ABBUC SONDERMAGAZIN 17 Intro

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 13:31, 27 mar 2006
Sikor (Dyskusja | wkład)
(podlinkowany zewnętrznie PAL)
← Previous diff
Wersja z dnia 09:10, 23 kwi 2006
Epi (Dyskusja | wkład)
(definicja ramki przeniesiona tam gdzie jej miejsce +inne drobne poprawki)
Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-[[Intro]] napisane przez [[Rzóg]]a na "zamówienie" niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. [[Intro]] zostało dołączone do specjalnego, siedemnastego wydania magazynu (ABBUC SonderMagazin #17). W intrze możemy obejrzeć tzw. [[dot plotter]] składający się 256 punktów. To wszystko udało się zmieścić [[Rzóg]]owi w tzw. "jednej ramce".+[[Intro]] napisane przez [[Rzóg]]a na "zamówienie" niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. Intro zostało dołączone do specjalnego, siedemnastego wydania magazynu (ABBUC SonderMagazin #17). W intrze możemy obejrzeć [[dot plotter|plotter]] składający się 256 punktów. To wszystko udało się zmieścić [[Rzóg]]owi w jednej [[ramka|ramce]].
- +
- +
-Gdy to przełożymy na język ludzki oznacza to iż narysowanie wszystkiego trwa nie więcej niż 1/50 sek. A ponieważ ATARI (a dokładniej [[ANTIC]]+[[GTIA]]) w systemie [http://pl.wikipedia.org/wiki/PAL_%28telewizja%29 PAL] generuje 50 klatek obrazu (z angielskiego "frame") w ciągu sekundy, to jeżeli [[Koder]]owi uda się procedury zoptymalizować tak aby mieściły się w tym czasie, możemy powiedzieć o efekcie iż "mieści się w jednej ramce". W przypadku 8-bitowego ATARI [[Koder]]zy bardzo często podają prędkość swoich efektów w ramkach (czym więcej ramek zajmuje efekt tym wolniej się wykonuje).+
- +
- +
-W przypadku innych platform [[Koder]]zy zwykli określać prędkość swoich procedur w ramkach na sekundę. Czyli [[koder]] podaje ile jego procedura jest w stanie wygenerować takich "ramek" w ciągu sekundy (z angielskiego Frames Per Second, czyli [[FPS]]). Pojęcie [[FPS]] bardziej się przyjęło na "mocniejszych" sprzętowo platformach, np. PC. +
- +
- +
-W przypadku [[dot plotter]]a [[Rzóg]]a możemy powiedzieć iż ma on 50FPS, a co do celowości określania prędkości w taki sposób w przypadku ATARI można się spierać. Ale to już temat na zupełnie inny artykuł.+
- +
[[Grafika:Rzog_abbuc17_intro_1.gif]] [[Grafika:Rzog_abbuc17_intro_1.gif]]
- 
Tak jak w przypadku każdego [[plotter]]a użytkownik posiada możliwość ingerencji w rysowane figury poprzez zmianę kilku parametrów. Tak jak w przypadku każdego [[plotter]]a użytkownik posiada możliwość ingerencji w rysowane figury poprzez zmianę kilku parametrów.
[[Kategoria: Intra XL/XE]] [[Kategoria: Intra XL/XE]]

Wersja z dnia 09:10, 23 kwi 2006

Intro napisane przez Rzóga na "zamówienie" niemieckiego magazynu Abbuc Magazin. Intro zostało dołączone do specjalnego, siedemnastego wydania magazynu (ABBUC SonderMagazin #17). W intrze możemy obejrzeć plotter składający się 256 punktów. To wszystko udało się zmieścić Rzógowi w jednej ramce.

Grafika:Rzog_abbuc17_intro_1.gif

Tak jak w przypadku każdego plottera użytkownik posiada możliwość ingerencji w rysowane figury poprzez zmianę kilku parametrów.

Personal tools