Otwarcie ekranu w trybie graficznym (GRAPHICS)
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 13:31, 18 lip 2006 Mikey (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Lizard (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
+ | === Metoda standardowa, polecana === | ||
+ | |||
+ | Procedura przełącza ekran w wybrany tryb graficzny. W przykładzie może to być tryb Graphics 9 (wywołanie przez JSR GR9) lub Graphics 15 (wywołanie przez JSR GR15). Jako kanał I/O dla grafiki używany jest [[IOCB]] 6, ale równie dobrze może to być dowolny inny. | ||
+ | |||
+ | ; | ||
+ | ; (K) Lizard | ||
+ | ; | ||
iccmd = $0342 | iccmd = $0342 | ||
icbufa = $0344 | icbufa = $0344 | ||
icax1 = $034a | icax1 = $034a | ||
icax2 = $034b | icax2 = $034b | ||
- | jciomain = $e456 | + | ciov = $e456 |
+ | ; | ||
gr9 lda #9 | gr9 lda #9 | ||
- | bne gr | + | bne gr |
+ | ; | ||
gr15 lda #15 | gr15 lda #15 | ||
- | gr ldx #$60 | + | ; |
- | sta icax2,x ; tryb | + | gr pha |
- | lda #$03 ; otworz | + | ldx #$60 ; IOCB #6 |
- | sta iccmd,x | + | lda #$0c ; zamknij |
- | lda #<dev ; co? | + | jsr cioexe |
- | sta icbufa,x | + | pla |
- | lda #>dev | + | sta icax2,x ; tryb |
- | sta icbufa+1,x | + | lda #<dev ; identyfikator urzadzenia |
- | lda #%00011100 ; bez okna tekstowego, odczyt/zapis | + | sta icbufa,x |
- | sta icax1,x | + | lda #>dev |
- | jmp jciomain | + | sta icbufa+1,x |
+ | lda #%00001100 ; bez okna tekstowego, odczyt/zapis | ||
+ | sta icax1,x | ||
+ | lda #$03 ; otworz | ||
+ | cioexe sta iccmd,x | ||
+ | jmp [[Tablica skoków#JCIOMAIN|ciov]] | ||
+ | ; | ||
dev .by "S:" $9b | dev .by "S:" $9b | ||
+ | |||
+ | === Metoda najkrótsza === | ||
+ | |||
+ | W przypadku, gdzie liczy się pamięć, zwartość kodu, a także przy wprawkach i eksperymentach można zastosować metodę: | ||
+ | |||
+ | lda #GRMODE | ||
+ | jsr $ef90 | ||
+ | |||
+ | Metoda ta wiąże się z ograniczeniami (możliwe ustawienia to tryb graficzny 0-15, bez rozszerzeń typu +16,+32) i otwiera ekran graficzny bez dolnego okna tekstowego. | ||
+ | |||
+ | Metoda ta jest hackerska, używanie jej w dzisiejszych programach to proszenie się o kłopoty (głównie u innych użytkowników). | ||
+ | |||
+ | |||
+ | [[Kategoria:Niezbędnik kodera]] |
Aktualna wersja
[Edytuj]
Metoda standardowa, polecana
Procedura przełącza ekran w wybrany tryb graficzny. W przykładzie może to być tryb Graphics 9 (wywołanie przez JSR GR9) lub Graphics 15 (wywołanie przez JSR GR15). Jako kanał I/O dla grafiki używany jest IOCB 6, ale równie dobrze może to być dowolny inny.
; ; (K) Lizard ; iccmd = $0342 icbufa = $0344 icax1 = $034a icax2 = $034b ciov = $e456 ; gr9 lda #9 bne gr ; gr15 lda #15 ; gr pha ldx #$60 ; IOCB #6 lda #$0c ; zamknij jsr cioexe pla sta icax2,x ; tryb lda #<dev ; identyfikator urzadzenia sta icbufa,x lda #>dev sta icbufa+1,x lda #%00001100 ; bez okna tekstowego, odczyt/zapis sta icax1,x lda #$03 ; otworz cioexe sta iccmd,x jmp ciov ; dev .by "S:" $9b
[Edytuj]
Metoda najkrótsza
W przypadku, gdzie liczy się pamięć, zwartość kodu, a także przy wprawkach i eksperymentach można zastosować metodę:
lda #GRMODE jsr $ef90
Metoda ta wiąże się z ograniczeniami (możliwe ustawienia to tryb graficzny 0-15, bez rozszerzeń typu +16,+32) i otwiera ekran graficzny bez dolnego okna tekstowego.
Metoda ta jest hackerska, używanie jej w dzisiejszych programach to proszenie się o kłopoty (głównie u innych użytkowników).