Action!

From Atariki

(Różnice między wersjami)
Jump to: navigation, search
Wersja z dnia 10:42, 14 gru 2005
Jellonek (Dyskusja | wkład)

← Previous diff
Wersja z dnia 20:22, 6 cze 2006
KMK (Dyskusja | wkład)

Next diff →
Linia 1: Linia 1:
-Strukturalny język programowania dla ATARI [[XE]]/[[XL]], łączący cechy [[C]] i [[Pascal]]a. Łączy wygodę programowania z całkiem szybkim kodem wynikowym (patrz np. gra [[Problem Jasia]]). +Strukturalny język programowania dla ATARI [[XE]]/[[XL]] łączący cechy [[C]] i [[Pascal]]a, czyli wygodę programowania z całkiem szybkim kodem wynikowym (patrz np. gra [[Problem Jasia]]).
-Oryginalna wersja języka występowała na [[cartridge]]'u, ale krążyła też w pełni funkcjonalna wersja dyskowa. Ciekawostką jest spora biblioteka procedur krążąca w sieci, dzięki czemu Action! stał się bardzo rozbudowanym i elastycznym narzędziem pracy dla programistów.+Oryginalna wersja języka występowała na [[cartridge]]'u, ale krążyła też niemal w pełni funkcjonalna wersja dyskowa. Ciekawostką jest spora biblioteka procedur krążąca w sieci, dzięki czemu Action! stał się bardzo rozbudowanym i elastycznym narzędziem pracy dla programistów.
Znane osobistości używające Action! to: Jakub Husak, Gizmo Magic. Znane osobistości używające Action! to: Jakub Husak, Gizmo Magic.
== Linki zewnętrzne == == Linki zewnętrzne ==
-[[http://www.cyberroach.com/analog/an16/action.htm oficjalny opis języka]]+* [[http://www.cyberroach.com/analog/an16/action.htm oficjalny opis języka]]
-[[http://www.strotmann.de/twiki/bin/view/APG/LangACTION strona z masą źródłówek]]+* [[http://www.strotmann.de/twiki/bin/view/APG/LangACTION strona z masą źródłówek]]
-[[http://www.8bitclassics.com/forum/viewtopic.php?p=30 szybka podpowiedź ;)]]+* [[http://www.8bitclassics.com/forum/viewtopic.php?p=30 szybka podpowiedź ;)]]
{{stub}} {{stub}}
[[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]] [[Kategoria:Oprogramowanie Atari 8-bit]]
[[Kategoria:Języki programowania]] [[Kategoria:Języki programowania]]

Wersja z dnia 20:22, 6 cze 2006

Strukturalny język programowania dla ATARI XE/XL łączący cechy C i Pascala, czyli wygodę programowania z całkiem szybkim kodem wynikowym (patrz np. gra Problem Jasia). Oryginalna wersja języka występowała na cartridge'u, ale krążyła też niemal w pełni funkcjonalna wersja dyskowa. Ciekawostką jest spora biblioteka procedur krążąca w sieci, dzięki czemu Action! stał się bardzo rozbudowanym i elastycznym narzędziem pracy dla programistów.

Znane osobistości używające Action! to: Jakub Husak, Gizmo Magic.

Linki zewnętrzne


Ten artykuł to tylko zalążek. Możesz pomóc rozwojowi Atariki poprzez rozszerzenie go o więcej informacji.

Personal tools