Otwarcie ekranu w trybie graficznym (GRAPHICS)
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 10:09, 17 wrz 2022 Jhusak (Dyskusja | wkład) (Dodane nagłówki) ← Previous diff |
Aktualna wersja Lizard (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 4: | Linia 4: | ||
; | ; | ||
- | ; (c) Lizard | + | ; (K) Lizard |
; | ; | ||
iccmd = $0342 | iccmd = $0342 | ||
Linia 10: | Linia 10: | ||
icax1 = $034a | icax1 = $034a | ||
icax2 = $034b | icax2 = $034b | ||
+ | ciov = $e456 | ||
; | ; | ||
gr9 lda #9 | gr9 lda #9 | ||
Linia 30: | Linia 31: | ||
lda #$03 ; otworz | lda #$03 ; otworz | ||
cioexe sta iccmd,x | cioexe sta iccmd,x | ||
- | jmp [[Tablica skoków#JCIOMAIN|jciomain]] | + | jmp [[Tablica skoków#JCIOMAIN|ciov]] |
; | ; | ||
dev .by "S:" $9b | dev .by "S:" $9b | ||
Linia 39: | Linia 40: | ||
lda #GRMODE | lda #GRMODE | ||
- | JSR $ef90 | + | jsr $ef90 |
- | Metoda ta jest hackerska, używanie jej w dzisiejszych progamach to proszenie się o kłopoty (głównie u innych użytkowników). | + | Metoda ta wiąże się z ograniczeniami (możliwe ustawienia to tryb graficzny 0-15, bez rozszerzeń typu +16,+32) i otwiera ekran graficzny bez dolnego okna tekstowego. |
+ | |||
+ | Metoda ta jest hackerska, używanie jej w dzisiejszych programach to proszenie się o kłopoty (głównie u innych użytkowników). | ||
[[Kategoria:Niezbędnik kodera]] | [[Kategoria:Niezbędnik kodera]] |
Aktualna wersja
[Edytuj]
Metoda standardowa, polecana
Procedura przełącza ekran w wybrany tryb graficzny. W przykładzie może to być tryb Graphics 9 (wywołanie przez JSR GR9) lub Graphics 15 (wywołanie przez JSR GR15). Jako kanał I/O dla grafiki używany jest IOCB 6, ale równie dobrze może to być dowolny inny.
; ; (K) Lizard ; iccmd = $0342 icbufa = $0344 icax1 = $034a icax2 = $034b ciov = $e456 ; gr9 lda #9 bne gr ; gr15 lda #15 ; gr pha ldx #$60 ; IOCB #6 lda #$0c ; zamknij jsr cioexe pla sta icax2,x ; tryb lda #<dev ; identyfikator urzadzenia sta icbufa,x lda #>dev sta icbufa+1,x lda #%00001100 ; bez okna tekstowego, odczyt/zapis sta icax1,x lda #$03 ; otworz cioexe sta iccmd,x jmp ciov ; dev .by "S:" $9b
[Edytuj]
Metoda najkrótsza
W przypadku, gdzie liczy się pamięć, zwartość kodu, a także przy wprawkach i eksperymentach można zastosować metodę:
lda #GRMODE jsr $ef90
Metoda ta wiąże się z ograniczeniami (możliwe ustawienia to tryb graficzny 0-15, bez rozszerzeń typu +16,+32) i otwiera ekran graficzny bez dolnego okna tekstowego.
Metoda ta jest hackerska, używanie jej w dzisiejszych programach to proszenie się o kłopoty (głównie u innych użytkowników).