Lorien

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 14:15, 20 mar 2025
Dracon (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 08:36, 21 mar 2025
Dracon (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 2: Linia 2:
Polska grupa komputerowa, która zajmowała się wyłącznie pisaniem komercyjnych gier na Atari XL/XE (podobnie jak [[Opacus Chiroptera]]). Ich dorobek rozpoczyna gra logiczna "Lorien's Tomb" (uderzająco podobna do istniejącej już gry [[Cultivation]] z [[KE-Soft]], ale za to kolorowa). Następnie stworzyli mroczną "Darkness Hour" oraz klimatycznego "Barahira". Mniej udana wydaje się być gra "Frank & Mark", choć pewnie ma swoich wielbicieli. Za to wyraźnie inspirowany [[Draconus]]em "Kernaw" był całkiem udaną produkcją, podobnie jak strzelanina "Streets", zaś inna labiryntówka - "Alchemia", okazała się pożegnalną produkcją tego zespołu. Polska grupa komputerowa, która zajmowała się wyłącznie pisaniem komercyjnych gier na Atari XL/XE (podobnie jak [[Opacus Chiroptera]]). Ich dorobek rozpoczyna gra logiczna "Lorien's Tomb" (uderzająco podobna do istniejącej już gry [[Cultivation]] z [[KE-Soft]], ale za to kolorowa). Następnie stworzyli mroczną "Darkness Hour" oraz klimatycznego "Barahira". Mniej udana wydaje się być gra "Frank & Mark", choć pewnie ma swoich wielbicieli. Za to wyraźnie inspirowany [[Draconus]]em "Kernaw" był całkiem udaną produkcją, podobnie jak strzelanina "Streets", zaś inna labiryntówka - "Alchemia", okazała się pożegnalną produkcją tego zespołu.
-Po zakończeniu działalności na Atari Lorieni planowali zacząć tworzyć gry na Amidze, lecz raczej nic z tego nie wyszło. Obecnie, w XXI wieku, można przyjąć, że grupa Lorien już nie istnieje.+Po zakończeniu działalności na Atari Lorieni przymierzali się do tworzenie gier na Amidze (Artur Moryto w [https://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1210020419&archive=&start_from=&ucat=5&ct=wywiady wywiadzie dla AOL] przekazał: "''...było kilka projektów. Pierwszy w czasie w którym literki RTS kojarzyły się tylko i wyłącznie z Diune 2 na Amidze. Zaczeliśmy robić RTS z renderowaną grafą, dodałem też możliwość tworzenia grup - ekran w 32 kolorach, panel w wyższej 16 kolorowej rozdziałce. Można już było jeżdzić po planszy jednostkami - max chyba 256. Było to sporo przed wyjściem C&C. Później chcieliśmy zrobić gierkę w której chcieliśmy połączyć grafikę z kamery z renderami. Nagrywaliśmy Daniela kamerą ;) wyszło tyle grafiki że trzymałem w pamięci tylko fazy ruchu w jedną stronę. Kiedy postać szła w prawo dane były obracane blitterkiem. Następny projekt to strzelanka coś a la Fire Fight - znowu można było sobie polatać stateczkiem nad jedną planszą... Później już w innym składzie kosmiczna handlówka coś w stylu Master of Orion, własnoręcznie konstruowane statki i całe floty. Jednym słowem widziałem wiele nie dokończonych gier.''").
 + 
 +Obecnie, w XXI wieku, można prawdpodobnie przyjąć, że grupa Lorien już nie istnieje.
W skład grupy wchodzili: W skład grupy wchodzili:

Wersja z dnia 08:36, 21 mar 2025

Grafika:LORIEN logo v1.png

Polska grupa komputerowa, która zajmowała się wyłącznie pisaniem komercyjnych gier na Atari XL/XE (podobnie jak Opacus Chiroptera). Ich dorobek rozpoczyna gra logiczna "Lorien's Tomb" (uderzająco podobna do istniejącej już gry Cultivation z KE-Soft, ale za to kolorowa). Następnie stworzyli mroczną "Darkness Hour" oraz klimatycznego "Barahira". Mniej udana wydaje się być gra "Frank & Mark", choć pewnie ma swoich wielbicieli. Za to wyraźnie inspirowany Draconusem "Kernaw" był całkiem udaną produkcją, podobnie jak strzelanina "Streets", zaś inna labiryntówka - "Alchemia", okazała się pożegnalną produkcją tego zespołu. Po zakończeniu działalności na Atari Lorieni przymierzali się do tworzenie gier na Amidze (Artur Moryto w wywiadzie dla AOL przekazał: "...było kilka projektów. Pierwszy w czasie w którym literki RTS kojarzyły się tylko i wyłącznie z Diune 2 na Amidze. Zaczeliśmy robić RTS z renderowaną grafą, dodałem też możliwość tworzenia grup - ekran w 32 kolorach, panel w wyższej 16 kolorowej rozdziałce. Można już było jeżdzić po planszy jednostkami - max chyba 256. Było to sporo przed wyjściem C&C. Później chcieliśmy zrobić gierkę w której chcieliśmy połączyć grafikę z kamery z renderami. Nagrywaliśmy Daniela kamerą ;) wyszło tyle grafiki że trzymałem w pamięci tylko fazy ruchu w jedną stronę. Kiedy postać szła w prawo dane były obracane blitterkiem. Następny projekt to strzelanka coś a la Fire Fight - znowu można było sobie polatać stateczkiem nad jedną planszą... Później już w innym składzie kosmiczna handlówka coś w stylu Master of Orion, własnoręcznie konstruowane statki i całe floty. Jednym słowem widziałem wiele nie dokończonych gier.").

Obecnie, w XXI wieku, można prawdpodobnie przyjąć, że grupa Lorien już nie istnieje.

W skład grupy wchodzili:


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools