Otwarcie ekranu w trybie graficznym (GRAPHICS)
From Atariki
(Różnice między wersjami)
| Wersja z dnia 13:31, 18 lip 2006 Mikey (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Lizard (Dyskusja | wkład) |
||
| Linia 1: | Linia 1: | ||
| + | === Metoda standardowa, polecana === | ||
| + | |||
| + | Procedura przełącza ekran w wybrany tryb graficzny. W przykładzie może to być tryb Graphics 9 (wywołanie przez JSR GR9) lub Graphics 15 (wywołanie przez JSR GR15). Jako kanał I/O dla grafiki używany jest [[IOCB]] 6, ale równie dobrze może to być dowolny inny. | ||
| + | |||
| + | ; | ||
| + | ; (K) Lizard | ||
| + | ; | ||
| iccmd = $0342 | iccmd = $0342 | ||
| icbufa = $0344 | icbufa = $0344 | ||
| icax1 = $034a | icax1 = $034a | ||
| icax2 = $034b | icax2 = $034b | ||
| - | jciomain = $e456 | + | ciov = $e456 |
| + | ; | ||
| gr9 lda #9 | gr9 lda #9 | ||
| - | bne gr | + | bne gr |
| + | ; | ||
| gr15 lda #15 | gr15 lda #15 | ||
| - | gr ldx #$60 | + | ; |
| - | sta icax2,x ; tryb | + | gr pha |
| - | lda #$03 ; otworz | + | ldx #$60 ; IOCB #6 |
| - | sta iccmd,x | + | lda #$0c ; zamknij |
| - | lda #<dev ; co? | + | jsr cioexe |
| - | sta icbufa,x | + | pla |
| - | lda #>dev | + | sta icax2,x ; tryb |
| - | sta icbufa+1,x | + | lda #<dev ; identyfikator urzadzenia |
| - | lda #%00011100 ; bez okna tekstowego, odczyt/zapis | + | sta icbufa,x |
| - | sta icax1,x | + | lda #>dev |
| - | jmp jciomain | + | sta icbufa+1,x |
| + | lda #%00001100 ; bez okna tekstowego, odczyt/zapis | ||
| + | sta icax1,x | ||
| + | lda #$03 ; otworz | ||
| + | cioexe sta iccmd,x | ||
| + | jmp [[Tablica skoków#JCIOMAIN|ciov]] | ||
| + | ; | ||
| dev .by "S:" $9b | dev .by "S:" $9b | ||
| + | |||
| + | === Metoda najkrótsza === | ||
| + | |||
| + | W przypadku, gdzie liczy się pamięć, zwartość kodu, a także przy wprawkach i eksperymentach można zastosować metodę: | ||
| + | |||
| + | lda #GRMODE | ||
| + | jsr $ef90 | ||
| + | |||
| + | Metoda ta wiąże się z ograniczeniami (możliwe ustawienia to tryb graficzny 0-15, bez rozszerzeń typu +16,+32) i otwiera ekran graficzny bez dolnego okna tekstowego. | ||
| + | |||
| + | Metoda ta jest hackerska, używanie jej w dzisiejszych programach to proszenie się o kłopoty (głównie u innych użytkowników). | ||
| + | |||
| + | |||
| + | [[Kategoria:Niezbędnik kodera]] | ||
Aktualna wersja
[Edytuj]
Metoda standardowa, polecana
Procedura przełącza ekran w wybrany tryb graficzny. W przykładzie może to być tryb Graphics 9 (wywołanie przez JSR GR9) lub Graphics 15 (wywołanie przez JSR GR15). Jako kanał I/O dla grafiki używany jest IOCB 6, ale równie dobrze może to być dowolny inny.
;
; (K) Lizard
;
iccmd = $0342
icbufa = $0344
icax1 = $034a
icax2 = $034b
ciov = $e456
;
gr9 lda #9
bne gr
;
gr15 lda #15
;
gr pha
ldx #$60 ; IOCB #6
lda #$0c ; zamknij
jsr cioexe
pla
sta icax2,x ; tryb
lda #<dev ; identyfikator urzadzenia
sta icbufa,x
lda #>dev
sta icbufa+1,x
lda #%00001100 ; bez okna tekstowego, odczyt/zapis
sta icax1,x
lda #$03 ; otworz
cioexe sta iccmd,x
jmp ciov
;
dev .by "S:" $9b
[Edytuj]
Metoda najkrótsza
W przypadku, gdzie liczy się pamięć, zwartość kodu, a także przy wprawkach i eksperymentach można zastosować metodę:
lda #GRMODE
jsr $ef90
Metoda ta wiąże się z ograniczeniami (możliwe ustawienia to tryb graficzny 0-15, bez rozszerzeń typu +16,+32) i otwiera ekran graficzny bez dolnego okna tekstowego.
Metoda ta jest hackerska, używanie jej w dzisiejszych programach to proszenie się o kłopoty (głównie u innych użytkowników).
