ABBUC SONDERMAGAZIN 17 Intro
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 13:31, 27 mar 2006 Sikor (Dyskusja | wkład) (podlinkowany zewnętrznie PAL) ← Previous diff |
Wersja z dnia 09:10, 23 kwi 2006 Epi (Dyskusja | wkład) (definicja ramki przeniesiona tam gdzie jej miejsce +inne drobne poprawki) Next diff → |
||
Linia 1: | Linia 1: | ||
- | [[Intro]] napisane przez [[Rzóg]]a na "zamówienie" niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. [[Intro]] zostało dołączone do specjalnego, siedemnastego wydania magazynu (ABBUC SonderMagazin #17). W intrze możemy obejrzeć tzw. [[dot plotter]] składający się 256 punktów. To wszystko udało się zmieścić [[Rzóg]]owi w tzw. "jednej ramce". | + | [[Intro]] napisane przez [[Rzóg]]a na "zamówienie" niemieckiego magazynu [[Abbuc Magazin]]. Intro zostało dołączone do specjalnego, siedemnastego wydania magazynu (ABBUC SonderMagazin #17). W intrze możemy obejrzeć [[dot plotter|plotter]] składający się 256 punktów. To wszystko udało się zmieścić [[Rzóg]]owi w jednej [[ramka|ramce]]. |
- | + | ||
- | + | ||
- | Gdy to przełożymy na język ludzki oznacza to iż narysowanie wszystkiego trwa nie więcej niż 1/50 sek. A ponieważ ATARI (a dokładniej [[ANTIC]]+[[GTIA]]) w systemie [http://pl.wikipedia.org/wiki/PAL_%28telewizja%29 PAL] generuje 50 klatek obrazu (z angielskiego "frame") w ciągu sekundy, to jeżeli [[Koder]]owi uda się procedury zoptymalizować tak aby mieściły się w tym czasie, możemy powiedzieć o efekcie iż "mieści się w jednej ramce". W przypadku 8-bitowego ATARI [[Koder]]zy bardzo często podają prędkość swoich efektów w ramkach (czym więcej ramek zajmuje efekt tym wolniej się wykonuje). | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | W przypadku innych platform [[Koder]]zy zwykli określać prędkość swoich procedur w ramkach na sekundę. Czyli [[koder]] podaje ile jego procedura jest w stanie wygenerować takich "ramek" w ciągu sekundy (z angielskiego Frames Per Second, czyli [[FPS]]). Pojęcie [[FPS]] bardziej się przyjęło na "mocniejszych" sprzętowo platformach, np. PC. | + | |
- | + | ||
- | + | ||
- | W przypadku [[dot plotter]]a [[Rzóg]]a możemy powiedzieć iż ma on 50FPS, a co do celowości określania prędkości w taki sposób w przypadku ATARI można się spierać. Ale to już temat na zupełnie inny artykuł. | + | |
- | + | ||
[[Grafika:Rzog_abbuc17_intro_1.gif]] | [[Grafika:Rzog_abbuc17_intro_1.gif]] | ||
- | |||
Tak jak w przypadku każdego [[plotter]]a użytkownik posiada możliwość ingerencji w rysowane figury poprzez zmianę kilku parametrów. | Tak jak w przypadku każdego [[plotter]]a użytkownik posiada możliwość ingerencji w rysowane figury poprzez zmianę kilku parametrów. | ||
[[Kategoria: Intra XL/XE]] | [[Kategoria: Intra XL/XE]] |
Wersja z dnia 09:10, 23 kwi 2006
Intro napisane przez Rzóga na "zamówienie" niemieckiego magazynu Abbuc Magazin. Intro zostało dołączone do specjalnego, siedemnastego wydania magazynu (ABBUC SonderMagazin #17). W intrze możemy obejrzeć plotter składający się 256 punktów. To wszystko udało się zmieścić Rzógowi w jednej ramce.
Tak jak w przypadku każdego plottera użytkownik posiada możliwość ingerencji w rysowane figury poprzez zmianę kilku parametrów.