Graphics 3

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 17:37, 20 lip 2022
Mono (Dyskusja | wkład)
(zajetosc pamieci)
← Previous diff
Aktualna wersja
Mono (Dyskusja | wkład)
(rozmiar pamięci ekranu)
Linia 13: Linia 13:
* %11 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]); * %11 [[Rejestry GTIA#COLPF2|COLPF2 ($D018)]] (cień [[Rejestry-cienie Atari OS#COLPF2S|COLPF2S ($02C6)]]);
-Ekran w tyb trybie zajmuje 10*24=960 ($3C0) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 4 piksele ponieważ każdy z nich kodowany jest dwoma bitami.+Ekran w tym trybie zajmuje 10*24=240 ($F0) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 4 piksele ponieważ każdy z nich kodowany jest dwoma bitami.
 +Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w [[Graphics 0]].
[[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria: Programowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria: Tryby graficzne]] [[Kategoria: Tryby graficzne]]

Aktualna wersja

GR.3

Trzeci tryb grafiki w numeracji Atari OS. Składa się z 24 linii trybu ANTIC $08.

  • Kolory: 4 niezależne (3 + kolor tła; z palety 128).
  • Proporcje piksela: 8x8, czyli ma kształt zbliżony do kwadratu
  • Rozdzielczość pozioma: 40 pikseli, w zależności od szerokości ekranu (DMACTLS) także 32 lub 48.
  • Rozdzielczość pionowa: 24 linii, maksymalnie 30 linii (co uzyskuje się modyfikując Display List)

Oto wartości pikseli i rejestry odpowiedzialne za kolory w tym trybie:

Ekran w tym trybie zajmuje 10*24=240 ($F0) bajtów. Bajt pamięci ekranu zawiera 4 piksele ponieważ każdy z nich kodowany jest dwoma bitami. Okno tekstowe zajmuje 40*4=160 ($A0) bajtów i zrealizowane jest w Graphics 0.

Personal tools