Multi Joy 8
From Atariki
(Różnice między wersjami)
Wersja z dnia 08:56, 30 kwi 2006 Pepax (Dyskusja | wkład) ← Previous diff |
Wersja z dnia 20:00, 30 kwi 2006 Pepax (Dyskusja | wkład) (Gry) Next diff → |
||
Linia 39: | Linia 39: | ||
*[http://raster.infos.cz/atari/hw/multigam.htm Gry Rastera dla MultiJoy'a] | *[http://raster.infos.cz/atari/hw/multigam.htm Gry Rastera dla MultiJoy'a] | ||
*[http://www.mathyvannisselroy.nl/quadro.arc Quadro Tron wersja załatana] | *[http://www.mathyvannisselroy.nl/quadro.arc Quadro Tron wersja załatana] | ||
+ | *[http://www.foundationtwo.de/f2/f2_rel.htm Bremspunkt przez FoundationTwo] | ||
+ | *[http://www.akk.org/~flo/games.html Gry Floriana Dinglera dla MultiJoy'a] | ||
+ | *[http://mitglied.lycos.de/gunnarbusse/bajamar/download.htm Gry załatane] | ||
{{stub}} | {{stub}} | ||
[[Kategoria:Peryferia 8-bit]] | [[Kategoria:Peryferia 8-bit]] |
Wersja z dnia 20:00, 30 kwi 2006
Zbudowany przez Rastera prosty interfejs, pozwalający na podłączenie do 8 joysticków Atari XL/XE, używając w tym celu obu portów joysticka.
Kontrola programowa:
LDA #$0 STA $D302 ;PACTL LDA #$F0 ;4HIGHERBITS=OUT,4LOWERBITS=IN STA $D300 ;PORTA LDA #$3C STA $D302 ;PACTL
Uwaga! Ściśle zaleca się poczekać przynajmniej 30 cykli pomiędzy zapisem do rejestru PORTA i kolejnym odczytem tego rejestru (lub przycisku FIRE), ponieważ niektóre interfejsy MultiJoy mogą reagować nieco wolniej.
LDA #N ;N=numer joysticka: od 0 do 7 (lub od 0 do 15 dla MultiJoy16) ASL A ASL A ASL A ASL A STA $D300 ;PORTA LDX #$06 ;tu czekamy 30 cykli przed odczytem z PORTA WAI DEX ;poniewaz niektore interfejsy MultiJoy BNE WAI ;moga byc nieco wolniejsze. LDA $D300 ;PORTA AND #$0F ;Teraz stan wybranego joysticka (STICK) jest w rejestrze A LDA $D010 ;TRIG0 ;Teraz stan wybranego FIRE'a w joysticku (TRIG) jest w rejestrze A
Zewnętrzne linki
- MultiJoy - na stronie Rastera (wersja angielska)
- Schemat MultiJoy'a
- Gry Rastera dla MultiJoy'a
- Quadro Tron wersja załatana
- Bremspunkt przez FoundationTwo
- Gry Floriana Dinglera dla MultiJoy'a
- Gry załatane
Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.