzedawany wraz z programem [[Kleks]]. | ||
* Program: Piotr Waśkiewicz | * Program: Piotr Waśkiewicz |
Aktualna wersja
Program graficzny zorientowany pikselowo. Pracuje w grafice 8 (tzw. hires, 320 x 192 w dwóch kolorach). Mnogość opcji, sposób obsługi, możliwości i forma opracowania umieszczają go zdecydowanie na czele programów graficznych nie tylko na Atari XL/XE. Program łączy w sobie możliwości kilku innych oraz ma także inne niespotykane. Obsługa odbywa się przy użyciu joysticka, menu skonstruowano na zasadzie rozwijanych roletek, jak dla 16-bitowego ST. W przypadku rozszerzonej pamięci (co najmniej 128 kB) program umożliwia jednoczesną obsługę 8 obrazków. Numer obrabianego rysunku znajduje się w prawym rogu menu. Klawisze od 1 do 8 służą do zmiany obrazka. Pozostałe opcje menu wywołuje się przez naprowadzenie kursora na odpowiednią opcję i naciśnięcie FIRE - rozwinie się roletka, z której można wybrać interesującą akurat funkcję. Ponieważ program jest w języku polskim, a wszystkie opcje zostały opisane słownie, to krótki ich opis powinien wystarczyć do sprawnego posługiwania się programem. "Trzmiel" był sprzedawany wraz z programem Kleks.
- Program: Piotr Waśkiewicz
- Program do drukowania: Robert Łączyński
- Wydawca: Mirage Software (c) 1993
Zobacz również
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.