Lorien

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 11:41, 20 mar 2025
Mono (Dyskusja | wkład)
(linki)
← Previous diff
Aktualna wersja
Dracon (Dyskusja | wkład)

Linia 1: Linia 1:
{{grafr|LORIEN logo v1.png}} {{grafr|LORIEN logo v1.png}}
-Polska grupa komputerowa, która zajmowała się wyłącznie pisaniem komercyjnych gier na Atari XL/XE (podobnie jak [[Opacus Chiroptera]]). Ich dorobek rozpoczyna gra logiczna "Lorien's Tomb" (uderzająco podobna do istniejącej już gry [[Cultivation]] z [[KE-Soft]], ale za to kolorowa). Następnie stworzyli mroczną "Darkness Hour" oraz klimatycznego "Barahira". Mniej udana wydaje się być gra "Frank & Mark" choć pewnie ma swoich wielbicieli. Za to wyraźnie inspirowany [[Draconus]]em "Kernaw" był całkiem udaną produkcją, podobnie jak strzelanina "Streets", zaś inna labiryntówka - "Alchemia", okazała się pożegnalną produkcją tego zespołu.+Polska grupa komputerowa, która zajmowała się wyłącznie pisaniem komercyjnych gier na Atari XL/XE (podobnie jak [[Opacus Chiroptera]]). Ich dorobek rozpoczyna gra logiczna "Lorien's Tomb" (uderzająco podobna do istniejącej już gry [[Cultivation]] z [[KE-Soft]], ale za to kolorowa). Następnie stworzyli mroczną "Darkness Hour" oraz klimatycznego "Barahira". Mniej udana wydaje się być gra "Frank & Mark", choć pewnie ma swoich wielbicieli. Za to wyraźnie inspirowany [[Draconus]]em "Kernaw" był całkiem udaną produkcją, podobnie jak strzelanina "Streets", zaś inna labiryntówka - "Alchemia", okazała się pożegnalną produkcją tego zespołu.
-Po zakończeniu działalności na Atari Lorieni planowali zacząć tworzyć gry na Amidze, lecz póki co nie widać tego owoców.+
-W skład grupy wchodzili:+Po zakończeniu działalności na Atari Lorieni przymierzali się do tworzenia gier na Amidze (Artur Moryto w [https://atarionline.pl/v01/index.php?subaction=showfull&id=1210020419&archive=&start_from=&ucat=5&ct=wywiady komentarzu do swojego wywiadu dla AOL] przekazał: "''...było kilka projektów. Pierwszy w czasie, w którym literki RTS kojarzyły się tylko i wyłącznie z Diune 2 na Amidze. Zaczęliśmy robić RTS z renderowaną grafą, dodałem też możliwość tworzenia grup — ekran w 32 kolorach, panel w wyższej 16-kolorowej rozdziałce. Można już było jeździć po planszy jednostkami — max. chyba 256. Było to sporo przed wyjściem C&C. Później chcieliśmy zrobić gierkę, w której chcieliśmy połączyć grafikę z kamery z renderami. Nagrywaliśmy Daniela kamerą ;) wyszło tyle grafiki, że trzymałem w pamięci tylko fazy ruchu w jedną stronę. Kiedy postać szła w prawo dane były obracane blitterkiem. Następny projekt to strzelanka coś à la Fire Fight — znowu można było sobie polatać stateczkiem nad jedną planszą... Później już w innym składzie kosmiczna handlówka coś w stylu Master of Orion, własnoręcznie konstruowane statki i całe floty. Jednym słowem widziałem wiele niedokończonych gier.''").
 + 
 +Obecnie, w XXI wieku, można prawdopodobnie przyjąć, że grupa Lorien już nie istnieje.
 + 
 +W skład tej grupy wchodzili:
* [[Artur Moryto]] * [[Artur Moryto]]
* [[Daniel Szymczuk]] * [[Daniel Szymczuk]]
* [[Michał Luberda]] * [[Michał Luberda]]
-{{stub}} 
[[Kategoria:Grupy XL/XE]] [[Kategoria:Grupy XL/XE]]

Aktualna wersja

Grafika:LORIEN logo v1.png

Polska grupa komputerowa, która zajmowała się wyłącznie pisaniem komercyjnych gier na Atari XL/XE (podobnie jak Opacus Chiroptera). Ich dorobek rozpoczyna gra logiczna "Lorien's Tomb" (uderzająco podobna do istniejącej już gry Cultivation z KE-Soft, ale za to kolorowa). Następnie stworzyli mroczną "Darkness Hour" oraz klimatycznego "Barahira". Mniej udana wydaje się być gra "Frank & Mark", choć pewnie ma swoich wielbicieli. Za to wyraźnie inspirowany Draconusem "Kernaw" był całkiem udaną produkcją, podobnie jak strzelanina "Streets", zaś inna labiryntówka - "Alchemia", okazała się pożegnalną produkcją tego zespołu.

Po zakończeniu działalności na Atari Lorieni przymierzali się do tworzenia gier na Amidze (Artur Moryto w komentarzu do swojego wywiadu dla AOL przekazał: "...było kilka projektów. Pierwszy w czasie, w którym literki RTS kojarzyły się tylko i wyłącznie z Diune 2 na Amidze. Zaczęliśmy robić RTS z renderowaną grafą, dodałem też możliwość tworzenia grup — ekran w 32 kolorach, panel w wyższej 16-kolorowej rozdziałce. Można już było jeździć po planszy jednostkami — max. chyba 256. Było to sporo przed wyjściem C&C. Później chcieliśmy zrobić gierkę, w której chcieliśmy połączyć grafikę z kamery z renderami. Nagrywaliśmy Daniela kamerą ;) wyszło tyle grafiki, że trzymałem w pamięci tylko fazy ruchu w jedną stronę. Kiedy postać szła w prawo dane były obracane blitterkiem. Następny projekt to strzelanka coś à la Fire Fight — znowu można było sobie polatać stateczkiem nad jedną planszą... Później już w innym składzie kosmiczna handlówka coś w stylu Master of Orion, własnoręcznie konstruowane statki i całe floty. Jednym słowem widziałem wiele niedokończonych gier.").

Obecnie, w XXI wieku, można prawdopodobnie przyjąć, że grupa Lorien już nie istnieje.

W skład tej grupy wchodzili:

Personal tools