Lorien
From Atariki
Wersja z dnia 15:08, 9 lip 2006 Dracon (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Aktualna wersja Dracon (Dyskusja | wkład) |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
{{grafr|LORIEN logo v1.png}} | {{grafr|LORIEN logo v1.png}} | ||
- | Polska grupa komputerowa, która zajmowała się wyłącznie pisaniem komercyjnych gier na Atari XL/XE (podobnie jak [[Opacus Chiroptera]]). Ich dorobek rozpoczyna gra logiczna "Lorien's Tomb" (uderzająco podobnao do istniejącej już gry [[Cultivation]] z KE-Soft, ale była kolorowa). Następnie stworzyli mroczną "Darkness Hour" oraz klimatycznego "Barahira". Mniej udana wydaje się być gra "Frank & Mark" choć pewnie ma swoich wielbicieli. Za to wyraźnie inspirowany [[Draconus]]em "Kernaw" był całkiem udaną produkcją, podobnie jak strzelanina "Streets", zaś inna labiryntówka - "Alchemia", okazała się pożegnalną produkcją tego zespołu. Po zakończeniu działalności na Atari Lorieni planowali zacząć tworzyć gry na Amidze, lecz póki co nie widać tego owoców. | + | Polska grupa komputerowa, która zajmowała się wyłącznie pisaniem komercyjnych gier na Atari XL/XE (podobnie jak [[Opacus Chiroptera]]). Ich dorobek rozpoczyna gra logiczna "Lorien's Tomb" (uderzająco podobna do istniejącej już gry [[Cultivation]] z [[KE-Soft]], ale za to kolorowa). Następnie stworzyli mroczną "Darkness Hour" oraz klimatycznego "Barahira". Mniej udana wydaje się być gra "Frank & Mark", choć pewnie ma swoich wielbicieli. Za to wyraźnie inspirowany [[Draconus]]em "Kernaw" był całkiem udaną produkcją, podobnie jak strzelanina "Streets", zaś inna labiryntówka - "Alchemia", okazała się pożegnalną produkcją tego zespołu. |
+ | Po zakończeniu działalności na Atari Lorieni przymierzali się do tworzenia gier na Amidze (Artur Moryto w [https://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1210020419&archive=&start_from=&ucat=5&ct=wywiady komentarzu do swojego wywiadu dla AOL] przekazał: "''...było kilka projektów. Pierwszy w czasie, w którym literki RTS kojarzyły się tylko i wyłącznie z Diune 2 na Amidze. Zaczęliśmy robić RTS z renderowaną grafą, dodałem też możliwość tworzenia grup — ekran w 32 kolorach, panel w wyższej 16-kolorowej rozdziałce. Można już było jeździć po planszy jednostkami — max. chyba 256. Było to sporo przed wyjściem C&C. Później chcieliśmy zrobić gierkę, w której chcieliśmy połączyć grafikę z kamery z renderami. Nagrywaliśmy Daniela kamerą ;) wyszło tyle grafiki, że trzymałem w pamięci tylko fazy ruchu w jedną stronę. Kiedy postać szła w prawo dane były obracane blitterkiem. Następny projekt to strzelanka coś à la Fire Fight — znowu można było sobie polatać stateczkiem nad jedną planszą... Później już w innym składzie kosmiczna handlówka coś w stylu Master of Orion, własnoręcznie konstruowane statki i całe floty. Jednym słowem widziałem wiele niedokończonych gier.''"). | ||
- | W skład LORIEN wchodzili: | + | Obecnie, w XXI wieku, można prawdopodobnie przyjąć, że grupa Lorien już nie istnieje. |
- | * Artur Moryto | + | |
- | * Daniel Szymczuk | + | |
- | * Michał Luberda | + | |
+ | W skład tej grupy wchodzili: | ||
+ | * [[Artur Moryto]] | ||
+ | * [[Daniel Szymczuk]] | ||
+ | * [[Michał Luberda]] | ||
- | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Grupy XL/XE]] | [[Kategoria:Grupy XL/XE]] |
Aktualna wersja
Polska grupa komputerowa, która zajmowała się wyłącznie pisaniem komercyjnych gier na Atari XL/XE (podobnie jak Opacus Chiroptera). Ich dorobek rozpoczyna gra logiczna "Lorien's Tomb" (uderzająco podobna do istniejącej już gry Cultivation z KE-Soft, ale za to kolorowa). Następnie stworzyli mroczną "Darkness Hour" oraz klimatycznego "Barahira". Mniej udana wydaje się być gra "Frank & Mark", choć pewnie ma swoich wielbicieli. Za to wyraźnie inspirowany Draconusem "Kernaw" był całkiem udaną produkcją, podobnie jak strzelanina "Streets", zaś inna labiryntówka - "Alchemia", okazała się pożegnalną produkcją tego zespołu.
Po zakończeniu działalności na Atari Lorieni przymierzali się do tworzenia gier na Amidze (Artur Moryto w komentarzu do swojego wywiadu dla AOL przekazał: "...było kilka projektów. Pierwszy w czasie, w którym literki RTS kojarzyły się tylko i wyłącznie z Diune 2 na Amidze. Zaczęliśmy robić RTS z renderowaną grafą, dodałem też możliwość tworzenia grup — ekran w 32 kolorach, panel w wyższej 16-kolorowej rozdziałce. Można już było jeździć po planszy jednostkami — max. chyba 256. Było to sporo przed wyjściem C&C. Później chcieliśmy zrobić gierkę, w której chcieliśmy połączyć grafikę z kamery z renderami. Nagrywaliśmy Daniela kamerą ;) wyszło tyle grafiki, że trzymałem w pamięci tylko fazy ruchu w jedną stronę. Kiedy postać szła w prawo dane były obracane blitterkiem. Następny projekt to strzelanka coś à la Fire Fight — znowu można było sobie polatać stateczkiem nad jedną planszą... Później już w innym składzie kosmiczna handlówka coś w stylu Master of Orion, własnoręcznie konstruowane statki i całe floty. Jednym słowem widziałem wiele niedokończonych gier.").
Obecnie, w XXI wieku, można prawdopodobnie przyjąć, że grupa Lorien już nie istnieje.
W skład tej grupy wchodzili: